BOEING 7E7? AIRBUS A350!!

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

BOEING 7E7? AIRBUS A350!!

Postby vbnick » 23 Dec 2004, 16:10

Airbus, Boeing 7E7 ye hemen karşılık verdi... Daha ekonomik olaca?ını ve daha fazla yük taşıyaca?ını iddaa ediyorlar.. Hadi hayırlısı.. Bu arada iki modeli üretilecekmiş 350-800, 350-900.



TK1128

Kayhan TANRISEVEN

kayhan@turkishbird.com

"LANTIRN - NOCTIS IN DIES" (161. FILO)
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby EmirhanKöksalTHY » 23 Dec 2004, 16:25

Sevgili Arkadaşlar Bu uçak A330 dan geliştirilen bir uçak.Airbus bu uçağa çok güveniyor A380den sonraki göz bebeği

Image
EmirhanKöksalTHY
 

Postby Pegasus » 17 Feb 2005, 17:51

Bu arada Boeing 777-200 LR ın tanıtımını yaptı.
Menzili 17.000 km ve 301 yolcu kapasitesi var.
Bu sınıfta Airbus'ın isi cidden zor gibi görünüyor.
http://www.boeing.com/news/releases/2005/q1/nr_050215g.html
http://777.newairplane.com/
Yinede bekleyip görecegiz. Bakalım ne olacak...



Image
Pegasus
Newbie
 
Posts: 9
Joined: 10 Dec 2004, 12:32
Location: Turkey

Postby derin » 19 Feb 2005, 18:41

Bir kac hafta once Boeing 7E7'e 787 adini verdi.

Derin Allard
Delta Airlines Junior Pilot
derinallard@yahoo.com
derin
Rookie
 
Posts: 25
Joined: 12 Feb 2005, 18:24
Location: USA

Postby vbnick » 19 Feb 2005, 21:37

777 Airbus 350 ile karşılaştırılamaz çünkü aynı kategoride değil..

7E7 veya 787 ... ismi değişsin ama 350'ye göre karizması hep aynı.. bir adım geride..:)

[url="mailto:kayhan@turkishbird.com"]Image[/url]
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby EmirhanKöksalTHY » 19 Feb 2005, 21:39

Tek kelime AIRBUS adı yeter[;)]Only AIRBUS

Image
EmirhanKöksalTHY
 

Postby Pegasus » 23 Feb 2005, 12:08

Lütfen Hocam,

Viva Boeing diyorum, başkada birşey demiyorum. Bence Airbus halen uçak üretmeyi başaramadı. Adı üstünde AirBUS... :D
787 ve 350 kıyaslamasına gelince, hele hele karizma konusuna, lütfen su ucakları tasarımları bir karsılastırın. Aradaki farkı acıkca göreceksiniz. Boeing cok farklı ve şık bir tasarım yapmış.
Ne demişler yigidi öldür ama hakkını yeme...


Image
Pegasus
Newbie
 
Posts: 9
Joined: 10 Dec 2004, 12:32
Location: Turkey

Postby Altinay » 23 Feb 2005, 15:56

Bende airbuscı oldugum halde 787 nin tasarimi gercekten cok şık ve bence guzel bir ucak.

Image

TK828
Altinay
Average User
 
Posts: 119
Joined: 02 May 2003, 20:50

Postby vbnick » 23 Feb 2005, 17:36

Hocam olayı tip olarak ölçüyosanız petek dinçöz'da çok güzel "hatları" olan biri ama ne işe yarar artık ben bilmem:))!

Kabul etmek gerekki şekil olarak 3 5 fazlası var burun özellikle göz önüne alındığında ama sistem olarak...... Bu çağda o analog göstergeler çok komik bence:)))

FLY BY WIRE... işte gelecek bu..... Tabi bunu reddeden ve ayak uyduramayan arkadaşlar olacak ama kaçınılmaz gerçek bu...

Hatırlatmak isterimki bende büyük kuş merakı vardırki British Airways virtual ile başladım VA olayına ve 100 saaten sonra 747 ile uçmaya başladım. Fakat taaki real life kaptanlarım sağ olsun 1 1.5 senedir airbus aşıladılar, Boeingçilerde boeing aşılayıp öğrettiler ama ben Airbus'la kalmayı tercih ettim, ve halen CBT ler üzerinden eğitime devam ediyorum..

[url="mailto:kayhan@turkishbird.com"]Image[/url]
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby Altinay » 23 Feb 2005, 20:06

Tabiki benim icin de her zaman airbus. Tip olarak bakarsak olaya gercekten şık bir ucak fakat kullanım acısından hicbir zaman bir airbus ayarinda olabilecegini sanmiyorum tabii ki yalniz bildigim kadariyla yalan olmasin 777 de de fly by wire ozelligi var bunda da olmasi kuvvetle muhtemel. Bir de hocam bu CBT nedir[?]. Bir de bu airbus ucaklari icin cok gucsuz "underpowered" diyorlar, ucus yuksekligine 2 saatte anca cikiyor diyorlar, sonucta bu bir yolcu ucagi savas ucagi degil ve airbus un pilotlara sundugu kullanım kolaylıgı baska hic bir ucak da da yok! Ayrica yolcu konforu da bir 777 ye veya 747 ye gore cok daha fazla. Son bir soru olarak da THY a330 lari ne zaman filosuna katacak ve hangi ucus noktalari icin bu ucaklari kullanmayı planliyor acaba?


Image

TK828
Altinay
Average User
 
Posts: 119
Joined: 02 May 2003, 20:50

Postby vbnick » 23 Feb 2005, 20:47

Hocam THY 5 adet A330-200 alacak. Bütün siparişler 3 yıl içinde THY de olacak fakat 330lar bu yıl sonunda operable olacakmış duyduğuma göre. 330'un yolcu sayısı 250 ve menzili 10900.

Bu 5 Adet Airbus 330 uçağı için General Electric'ten CF6-80E1 motoru seçildi.

330 340 ın gittiği her destinasyona gidecek fakat daha az yolcu ile. Böylece 340 gibi daha fazla yolcu taşıyan bir uçağı az yolcu ile uzak mesafelere göndermeye gerek kalmayacak. Yani daha ekonomik olacak.

Hocam "underpowered konusunda bir bilgim yok ama dediğiniz gibi bunlar jet uçak değil. nekadar uzun sürede çıkarsa çıksın..Ama bir gerçek varki Airbus daha ekonomik. Bunun en önemli göstergesi Türkiyede bulunan hava yollarının çoğunlukla Airbus'u seçmesi..

[url="mailto:kayhan@turkishbird.com"]Image[/url]
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby Altinay » 23 Feb 2005, 21:01

Yani yolcu sayisina gore New York seferine bir A330 gonderebilecekler anladim. Bir yerde istatistiklere bakmistim Boeing'in sadece 737 modelinin satis rakami butun airbuslarin satis rakamini geciyordu bu da tabii boeing'in daha yaygin oldugunu gosteriyor fakat yaygin olmasi daha iyi oldugu anlamina gelmez, teknolojik acidan airbus boeing'i katlar fakat diger konularda fazla fikir sahibi degilim ama airbus'ın karizması yeter[8D]

Image

TK828
Altinay
Average User
 
Posts: 119
Joined: 02 May 2003, 20:50

Postby EmirhanKöksalTHY » 23 Feb 2005, 21:44

Babamın bir Airbus Kaptanı olması değil benim Airbus uçaklarının içinde büğmem herhalde bana Airbus Sevgisini aşıladı.Size Açkçası bişey söyleyebilirim bunlar herşeyiyle gerçek.Sevgili arkadaşlar burada bulunan çoğu arkadaş bunları bilirler ama bilmeyen arkadaşlara yazıyorum.Sevgili arkadaşlar her yolcu uçağa binmeden uçağının büyük olmasını ister yolcuya sorsanız Bu uçakmı(A310) yok sa bumu(b738) diye yolcular tabiki Airbus A310'u seçerler çünkü A310 büyüktür ve yolcuya güven verir bunu hepimiz iyi biliyoruz.?imdi gelelim başka bir uçak tipi olan RJ100 ve 70 modeline.Aslında bu RJler daha güvenlidir.Kısa pistlere inerler 4 motorludurlar.Bu uçak Modelinin LTCCde düşmüş olması uçağın hatası değil pilotajdan kaynaklanmış aynı kazalar Van ve diğer pistten çıkma olaylarındada aynıydı PİLIOTAJ HATASI!!.RJlerin Motorları THY Bakım hangarında hep iniyordu motorlarının Problemli oldukları bir gerçekti ama bu uçaklarında Bir Airbustan ve Boeingten daha güvenli olduğu bir gerçektir arkadaşlar.Bunu kim ne derse desin yalanlayamaz Bir B738 Bir A310 kısa pistlere inebilirmi??RJler otobana bile inebilirler.Tek motoru Arzalansa bile 3 motor güveni var.Ama ne olursa olsun ölümüm Airbusta olsun:D:D:DSaygı ve Sevgilerimle

Image
EmirhanKöksalTHY
 


Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests