Haftanın Sorusu 14

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.

Haftanın Sorusu 14

Postby alicamat » 11 Apr 2002, 12:47

Sevgili Arkadaşlar,

E?itimler ilerledikçe bizlerde daha a?ır uçakları uçurmaya başlayaca?ız. Süratler konusu açılmışken hemen soralım V1 ve V2 ne demektir ? herzamanki gibi soruyorum ne işe yarar ? nasıl hesaplanır ? nasıl kullanılır ?

Sevgiler,

Ali Camat
Training Manager
FlyTHY
alicamat
 

Postby leventakcal » 11 Apr 2002, 17:25

V1 Takeoff Decision Speed,

Kara hizidir. Takeoff roll sirasinda bu hiza gelindiginde pilot kalkisa devam edip etmeyecegine karar vermek zorundadir. V1 hizindan onceki butun hizlarda tek motor durmasi halinde ucus abort edilmelidir. Ucak takeogg field lenght icerisinde durdurulmalidir.
V1 hizindin uzerindeki hizlarda bir motor durdugu takdirde, diger motor max takeoff power degerinde acilarak kalkisa devam edilmelidir. Takeoff field lenght icerisinde kalkis yapilabilmelidir.

V2 minimum Takeoff Safety Speed

VR hizinda kalkis pozisyonuna getirilip, V LOF hizinda havalanan ucagin, pist yuzayinden 35 feetlik irtifaya eristigindeki hizdir.
35 feet'e ulasincaya kadar kazanilmasi gereken bu hiz, kesinlikle V2 min degerinden az olamaz.

Saygilarimla


Levent AKcal
leventakcal
Junior Member
 
Posts: 50
Joined: 31 Oct 2001, 00:42
Location: Turkey

Postby leventakcal » 11 Apr 2002, 17:47

Imla hatalarindan dolayi ozur dilerim.

Bu hizlarin nasil hesaplandigini hatirlamiyorum. FMC icad oldu pilotluk bozuldu.

Levent AKcal
leventakcal
Junior Member
 
Posts: 50
Joined: 31 Oct 2001, 00:42
Location: Turkey

Postby remzi » 15 Apr 2002, 14:13

Bir de 80 knot var,(v1,v2 ile uzaktan akraba)
bir yabancı forumda yeni başlayanlardan biri soruyor: v1, v2 yi anladım da 80 kts ne oluyor neden 60,70 vs değilde 80?
çünkü 80 knots a gelene kadar airspeed göstegeleri hatalı değerler gösterebiliyormuş yapısı gereği ama 80 knot dan itibaren gercek değeri gösteriyor, ve cross chek yapıldığında uyumsuzluk varsa kalkışı iptal etmek mesafe bolluğundan dolayı hayli kolay olacaktır. (Birgen air olayı).
selam ve sevgiler
Remzi Öztürk
remzi
Junior Member
 
Posts: 97
Joined: 26 Oct 2001, 01:33
Location: Turkey

Postby AKIN HOS » 15 Apr 2002, 17:09

yukarida yazilanlara ek olarak "80 kts" call-out inin yapilma nedenlerinden biri de incapacitation i kontrol etmektir. yani bu call out sayesinde pilot flying ve pilot not flying birbirlerini ve ayni zamanda surat saatlerini kontrol ederler.

80 kts call out pnf tarafindan gelmez ya da pf bu call out a cevap vermezse incapacitation prosedurleri uygulanir.

ayrica unutmamak gerek ki incapacitation gercek hayatta motor arizasindan daha fazla yasanan ve dolayisiyla hazirlikli olunmasi gereken bir konudur.

herkese incapacitationsiz ucuslar :)
AKIN HOS
Newbie
 
Posts: 22
Joined: 28 Feb 2002, 02:24
Location: Turkey


Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 67 guests

cron