New Season Checkrides on 31st May 2015 on Sunday

Place to get informations about Turkish Virtual Checkrides.

Do you think it is hard to be succesfull in Turkish Virtual exam and checkrides?

YES
5
42%
NO
2
17%
MAYBE
5
42%
SLIGHTLY
0
No votes
 
Total votes : 12

New Season Checkrides on 31st May 2015 on Sunday

Postby THY1592 » 17 May 2015, 14:41

Image

Degerli Kaptanlar;

Mayis(2015) ayi sonunda CHECKRIDE yapılması kararlaştırılmış olup başvurular başlamıştır. Başvuru için son tarih 24 Mayis 2015 Pazar akşamı 1800 (Z) dır. Checkride tarihi, yazılı sınav vs. uygulamaya yönelik ayrıntılı açıklamalar müteakiben bildirilecektir.

Başvurular ''http://turkishvirtual.com/checkrideform.asp'' form doldurulmak suretiyle yapılacaktır.

Turkish Virtual yönetimi tarafından Checkride duyurularinin yapıldigi forumlar, ana sayfa ve facebook grupları uzerinden yapilan başvurular dikkate alınmayacaktır.

Checkride form'unu eksiksiz ve dogru olarak doldurulurak gonderilmesi onemlidir. Checkride katilmak icin yeterli seniority'inizin oldugundan ve bu checkride icin (F/O - Captain) yazili sinavi gecmis olmaniz gerekmektedir. Lutfen bu checkride katilmak icin gerekli sartlarinizin olusup olusmadigini kontrol ediniz.

“Turkish Virtual Checkride Uygulama Esasları”nı buradan indirebilirsiniz.
http://turkishvirtual.com/Downloads/Tur ... krides.rar

Examination sistemi hakkinda gerekli bilgiye buradan ulasabilirsiniz;
http://turkishvirtual.com/procedures.asp?page=3

Daha fazla bilgi icin lutfen beklemede kalin.

Tüm adaylarımıza girecekleri checkride uygulamasinda başarılar diliyoruz.

Saygilarimizla
Turkish Virtual Checkride Director



Dear captains,

There will be a CHECKRIDE in May 2015 and you can now apply for it. Deadline for applications is Sunday, 24 May 2015 1800 (Z). The date of Checkride, written test and some details about the execution of the Checkride will be explained soon.

Checkride application forms will be made via ''http://turkishvirtual.com/checkrideform.asp''

All applications must be sent without any blanks, and filled in the correct manner. In order to attend checkride you must have enough seniority and must have passed the (F/O Captain) theory test.

Any applications announced by Facebook Groups, and Forums will not be taken to consideration.

You can download “Turkish Virtual Checkride Principles” :
http://turkishvirtual.com/Downloads/Tur ... krides.rar

For more Information about Examination system please visit;
http://turkishvirtual.com/procedures.asp?page=3

please stay tuned for further information.

We wish good luck to all applicants applying for the Checkride

Kind Regards
Turkish Virtual Checkride Director
Image
User avatar
THY1592
Officer
 
Posts: 421
Joined: 29 May 2006, 12:52
Location: Turkey
Name: Erman PILICOGLU
City: Ankara
PID: 1592
Vatsim ID: 965504
Skype: ermanpi

Re: New Season Checkrides at 31th May 2015 on Sunday

Postby THY4065 » 18 May 2015, 10:02

Erman Kaptanım selamlar,

Ben de girmek istiyordum checkride sınavına fakat yazılı sınavda başarısız oldum. Bir sonraki girebileceğim yazılı sınav tarihi 1 Haziran olarak gözüküyor. 1 hazirandaki sınavda da başarılı olacağım garanti değil fakat bir günle ben bu sınav yüzünden checkride'a giremiyorum. Bu tarihte bir kaç günlük bir değişiklik yapmak mümkün mü? Bir dahaki checkride sanırım bir 3 4 ay sonra yapılır.

Ya da sayın yönetim üyelerimiz benim yazılı sınavımı bir kaç gün önce aktif edebilirler mi? (Çok mu şey istiyorum bilmiyorum :) )

Tekrar kusura bakmayın.

Selamlar,
User avatar
THY4065
Junior Member
 
Posts: 52
Joined: 06 Jan 2015, 08:36
Location: Turkey
Name: Faruk Ugranli
City: Izmir
PID: 4065
Vatsim ID: 1302155

Re: New Season Checkrides at 31th May 2015 on Sunday

Postby artuncs » 18 May 2015, 10:45

Beklemede kaliniz lutfen ...
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1927
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: New Season Checkrides at 31th May 2015 on Sunday

Postby artuncs » 18 May 2015, 11:21

THY4065 wrote:Erman Kaptanım selamlar,

Ben de girmek istiyordum checkride sınavına fakat yazılı sınavda başarısız oldum. Bir sonraki girebileceğim yazılı sınav tarihi 1 Haziran olarak gözüküyor. 1 hazirandaki sınavda da başarılı olacağım garanti değil fakat bir günle ben bu sınav yüzünden checkride'a giremiyorum. Bu tarihte bir kaç günlük bir değişiklik yapmak mümkün mü? Bir dahaki checkride sanırım bir 3 4 ay sonra yapılır.

Ya da sayın yönetim üyelerimiz benim yazılı sınavımı bir kaç gün önce aktif edebilirler mi? (Çok mu şey istiyorum bilmiyorum :) )

Tekrar kusura bakmayın.

Selamlar,


Sinavinizi olabilirsiniz, basarilar dilerim.

Saygilarimla
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1927
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: New Season Checkrides at 31th May 2015 on Sunday

Postby THY4065 » 18 May 2015, 16:51

Erhan Kaptanım,

Sağolun, başarılı oldum bu sefer, checkride'da görüşmek üzere bir mani olmazsa :)

Selamlar,
User avatar
THY4065
Junior Member
 
Posts: 52
Joined: 06 Jan 2015, 08:36
Location: Turkey
Name: Faruk Ugranli
City: Izmir
PID: 4065
Vatsim ID: 1302155

Re: New Season Checkrides at 31th May 2015 on Sunday

Postby THY1592 » 24 May 2015, 21:06

''Applications for checkride have now ended. Within the next few days, we will be giving more information about the checkride.''
Image
User avatar
THY1592
Officer
 
Posts: 421
Joined: 29 May 2006, 12:52
Location: Turkey
Name: Erman PILICOGLU
City: Ankara
PID: 1592
Vatsim ID: 965504
Skype: ermanpi

Re: New Season Checkrides at 31th May 2015 on Sunday

Postby THY1592 » 25 May 2015, 20:13

Sevgili Turkish Virtual ailesi,

31 Mayis 2015 Pazar akşamı saat 21:00 TSI ile yapılacak olan “Checkride” uygulamamıza yönelik uygulama esasları aşağıdaki şekilde olacaktır :

1. Checkride uygulaması için LTBJ-LTBS meydanları seçilmiştir.
2. F/O Checkride LTBJ-LTBS güzergahında yapilacaktir. CPT Checkride icin bir basvuru olmadigindan, bu checkride da captain sinavi yapilmayacaktir..
3. Checkride uygulaması iki bölüm halinde uygulanacaktır. İlk bölümde TeamSpeak ortamında buluşularak check kontrolörlerince tanışma ve sözlü bilgi ölçme kısmı, ikinci bölümde ise adaylarca uçuş kısmı uygulanacaktır.
4. TeamSpeak ortamında buluşma Türkiye saati ile 20:25’den itibaren başlayacaktır. 20:25 ile 21:00 saatleri arasında ilgili kontrolörler ile adaylar TeamSpeak ortamında buluşacaklardır. 20:00-20:25 arasında checkride departmanı (check pilotlar) kendi aralarında ve yine TeamSpeak üzerinde koordinasyon toplantısı yapacaklarından bu saatler arasında TeamSpeak çağrısı / daveti yapılmayacaktır.
5. 20:25 dan itibaren adaylar ve kontrolörler buluşmalarını tamamlayarak faaliyetlerine başlayacaklardır. Toplu tanışma sonrası check kontrolörleri adaylarla aynı ortamda, topluca sınavlarına başlayabilir veya tek tek görüşmek suretiyle de sınavlarını yapabilirler, bu kendilerinin belirleyeceği bir konudur.
6. Kontrolörler görüşmenin sonlandığını bildirdikten sonra adaylar belirlenen güzergahta uçuşlarına başlayacaklardır. Dolayısıyla, bu andan itibaren her zaman yapıldığı şekilde ATC ler ile irtibat kurularak uçuş prosedürü başlatılmalıdır. Uçuşlar ve muhaberat check kontrolörünce kontrol edileceğinden yapılacak her faaliyetin tekrar kontrolöre sorulmasına gerek yoktur. Havaalanında online olunduktan sonra talimat alınacak tek kişi ATC lerdir.

7. F/O adaylarından beklenecekler :
a.Sözel Kısım :
(1) Uçulacak meydana ait chart okuma (En güncel olan kullanılmalı)
(2) METAR bilgisi
(3) Rota ve yakıt planlama
(4) Genel havacılık bilgisi

b. Uygulama Kısmı :
(1) Sesli muhabere yapıp yapmama
(2) Sesli muhabere usulleri
(3) FDR raporu

8. Ayrıca, eğer ATC ler herhangi bir aday hakkında sözlü ya da yazılı olarak bir rapor beyan etmek isterlerse verecekleri rapor dikkate alınacaktır.
9. Faaliyetler tamamlandıktan sonra check kontrolörü ile tekrar TeamSpeak ortamında buluşulup buluşulmayacağı hususunu kontrolörler adaylara yapacakları görüşmede bildireceklerdir.
10. Sınav sonuçları ertesi gün katılımcı pilotların adreslerine mail ile bildirilecektir.
11. Sınav grupları, check kontrolörleri ve adaylara tahsisli kapı (gate) numaraları aşağıdaki gibidir:

a. Birinci “F.O” grubu
Check Kontrolörü : Erman PILICOGLU ( gokmanpi@hotmail.com )
(1) Yunus SEKER ( yunus.seker@gmx.at ) gate 35
(2) Batu ASMAZOGLU ( toomuchvitamin1@hotmail.com ) gate 36
(3) Ali KARAKOC (alikarakoc.aiesec@gmail.com ) gate 37

b. İkinci “F.O” grubu
Check Kontrolörü : Ugur BILGIN ( ugurbilgin@live.com )
(1) Nick SHKURATOV ( pilotnick@mail.ru ) gate 38
(2) Nermin MUJANOVIC ( nermin.mujanovic@yahoo.com ) gate 39
(3) Adem DUMAN ( northwindadm@gmail.com )gate 40
(4) Faruk UGRANLI ( farukugranli@gmail.com )gate 41

Gozetmenler;
Yalcin KESER
Erhan M. ARTUC

12. Tüm adaylar check kontrolörleri ile mail irtibatını sağlamalı ve iletisim bilgilerini bildirmelidir.
13. Tahsis edilen kapı dolu ise bahsedilen kapıların dışında yedek bir kapıda başlanılmalıdır.
14. FS2004 ve FSX ortamında bir meydanda uzun süre hiç hareket etmeksizin beklenmesi durumunda program hata vererek kapanabilmektedir. Bu durum scenery hatalarından kaynaklanan ve sanal hafızanın tamamının kullanılması sonucu “hafıza yetersizliği” hatasına yol açan bir durumun oluşmasından kaynaklanmaktadır. LTBJ scenery si ile ilgili böyle bir durumun söz konusu olduğu bugüne kadar görülmemiştir. Adaylar istiyorlarsa zaman kazanmak açısından SKYPE görüşmeleri esnasında simülatörlerini açık ve hazır tutabilirler, yine de bu husus kendilerinin bileceği bir husustur.
15. Checkride akşamı, tüm adaylar http://turkishvirtual.com/charts.asp linkinden “Charts of Turkey – TR charts” adlı tüm Türkiye meydanlarının bulunduğu dosyadaki haritaları kullanacaklardır. Scenery yükleme adayların sorumluluğundadır. Diledikleri scenery yi kullanabilirler.
16. Planlanan rotalar assagidaki gibidir;
LTBJ- LTBS - SISVO T489 SONUP

Tüm adaylara başarılar diliyoruz.




