Short Lesson for Qualified Pilots

Help Center For New Turkish Virtual Pilots. Questions about connection, online flying, and training.
Advanced Member
User avatar
Posts: 886
Joined: 03 Dec 2009, 21:18
Location: Turkey
Name: Armagan BURCU
City: Tekirdağ
PID: 2100
Vatsim ID: 973633
Skype: armaganburcu

Short Lesson for Qualified Pilots

Postby THY2100 » 23 May 2018, 16:16

Pilotlarımız için yararlı olacağını düşündüğüm bazı bilgileri sizlerle paylaşmak istedim umarım yararlı olur.METAR okuyamayan bir pilot bence bir gözü kapalı uçan kuştan farksızdır,aşağıda paylaştığım bilgilerin hepsi gerekli ve önemlidir alıp öğrenmek isteyen arkadaşlara şimdiden kolay gelsin,Soru görüş ve önerileriniz için irtibat kurmaktan çekinmeyin,eksik noksan yanlışım olduysa şimdiden özür dilerim, iyi dersler.





Uçuş planlamalarımızda özellikle iniş ve kalkışta en çok kullandığımız şey sanıyorum METAR bilgisidir, peki nedir bu METAR?

METAR, Bölgesel anlaşmalarla belirlenen düzenli aralıklarla (30 dakika ya da 1 saatlik periyotlar da) yayınlanan ve bir Hava Alanında hüküm süren meteorolojik şartları gösteren meteorolojik rapor’dur.

METAR kodları genellikle kelimelerin ingilizce karşılıklarından türetilmiş ve anlamları herkesce bilinen özel kısaltmalardır. Bu kodlar, rapor oluşturmak ve çeşitli yöntemlerle (AFTN, FAKS vb) kullanıcılara ulaştırmak için kullanılmaktadır.

METAR 13 bölümden oluşan bir kodlama sistemidir.Her bölümde belirli bir meteorolojik parametre ile ilgili bilgiler yer alır. Ancak bazı bölümler her METAR raporu içerisinde yer almayabileceği gibi bir kaç bölüm yerine havanın durumunu açıklayan özel terimler kullanılabilmektedir. Örn : METAR UUWW 131900Z 15003MPS 0500 R19/1300VP1500D -DZ FG VV001 01/01 Q1008 19290050 TEMPO 0400 FG RMK QBB050

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Image


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Her yeni pilotun "bunlarda ne ya" dediği ama aslında hiç zor ve karışık olmayan aksine eğlenceli ve öğrendikçe güzel gelen şeyler var.Özellikle Aşina olmadığınız ve coğrafyasını bilmediğiniz bir meydana yaklaşma yapıyorsanız bu kodlar sizin için hayati öneme sahip olabilmektedir.İşte bu rapor özel durumları ;

Image


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Bulut Kapalılık Miktarı ve Yüksekliği

1/8 –2/8 kapalılık için FEW(FEW) AZ
3/8 –4/8 kapalılık için SCT(SCATTERED) DAĞINIK
5/8 –7/8kapalılık için BKN(BROKEN) PARÇALI
8/8 kapalılık için OVC(OVERCAST) KAPALI
ilk üç Harf Bulut kapalılık miktarı; FEW, SCT, BKN, OVC




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Image


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ve olmazsa olmazımı Altimetrik Basınç QNH

Belirli bir zamanda ve yerde (bölgede), hava aracının altimetresine set edildiğinde irtifa bilgisi sağlayan basınç değeridir.

Q : Basınç Grubu Göstericisi
1023 : Altimetrik Basınç Değeri (hPa)



Image

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




ALTİMETRE TANIMLARI

Hava aracının dikey mesafesini farklı şekillerde ifade edebiliriz;

İrtifa (altitude) : herhangi bir seviyenin, bir noktanın ya da nokta olarak kabul
edilen bir nesnenin, ortalama deniz seviyesinden (MSL) olan
yüksekliği

Yükseklik (Height): Bir seviyenin, noktanın ya da nokta olarak ifade edilen bir
nesnenin, belirlenmiş bir referans yüzeye nazaran dikey



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




TAF NEDİR ?

Terminal Aerodrome Forecast

TAF; Bir Hava Alanı için belirli periyodlarda yayınlanan ve genellikle 9 ya da 24 saatlik aralıklarda hava alanı ve civarında karşılaşılması öngörülen meteorolojik hadiseleri içeren hava tahmin raporu’dur.



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


SIGMET NEDİR ?


Significant Meteorological Information

SIGMET; yol boyu (en –route) karşılaşılabilecek önemli hava hadiselerinin rapor edildiği meteorolojik rapor’dur.
Armağan BURCU

ATPL(A) Frozen
-Piper Seneca PA34-Cessna 310-TB20-C172-Piper Cub -Cessna150/152-Slingsby T67 Firefly-Bellanca Citabria-Evektor-P2002J-P92
Image

Average User
User avatar
Posts: 127
Joined: 31 Jul 2009, 16:39
Location: Istanbul
Name: Enis YENIBAYRAK
City: Istanbul
PID: 3990
Vatsim ID: 1118021
Skype: enisynb1

Re: Short Lesson for Qualified Pilots

Postby THY3990 » 23 May 2018, 18:25

Güzel bir bilgi tazeleme oldu abi ellerine sağlık..

Administrator
User avatar
Posts: 2060
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: Short Lesson for Qualified Pilots

Postby artuncs » 25 May 2018, 02:19

Refresh ! :clap: :clap: :clap:
Image
Erhan M. Artuc

Senior Member
User avatar
Posts: 385
Joined: 16 Feb 2010, 11:38
Location: Turkey
Name: Hakan DAGHAN
City: İzmir
PID: 4292
Vatsim ID: 1134887
Skype: hakan.daghan

Re: Short Lesson for Qualified Pilots

Postby THY4292 » 25 May 2018, 08:25

Eline Sağlık Armağan,
Havacılık unutmaya gelmez. :clap: :clap: :clap:

Legend
User avatar
Posts: 2043
Joined: 25 Dec 2008, 23:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: Short Lesson for Qualified Pilots

Postby Apollo » 27 May 2018, 18:24

Güzel bir tazeleme.

Kaynak çok akuma alışkanlığımız az . Bu şekilde hatırlatmalar dikkat çekip ilgi arttırıyor.Eline sağlık.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER

Image

Newbie
User avatar
Posts: 18
Joined: 30 Aug 2016, 16:38
Location: Turkey
Name: Can İlknur
City: Kocaeli
PID: 4149
Vatsim ID: 1292670

Re: Short Lesson for Qualified Pilots

Postby THY4149 » 28 May 2018, 21:51

Elinize sağlık. Harika :clap:
747 UÇAK GERİSİ OYUNCAK


Image

Return to Training Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests