PSS A320

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

Postby Bozhan Özsoy » 25 May 2005, 19:30

Welcome back, Captain!!

Sevgiler,

Bozhan Özsoy.
Bozhan Özsoy
Average User
 
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 02:09
Location: Turkey

Postby Pathfinder » 25 May 2005, 19:50

Harikasın Bozhan, ofsayt falan var mı bakmadan golü attın:)) Gerçi Erman hocam bu akşamki yorumunda "ofsayt değildi" diyecek haberin olsun.

Sevgiler.


Selçuk Toramanoğlu
TK 13
Pathfinder
Average User
 
Posts: 133
Joined: 19 Aug 2001, 02:12
Location: Turkey
Name: Selçuk
PID: 13

Postby hakan737 » 25 May 2005, 21:42

Selçuk hocam,

PSS A320'nin üstadı değilim. Genel olarak bildiğim ve olmasına inandığım şeyleri uygulayarak, bularak A320 ile uçuyorum. Daha önceleri Throttle kontrol'ü bile kullanmadan doğrudan joystick'in gaz kolu ile TOGA konumunda kalkarken bile çok sorun yaşamadım.

öncelikle IFDG'nin A320-204 ATLASJET modelini kullanıyorum. Bu modele fleet'deki merge dosyasını uyguladım. Selçuk Oral bunu tavsiye etmişti ve kurulması hakikaten tahminimden çok ama çok kolay oldu. Daha önce IFDG için BAW virtual'deki bir merge dosyasını (sanırım IFDG'de de bu var) kurdum ama verim alamadım.
GEnel olarak motorlarda bir uyumsuzluk oldu ve FLYTHT forum'a birkaç kez yazıp takat kaybı konusunda fikir almaya çalıştım (genelde cevap gelmedi)


?u anda yukarıda bahsettiğim konumda basit anlamda şunu uyguluyorum;
1- ZFW'de 100 değerini giriyorum. Yakıt miktarını uçacağım rotaya göre tahmini alıyorum. genelde 1 saatlik rotaları uçtuğum için yarım depo civarında uçuyorum. Bu değeri LBS cinsinden not edip MCDU'da BLOCK kısmına giriyorum (29000LBS için 29.0 gibi)
2- rotayı normal olarak set ediyorum. Eğer unable cruise level hatası çıkıyorsa bir yerde hata var demektir. ya rotada ya ağırlıkta. çoğunlukla rotada çıkıyor bu yüzden fixleri haritadan doğrulamak lazım.
3- geri kalan hiçbiryerde önemli bir ayar yok.

-kalkışta flap için F7'ye bir kez basın yeterli (yani flap+slat posizyonu 1)
-Trim'i +2 civarına alın
-Autoşrottle'i devreye alın. ALınmaza bırakın
-shift4 ile şrottle quadrant'da FLEX mode'a gaz kolunu alın..uça koşmaya başlayacak
-kalkıştan sonra Airbus otomatik olarak MCP panelde A/P ayarlarına geçer, siz sadece 1000ft'den sonra A/P on durumuna getirin
-EADI'de (sol panel)sol üstte flex yazdigini goreceksiniz, altitude knob'u tıkladığınızda uçak otomatik olarak MCDU'daki ayarlara göre tırmanmaya başlayacak. Airbus tam otomatik bir uçak bu yüzden boeing ile dedikleri gibi karıştırmayın (manuelde öyle yazıyor)
-EADI'de A/P'ye uyumlu koutlarıu takip edin, zaten kendiliğnden speed mode'a, NAV mode'a ve altitude mode'a geçmiş olacak eğer EADI'de üst satırdabunları görmezseni manuel olarak elle knobları tıklayın ama eğer rakam göremiyorsanız(altitude hariç) zaten enable durumdadırlar.
-EADI'de flex'den CLB durumuna geç yanıp yanıp söndüğünde gaz kollarını buraya alın.

bunları kalkıştan sonra kendiniz yapmaya çalışmayın, çalışmazsa altitude'da V/S'i kendiniz ayarlayın

ben 250knt ile 2400fps ile 10000ft'e , 10000ft'den sonra 350knt ile (kademeli olarak)2400-2600fps ile manuel olark tırmanıyorum. Kendi tırmandığında 10000ft'den sonra 1800ft ile tırmanmaya devam ediyor, süratini arttiriyor.
-


Hakan737Guven
User avatar
hakan737
VIP Member
 
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 02:11
Location: Turkey
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602

Postby Pathfinder » 25 May 2005, 23:24

Hakan hocam,
Söylediklerinizin hepsini yaptığımdan çok eminim. Hatta çeşitli varyasyonları da denedim. Örneğin Offline iken LTBA ATIS sıcaklığı 21 derece veriyordu bende yanılmıyorsam flex to temp bölümüne 21 girdim. FS'nin ayarını Option International bölümünden US yaptım. Loadeditor'ü A320 schedule'da 130.050 ayarladım ve save ettim. ZWF'yi 130.05 girdim. (90-115-126 da denedim)Fuel'i daha önce Aircraft fuel bölümünden 15.250 LBS yaptım ve block bölümüne 15.2 girdim. FP'nı check ettim gayet uygun bir şekilde LTBA 36R kalkış için YAA1K daha sonra UL614/PETAR arrival için Petar1e (böyle hatırlıyorum yanlış ise kusura bakmayın) girdim. Ta başta FL270, CI 35(50'yi de denedim)olarak set ettim. Pref bölümündeki hızları sağ tıklayarak belirledim. Flap bir kere F7 yapılarak set edildi.

?imdi anormallikleri anlatayım.
-Flex to için iki kere +'ya bastım dediğiniz gibi uçak koşmaya başladı, ancak pistin sonuna doğru ancak 135 knot sürate ulaşıyor. Speedbrake açık mı diye çok kontrol ettim ama normaldi.
-Kalkıştan sonra 1660 ft'e kadar flex to devam ettim yanıp sönmeye başlayınca bir kere "-"ye basarak CL moduna aldım ve Ap on yaptım. Bu işlemden sonra uçak hemen 1200 varyoya iniyor ve öyle devam ediyoe FL100'e kadar. Bu arada dediğiniz gibi kalkışta bütün herşey zaten otomatik olarak devreye giriyor yani ALT hariç hiçbir bölümde rakam görünmüyor ALT'nin sağ yanındaki nokta da yanıyor.
-FL100'den sonra uçak tırmanmıyor, sanki ALT FL100'e set edilmiş gibi.Bu sefer başlıyorum V/S ile tırmanmaya ve 1800 set ediyorum bu sefer hız düşmeye başlıyor ve belli bir yükseklikte A-Floor yanarak uçak düşüyor. Varyoyu hız A-Floor olmayacak şekilde değiştiriyorum ama bu sefer 1200 ile başlayıp 400 varyoya kadar düşürmek zorunda kalıyorum v/s'yi ki uçak düşmesin. Gelmişim TOKER'e uçak hala FL230'larda tabiki. Dediğim gibi VS ile tırmanmaz ve ALT'nin sağ yanındaki ışık yanar şekilde tırmanırsam zaten FL100'den sonra uçak tırmanmıyor, daha doğrusu bazen tırmanmaya çalışıyor hız 280'lere gelecek şekilde ama hemen FL100'e alçalıyor. Yani bir aşağı bir yukarı sallanıyor uçak. PSS sitesinden rebuild yaptım, olmadı uninstall edip yeniden yükledim. Ama nafile. Merge falan dediğiniz gibi Selçuk hocanınkini yükledim, olmadı. THYVA'dakini yükledim olmadı. Anlayacağınız ben pes ettim. ?imdi PMDG ile uğraşacağız o da olmazsa SB3'ü silip eskiden olduğu gibi Targan hocamın B737-400'ü ile FMC'ye FP yükleyip uçacağız. Yurt içi için FMC olmadan uçuluyor ama daha önce de söylediğim gibi uzun uçuşlarda FMC olmadan uçmak için hem High Altitude haritalar lazım hem de uçağın başından hiç ayrılmamak:))

Sevgilerimle


Selçuk Toramanoğlu
TK 13
Pathfinder
Average User
 
Posts: 133
Joined: 19 Aug 2001, 02:12
Location: Turkey
Name: Selçuk
PID: 13

Postby Kerem1407 » 26 May 2005, 19:36

Ben de yeni bir PSS A320 kullanicisi olarak, benzer sorun yasadim. Handbook'taki tutorial'i yapmaya cal#305;stim ama ucagi hizlandiramadim. FL300 den FL330'a tirmanirken hiz hala 300 knottu ve ucak garip sekilde yalpalamaya basladi tirmanirken ve ben ayarlari kurcalarken engine stall oldu ve cakildi ucak.

Ucagin agirligini yanlis girmis olabilecegimden supheleniyorum, bir kez daha yapacagim bu ucusu, umarim bu sefer aksaklik olmaz...

:)

Kerem Barut
TK 1407
Kerem1407
Rookie
 
Posts: 43
Joined: 19 Apr 2005, 20:26
Location: Turkey

Postby Bozhan Özsoy » 26 May 2005, 20:17

Yanlış birşey yaptığınızı sanmıyorum. Sadece A320 MS FS'de henüz hakkıyla yapılamadı o kadar..

Sevgiler,

Bozhan Özsoy.
Bozhan Özsoy
Average User
 
Posts: 211
Joined: 19 Aug 2001, 02:09
Location: Turkey

Postby THY166 » 27 May 2005, 09:58

quote:
Originally posted by Bozhan Özsoy

Yanlış birşey yaptığınızı sanmıyorum. Sadece A320 MS FS'de henüz hakkıyla yapılamadı o kadar..

Sevgiler,

Bozhan Özsoy.



Aynen Katılıyorum bu görüşe ...

A310 SSW dedik fıs çıktı , bir sürü hata ile boğuş dur ... A32x PSS dedik oda bekleneni veremedi [:(]

Freeware uçaklardan üstün olmakla beraber bir Dreamfleet efsanesi yada PMDG başarısına ulaşamadı nedense Fs'deki Payware Airbus modelleri .

Bir tek PSS A330 ve 340 güzel sayılır , oda nispeten hatasız olmalarına bağlı :)

Acaba diyorum Atlas Virtual olarak filomuzda Airbus bulundurarak hata mı ediyoruz ... Ani bir kararla B737 serisine mi dönsek [;)]:)

Sevgiler
Fatih Koz
User avatar
THY166
VIP Member
 
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 19:00
Location: Antalya , Turkey
Name: Fatih KOZ
City: Antalya
PID: 166
Vatsim ID: 832838
Skype: fatih.koz

Postby Kerem1407 » 07 Jun 2005, 23:57

Bugun PSSA320 ile ilk basarili ucusumu yapmis bulunmaktayim. :)

LTBA-LTAI. Gayet sorunsuz bir ucus oldu. Ucak gayet rahat tirmandi, ayni sekilde alcalmada da bir sorun yasamadim ve pist 36R'ye ILS inisi yaptim.

Paşfinder, bana oyle geliyor ki sorun agirlik degerlerinden kaynaklaniyor.Kendi ucusumda load editorde(metric) ZFW degeri:59800 idi, ben de agirliga 60 girdim, block için ise 14(fazla yakit koymus oldum baya), cost index 70 idi.

Dedigim gibi ben bu degerlerle gayet sorunsuz bir ilk basarili ucus yaptim...

Kerem Barut
TK 1407
Kerem1407
Rookie
 
Posts: 43
Joined: 19 Apr 2005, 20:26
Location: Turkey

Previous

Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests

cron