Dear Turkish Virtual Family,

“Checkride” application will take place at 31th May 2015 Sunday night, the policy will be set out as below;

1. Choosing LTBJ-LTBS airports for the Checkride.
2. F/O Checkride will take place at LTBJ-LTBS route.''No captain candidates at this checkride.''
3. Checkride application will be carried out in two parts. In the first part, will be meeting at TeamSpeak and meeting with the check controllers and the verbal information measuring section. In the second part, candidates will be applied with the flight section.
4. Meeting at TeamSpeak will be carried out in Turkey’s time of starting at 20:25. Between 20:25 and 21:00 will be based on controllers and candidates meeting at TeamSpeak. Between 20:00-20:25 Checkride department (check pilots) within themselves and again over TeamSpeak be making a coordination meeting and so during these minutes, TeamSpeak invitations will not be made.
5. After 20:25 as candidates and controllers carry out their meetings, they will start their activities. After a whole meeting, check controllers with their candidates at the same place may all start their exams or if they wish may do their exams as they meet 1 on 1. This is a decision they will choose themselves.
6. After the controllers notify that their meetings have ended; candidates may start their flights in their indicated routes. Therefore as always been done, after this moment flight procedures should start by getting into contact with ATC’s. The flights and correspondence controlled through check controllers will not need to ask every activity to the controller. During the airport, being online the only instructions should be gained through ATC’s.

7. Expectations for F/O candidates:
a. Verbal section:
(1) Reading charts against the area to be flying at. (Most recent should be used.)
(2) METAR Data
(3) Route and fuel planning.
(4) General flight knowledge

b. Application section:
(1) Voice communications
(2) Voice communications procedures
(3) FDR Reports

8. Additionally, If ATC’s decide to give a verbal or written report against any candidates, will be considered to importance.
9. After activities have been carried out, the decision of having to re-meet with the check controllers at TeamSpeak will be decided during the meeting between the candidates and the controllers.
10. Exam results will be sent to participating pilots email adress’ the next day.
11. For Exam groups, check controllers and candidates allocated gate numbers are as follows:

a. First “F.O” group
Check Controller: Erman PILICOGLU ( gokmanpi@hotmail.com )
(1) Yunus SEKER ( yunus.seker@gmx.at ) gate 35
(2) Batu ASMAZOGLU ( toomuchvitamin1@hotmail.com ) gate 36
(3) Ali KARAKOC (alikarakoc.aiesec@gmail.com ) gate 37

b. Second “F.O” group
Check Controller: Ugur BILGIN ( ugurbilgin@live.com )
(1) Nick SHKURATOV ( pilotnick@mail.ru ) gate 38
(2) Nermin MUJANOVIC ( nermin.mujanovic@yahoo.com ) gate 39
(3) Adem DUMAN ( northwindadm@gmail.com )gate 40
(4) Faruk UGRANLI ( farukugranli@gmail.com )gate 41


Inspectors;
Yalcin KESER
Erhan M. ARTUC

12. All candidates should strengthen their contact by mail with their check controller and should state their contact informations.
13. If the allocated gate is full, should start at an extra gate which is not been stated.
14. At the FS2004 and FSX, staying for too long without action may end the program giving an error. This situation arises from scenery errors where having been used all of the virtual memory leads to as “memory not enough” error. It hasn’t been seen of LTBJ scenery of these type of errors.If candidates wish to; they may in order to gain more time, will keep their simulators switched on and ready during TeamSpeak meetings. However, this again is a decision they should make for themselves.
15. During the Checkride night, all candidates from the link; http://turkishvirtual.com/charts.asp should use the maps within the “Charts of Turkey – Latest TR charts”. Downloading Scenery is the responsibility of the candidates. They may wish to download whichever scenery they want.
16. Routes for;
LTBJ- LTBS - SISVO T489 SONUP

We wish all candidates good luck.
Image
User avatar
THY1592
Officer
 
Posts: 421
Joined: 29 May 2006, 12:52
Location: Turkey
Name: Erman PILICOGLU
City: Ankara
PID: 1592
Vatsim ID: 965504
Skype: ermanpi

Re: New Season Checkrides at 31th May 2015 on Sunday

Postby Apollo » 29 May 2015, 16:04

Şehir dışında olacağımdan maalesef sizlerle olamayacağım.
Herkese başarılar dilerim.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: New Season Checkrides at 31th May 2015 on Sunday

Postby THY4067 » 30 May 2015, 12:06

Merhabalar.

Pazartesi işe sabah 5 de gidecek olduğumdan dolayı sınavımın biraz erkene alınmasını talep edebilirmiyim? Sizin için de bir sakıncası yoksa tabiki.
Adem DUMAN
THY4067
TRABZON
Image
User avatar
THY4067
Rookie
 
Posts: 28
Joined: 19 Jan 2015, 15:09
Location: Turkey
Name: Adem DUMAN
City: Gebze
PID: 4067
Vatsim ID: 1272099

Re: New Season Checkrides at 31th May 2015 on Sunday

Postby THY1592 » 30 May 2015, 12:18

Adem Hocam ;
Diğer kaptanlar ile birlikte aynı saat olarak planladık ATC arkadaşlar da o saatlerde görev yapacaklar; erken derken ne kadar acaba?
Image
User avatar
THY1592
Officer
 
Posts: 421
Joined: 29 May 2006, 12:52
Location: Turkey
Name: Erman PILICOGLU
City: Ankara
PID: 1592
Vatsim ID: 965504
Skype: ermanpi

Re: New Season Checkrides at 31th May 2015 on Sunday

Postby THY4067 » 30 May 2015, 12:21

Hocam tekrardan merhabalar. Mümkün ise 1 saat öncesi.
Adem DUMAN
THY4067
TRABZON
Image
User avatar
THY4067
Rookie
 
Posts: 28
Joined: 19 Jan 2015, 15:09
Location: Turkey
Name: Adem DUMAN
City: Gebze
PID: 4067
Vatsim ID: 1272099

Re: New Season Checkrides at 31th May 2015 on Sunday

Postby THY1592 » 30 May 2015, 12:54

Diğer arkadaşlar ile de görüşmem lazım size haber vereceğim..
Image
User avatar
THY1592
Officer
 
Posts: 421
Joined: 29 May 2006, 12:52
Location: Turkey
Name: Erman PILICOGLU
City: Ankara
PID: 1592
Vatsim ID: 965504
Skype: ermanpi

Re: New Season Checkrides at 31th May 2015 on Sunday

Postby THY4045 » 30 May 2015, 17:43

Merhaba kaptanlarım, yarınki checkride’da LTBS_APP olarak görev yapacağım. Yani, Dalaman’a yapacağınız yaklaşmalardan sorumlu ATC benim. Etkinlik öncesi bir ön hazırlık yaptım, kendine özgü bazı nitelikleri olan bu meydana yaklaşma yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar (aynı zamanda checkride’ın genelini de ilgilendiren) konusunda bir bilgilendirme yapmak istiyorum.

