Hocam selamlar,
Yok saçmalık nedemek, bilmek istemeniz yeterli:)) En azından daha zevkli oluyor onlarıda doldurunca ve doldurmayı bilince..
1 - İlk önce FP için FSBUILD'i tavsiye ederim hem birebir hatasız çıkartabilirsiniz hemde squawkbox veya fs veyaveya PSS için otomatik oluşturuyor FP dosyasını böylece elle girme derdinden kurtuluyorsunuz.
2 - ZWF/CG ve BLOCK fuel değerlerini girmek için PSS kendi aircraft.cfg yi otomatik değiştiren FUEL ve WEIGHT programları var. bunlar PSS içindeki dosyada mevcut exeleri. Aşağıda resimlerini yolluyorum. Bu programlarda ayarladığınız değerleri bir kağıda not alın ve Save tuşuna basın.
3 - Bunların METER çinsinden girin. Fakat FS'i açınca setup ve ardından International menusunden Metric(Altimeter in FEET) seçeneğini seçin.
4 - FSe girince PSSde cold and dark başlayın. Bunu böyle başlatmak için PSS içinde PanelEditor var. Ordaki Cold and Dark Start seçeneğini seçin.
5 - FS içinde BATları açtıktan sonra motorlardan önce MCDU'yu programlamaya başlayın. MCDU'da FP yi yükledikten sonra INIT'de ALIGN IRS'e basın (LSLK3R). INIT sayfasının 2. sayfasına geçin. (NEXT PAGE). LSLK1R'ye ZFW değerini girin ve sonra BLOCK değerini girin. (77895 - 7.7)
6 - PERF sayfasına gittiğinizde V1 V2 VR değerleri boştur. bunların yanındaki butonlara SA? mouse ile tıklayın ve sistemin verdiği (hesapladığı değerleri görün.) Bunlar yaklaşık 155 - 170 arası olması gerekiyor.
7 - Artık kalkış için bir MCDU olarak hazırsınız. PROG sayfasından CRZ ALT yi 410 girin. Bu sayfanın sağ üstünde REC MAX ve ortasında OP vardır. Bunlar maximum ve ekonomik alt değerleridir.
8 - ?imdilik COST 50de kalsın. COST küçüldükçe Hız değerleri MCDUdaki azalır doğru orantılı (fuel consumption).
9 - Birde kalkışta burnun yere doğru çekmesi gibi bir sorun yaşarsanız LOWER ECAM'da F-CTL sayfasını seçin ve klavyeden END tuşuna basarap -2.0up olana kadar TRIM ayarları basın.
10 - REC MAX - recorded maximum irtifa
ZFW - Zero Fuel Weight
BLOCK FUEL - Aldığınız yakıt miktarı