1. Meydanı tanımak: Dalaman, tek pisti olan, etrafı kısmen yüksek sayılabilecek dağlarla çevrili, güneyinde de Yunanistan havasahasına mesafesi 18 deniz miline kadar düşebilen bir meydan. 01 pisti için ILS yaklaşma mevcut, fakat (dağlık zeminden dolayı olduğunu tahmin ettiğim bir sebepten ötürü) 19 pistinde sadece localizer var, ayrıca RNAV yaklaşma da mevcut. Bunların dışında VOR, VOR-DME, NDB yaklaşmalar da kullanımda. Park yerleri bol, pistin kendisi de standart 3000x45 metrelik bir pist. Gerçekte de heavy trafik alıyor, A330 vs uçaklar da özellikle yazın sık sık iniyorlar.
2. Chartları mutlaka edinin. Dalaman’da da, tıpkı LTBA ve LTFJ’deki gibi RNAV SID ve STAR’lar uygulanmakta, nispeten yeni olduklarından internette bu chartları bulamadım. O yüzden başka bir kaynaktan temin ederek sizlerle paylaşıyorum. (http://www.filedropper.com/ltbs)
3. Etraftaki dağlar, manialar ve SID/STAR hatlarının birbirinden ayrılması sebebiyle prosedürler biraz karışık, o yüzden mutlaka önceden çalışın. FMC’ye girerken mutlaka kontrol edin. Eğer FMC’nizdeki navigasyon datası eskiyse bu prosedürler olmayabilir, böyle bir durumda mutlaka bunu bildirerek radar vektörü talep edin. Örneğin size “Turkish 9045, expect SONUP 1H arrival, RW01” talimatı verirsem, ve siz bunu FMC’de bulamazsanız, “Unable STAR, Requesting radar vectors, Turkish 9045” şeklinde bildirin.
4. Uçuş planı sebebiyle LTBJ’den gelişlere SONUP STAR’larını vereceğim. 01 pistine ILS yaklaşma, 19 pistine ise duruma göre RNAV veya LOC yaklaşma vermeyi düşünüyorum. Kullandığınız uçakta daha önce RNAV ve/veya LOC yaklaşma yapmadıysanız bunun nasıl yapılacağını önceden çalışmanız yararınıza olacaktır. LOC yaklaşmanın ILS’den esas farkı, glideslope olmadığı için alçalmayı pilotun ayarlamasının gerekmesi. Chartta gerekli varyolar yazıyor, bazı uçaklar kendileri de sanal bir glideslope çizebiliyorlar. Eğer bir sıkıntı olursa fazla debelenmeyin, görerek yaklaşma talep edin, trafik/hava durumu müsait olduğu sürece görerek yaklaşma yapmakta sıkıntı olmayacaktır sanıyorum. Fakat özellikle LOC yaklaşması, 4 dereceden 7 dereceye kadar artan, son derece dik bir yaklaşma, o yüzden localizer üzerinde, chartta da belirtilen 200 knot liminiti aşmamak son derece önemli. Yoksa inişe kadar stabilize olmak mümkün olmayabilir. Sıkıntı yaşarsanız zorlamayın, pas geçin, tekrar denersiniz.
5. Yeterince yakıt almaya dikkat edin. En azından 1-2 go around yapacak yakıtınız olsun. Zira tek pist olduğundan pisti boşaltamayanlar, kalkış izni alıp zamanında kalkamayanlar, ya da 19 pistindeki yaklaşmalarda sıkıntı çekip pas geçmeler olabilir. Aynı zamanda HOLD ihtimali de mevcut, o yüzden benim tavsiyem fazladan 30-45 dakikalık yakıt alınması yönünde.
6. Pisti mümkün olan en kısa sürede terketmeye özen gösterin. Yoğunluğa göre minimum ayrımla (3-4-5 mil) iniş yaptırma ihtimalimiz var, arkadan gelen pilotu pas geçirtmemek için 01 pisti inişlerinde B1, 19 inişlerinde ise C veya D taksi yollarından pisti terk etmeye çalışın. Bu taksiyolları rapid exit şeklinde olduğundan 35-40 knot hızla girilip taksi yolunda frenlemeye devam edilebilir. Çok ani ve fazla yavaşlamamaya çalışın, eğer çıkışınızı kaçırırsanız en azından 30 knot hızla devam edin ki arkadan gelen uçak iniş yaptığında pisti terketmiş olun. Kalkışlarda da, line up müsaadesi aldığınızda, piste girer girmez kalkış hazırlıklarınızı tamamlayın, kalkış müsaadesi aldığınız anda kalkışa başlayın ki arkadan gelen uçak inmeden pist boşalmış olsun.
7. Sesli muhaberat, hem checkride notunuz için, hem de böylesi kalabalık bir trafikte çok önemli. Anlaşılmayan noktaları mutlaka “say again” diyerek sorunuz, bunda ayıp veya çekinecek bir şey yok. Talimatı yanlış anlayıp hata yapmak yerine sormak her zaman daha iyidir.
8. Kanala girer girmez konuşmak yerine, birkaç saniye bekleyerek kanalın müsait olduğunu gördükten sonra konuşmaya özen gösterin. Ayrıca bazen iki uçağa birden talimat verme durumu olabiliyor, örneğin “Turkish 433, descend FL140, break break, Turkish 9081, turn left heading 040, cleared ILS RW 01” şeklinde. Bu durumda readbacki öncelikle son talimat verilen (Turkish 9081) yapar, daha sonra 433 yapar. Buna da dikkat edelim.
9. FMC’ye prosedür eklerken (chartlarda da) bazı discontuinity’ler görmenüz mümkündür. (örneğin SONUP 1D STAR’ında BS122’den sonra). Bunları lütfen kendiniz kaldırmayınız, sonraki nokta ile birleştirmeyiniz. Eğer siz birleştirmezseniz, uçağınız discontuinity’den sonra uçuş başını muhafaza edecektir. İstenen de budur. Eğer siz SONUP 1D yaparken, BS122 ile EVMEN’i birleştirirseniz, uçağınız kendiliğinden ILS hattına döner. O sırada daha geriden ILS hattına girmiş bir uçak varsa, onunla çarpışma ihtimaliniz olur (trafikte karşıdan gelen arabanın önüne kırdığınızı düşünün). Aynı sıkıntı LTBA’da da yaşanıyor, ben gene tedbir için maintain heading talimatı vereceğim fakat gene de bu konuya lütfen dikkat edelim.
10. Pas geçme prosedürleri de önemli. Güneyde Yunanistan havasahası, kuzeyde de dağlar olduğundan prosedürleri takip edelim, autopilot saçmalarsa elle müdahale etmeye hazır olalım.
11. Herkese başarılar ve keyifli uçuşlar diliyorum :) Sorunuz varsa sormaktan çekinmeyin lütfen.
Turkish Virtual Captain
Boeing 737 and 777 Pilot
ATC Rating: S3

Image
User avatar
THY4045
Rookie
 
Posts: 43
Joined: 10 Jul 2014, 09:19
Location: Turkey
Name: Can BECERIK
City: Ankara
PID: 4045
Vatsim ID: 1283496

Re: New Season Checkrides at 31th May 2015 on Sunday

Postby artuncs » 30 May 2015, 18:48

Can kaptan usenmemis oturup cok faydali bir aciklama yazmis checkride adaylarimiz icin. Yanliz checkride adaylari degil, hepimiz icin kim LTBS'e ucacak ise bundan sonra bu aciklamayi okumadan ucmasin derim.

Bunun disinda checkride zamani ATCo larimizin checkride adaylarimiz hakkinda eger gerekli gorurler ise bize iletecekleri raporlar, c.kaptanlar'inin adaylar icin belirleyecegi kanaat notuna etki edebilmektedir. Bunun icin ATC lerin verdigi direktifleri her checkride'da oldugu gibi eksiksiz uygulamalari onem tasimaktadir.

Zaten gecede, hem c.kaptanlar hemde checkride da gorev alacak kontrolorler, hem ucus hemde Pilot-ATC kominikasyonlarini yakindan izleyip/dinleyip notlarini alacaklardir.

Eline saglik Can hocam cok faydali oldu bir aciklama olmus bu her kes icin :)
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1927
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: New Season Checkrides at 31th May 2015 on Sunday

Postby THY1592 » 30 May 2015, 19:15

Değerli Kaptanlarımız;
Can kaptanımıza açıklamaları için çok teşekkür edrim faydalı bir brifing olmuş;fakat LTBS Dalaman 19 pistinine LOC yeni konuldu onun için FSX ve FS9 scenery lerinde bu LOC bulunmuyor benim bildiğim FSX için eklemeye çalıştım ama kullandığım Prg (ADE) bir sıkıntı yaşadım..Bence 19 için yaklaşma LOC kullanılmadan yapılmalı..
Sevgilerimle
Image
User avatar
THY1592
Officer
 
Posts: 421
Joined: 29 May 2006, 12:52
Location: Turkey
Name: Erman PILICOGLU
City: Ankara
PID: 1592
Vatsim ID: 965504
Skype: ermanpi

Next

Return to Checkride Lounge

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests