iFLY 737 yorumlarınız nedir?

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...

iFLY 737 yorumlarınız nedir?

Postby thy3280 » 19 Sep 2010, 19:21

tüm kaptanlara merhaba,

biliyorsunuz Çin'li iFLY devolpment team, fs2004 için 737 serisini çıkardı.
sanal havacılık camiasında genel olarak ilk izlenimler olumlu. PMDG ile en az aynı seviyede hatta ondan daha iyi olduğunu savunanlar dahi var.
ben de edindim ve deneme uçuşları yaptım. bazı problemler yok değil. bunların önemli bir kısmı için interim patch yayımlanmış ama henüz denemedim.

edindiğim ilk izlenim frame dostu olması. hem 2d hem vc panelde de frame gayet akıcı.
uçuş dinamiklerini ancak gerçek 737 pilotları yorumlayabilir. bu konuda bi şey söyleyemeyeceğim.ancak stabilite pmdg den daha iyi geldi bana.

uçuş öncesi için pmdg'den daha fazla bir hazırlık süreci gerekiyor. bu yönü daha gerçekçi buldum. örneğin ırs allingment mecburi. kokpite bindiğinizde tüm ekranlar emrinize amade sizi beklemyor.
taxi için fazlaca thrust açmak gerekiyor. take off sonrasında hızlanmayı ve tırmanma varyosunu abartılı buldum. trim vermemiş olsanız da, verticalspeed ayarı yapmamış olsanız da çok dik bir tırmanmaya ulaşıyor. dikkatli olmazsanız daha tekerleri toplar toplamaz overspeedi de zorlayabiliriniz. (belki interim patch ile düzeltilmiştir. aynı şikyateler yapımcıya da bildirilmiş)
landing speed de çok gerçekçi simule edilmemiş gibi geldi bana. 738 ile yaptığım denemede, tam dolu kabin, her iki bölümde %75 kargo ve kanat tanklarında %75 yakıtla dolu uçağı nerdeyse 100 kntla indirmek üzereydim.gerçi a/p aktif iken hızını düşürdükçe uçak burnunu aşağı bırakıp süzülmeye devam ediyor. stall ikazanı yalnızca düşük hızda burnu yukarı kaldırınca, bir de (yukarıdaki doluluk miktarında)110 knt altında verdi. bu durum beni biraz rahatsız etti. (dediğim gibi belki bu değerler gerçeğe daha yakındır. gerçek 738 deneyimi olanların değerlendirmesi daha doğru olur.)
ben bu uçağı sevdim.tutorial için tatmin edici bir dökümanı var.interim patchi de yükleyip fmc ve auto pilotu tam bir uçuşla bir kez daha denemek istiyorum.

sizlerin de yorumlarını bekliyorum.

iyi uçuşlar.
Image
thy3280
Rookie
 
Posts: 28
Joined: 30 Aug 2009, 15:32
Name: Sedat Kocabeyoğlu
PID: 3280

Re: iFLY 737 yorumlarınız nedir?

Postby THY3716 » 19 Sep 2010, 20:47

Valla ben flythemaddog.com forumunda yazan, aralarında gerçek MD pilotu da bulunan LSH Maddog MD-82 kullanıcılarının yalancısıyım, lakin diyebilirim ki, gerçekçilik arayan, en ufak bir hatasında başının derde girmesini bekleyen, süper dinamiklere sahip, bugüne kadar FS için yazılmış en gerçekçi uçağı kullanmak isteyenler MD 82 yi denesinler derim. Gözünüz bir daha başka birşey görmez.
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY3716
Administrator
 
Posts: 1366
Joined: 25 Apr 2009, 22:33
Location: Turkey
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118

Re: iFLY 737 yorumlarınız nedir?

Postby thy3280 » 20 Sep 2010, 19:54

interim patchi yükleyip yeniden 738 ile test uçuşları yaptım. uçağın yüklü ağırlığı 78.2 ton, yani limitleri zorladım ,maximum yükledim.

taxi için thrust açmak şart. ama artık daha düşük n1 seviyesinde taxi başlıyor. take off sonrası tırmanma varyosunu vertical speedi manuel ayarlayarak daha konforlu ve emniyetli tırmanışı ayarlayabiliyoruz. (hatırladığım kadarı ile pmdg de takeoff esnasında pistten teker kesmedikçe vert.speed ayarını yapamıyorduk. yanlışsa düzeltin)

vor loc daha hassas. localilzer nd ekranında belirli bir hizaya getirmedikçe vor loc. uçağı ele almıyor.

İfly 738 aircraft cfg. de
[Reference Speeds]
flaps_up_stall_speed = 142.0 ve full_flaps_stall_speed = 113.0

pmdg 738 de ise flaps_up_stall_speed=165.000 ve full_flaps_stall_speed=132.000 olarak kayıtlı.
hangisi doğrudur bilemiyorum

patch yükledikten sonra 78.2 tonluk ağırlıkla yaptığım uçuşta 140 knot civarında stall ikazı çalıştı. ancak uçak yine burnu aşağı indirdiğinde ikaz sustu; oysa stall devam ediyordu. ifly'ın reference speed değerlerinde hala tereddütlerim var. diğer dinamiklerde bir problem görmedim.

pmdg tarafından ihmal edilmiş bazı fonksiyonların bu uçakta simule edilmiş olması, pmdg yerine iFLY'ı tercih etmek için bence yeterli. galiba artık 737 olarak pmdg yerine iflyı tercih edeceğim. en azından pmdg 737 ngX çıkana kadar. yakında bu ikisinin mergeleri de dolaşmaya başlar.

not. mevzu 737 olduğu için, maddog ile karşılaştırmayacağım.
Image
thy3280
Rookie
 
Posts: 28
Joined: 30 Aug 2009, 15:32
Name: Sedat Kocabeyoğlu
PID: 3280

Re: iFLY 737 yorumlarınız nedir?

Postby THY133 » 22 Oct 2010, 21:14

Dediğiniz ağırlığı Boeing 738/CFM56-7B26 QRH (Quick Reference Handbook) 'Performance Inflight' kısmından kontrol ettim.

Yaklaşık değer VREF40 (Flaps 40) surati ortalama 153kt denk geliyor...
Deniz IREZ
ATPL-A (B737-A330)
User avatar
THY133
VIP Member
 
Posts: 429
Joined: 13 Oct 2002, 12:19
Location: Istanbul
Name: Deniz İrez
PID: 133
Skype: DNZIRZ

Re: iFLY 737 yorumlarınız nedir?

Postby thy3280 » 22 Oct 2010, 21:28

THY133 wrote:Dediğiniz ağırlığı Boeing 738/CFM56-7B26 QRH (Quick Reference Handbook) 'Performance Inflight' kısmından kontrol ettim.

Yaklaşık değer VREF40 (Flaps 40) surati ortalama 153kt denk geliyor...


Deniz kaptan bilgilendirme için teşekkürler...
bu durumda ref speed olarak pmdg'nin değerleri daha gerçekçi görünüyor. ifly'ın aircraft.cfg'sinde buna göre bir düzeltme yapılabilir.

ben ifly'ı yine de sevdim...çok fonksiyonel. vc de iken frene basınca pedallar hareket ediyor. vc de camlar açılıp kapanabiliyor... genel olarak uçuşla ilgili fonksiyonların pek çoğu da modellenmiş... bilmediğiniz yeni ayarları,incelikleri,fonksiyonları araştırıp öğrenmek gerekiyor. kesinlikle pmdg'den daha iyi diye düşünüyorum (şahsen).... servis packla daha iyi olacağı kanısındayım.
Image
thy3280
Rookie
 
Posts: 28
Joined: 30 Aug 2009, 15:32
Name: Sedat Kocabeyoğlu
PID: 3280

Re: iFLY 737 yorumlarınız nedir?

Postby THY4752 » 16 Nov 2010, 01:19

İnterim patch i nerden bulabiliriz...bana mail atabilir misiniz link acaba?

Image
User avatar
THY4752
Average User
 
Posts: 179
Joined: 06 Nov 2010, 00:30
Location: Turkey
Name: Hakan PALIOGLU
City: Istanbul
PID: 4752
Vatsim ID: 1101377

Re: iFLY 737 yorumlarınız nedir?

Postby THY4091 » 23 Feb 2011, 19:54

selammmmmlar kaptanlar uzun zaman ucuslardan ayrı kaldım rüyalarımda uctum ama artık geri döndüm ve ilk ucusum haftasonu bomba olacak . gelmiyeli bissürü seyler değismis ifly 737 cıkmıs indirme linki varmıdır sizlerde tesekkürler atakan gürakar id : 3472 FLYTHY..
User avatar
THY4091
Rookie
 
Posts: 44
Joined: 24 Aug 2009, 10:43
Location: Turkey
Name: atakan gurakar
City: Izmir
PID: 4091
Vatsim ID: 1078434

Re: iFLY 737 yorumlarınız nedir?

Postby THY157 » 23 Feb 2011, 22:40

Atakan Kaptan tekrar hoşgeldiniz.

ifly 737'yi satınalmak için 'ini kullanabilirsiniz.
User avatar
THY157
VIP Member
 
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 21:00
Location: Kocaeli
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Skype: selcuk.poyraz

Re: iFLY 737 yorumlarınız nedir?

Postby THY4091 » 27 Feb 2011, 16:02

merhabalar hocam bilgisayarıma kavustum herseyi yükledim ters giden birsey var oda nedir ifly-737 yüklüyemiyorum nerden bulabilirim ??? e-mail adresim atak_01_@hotmail.com yardımcı olan olursa cok sevinirim.ifly-737 yüklediğim an ucuslara tekrardan baslıyorum lütfen yardımcı olun.. atakan gürakar id:3472 flythy..
User avatar
THY4091
Rookie
 
Posts: 44
Joined: 24 Aug 2009, 10:43
Location: Turkey
Name: atakan gurakar
City: Izmir
PID: 4091
Vatsim ID: 1078434

Re: iFLY 737 yorumlarınız nedir?

Postby THY157 » 27 Feb 2011, 18:13

Atakan kaptan size ifly satın alma linkini verdim. Başka ne gibi bir yardımdan söz ediyorsunuz anlamadım. Demeye çalıştığınız şey illegal bir paylaşımsa lütfen forum ve FlyTHY kurallarını tekrar okuyun.

ifly yüklemesi sonrası FS9'u başlattıktan 10-15 dakika sonra eğer FS kapanıyorsa sorununuz yeni LTFJ2010 scenery olabilir. ifly ve LTFJ2010 (kuzeyyildizi.exe ile kurulan) çok RAM kullandığından out of memory hatasına sebep oluyor. LTFJ2010 yerine LTFJ2005 kullanırsanız sorun ortadan kalkıyor.
User avatar
THY157
VIP Member
 
Posts: 825
Joined: 11 Jan 2002, 21:00
Location: Kocaeli
Name: Selçuk POYRAZ
PID: 157
Skype: selcuk.poyraz

Re: iFLY 737 yorumlarınız nedir?

Postby THY4091 » 27 Feb 2011, 18:39

tamamdır satın aldım selcuk kaptan :) kuruyorum suanda ifly tesekkürler
User avatar
THY4091
Rookie
 
Posts: 44
Joined: 24 Aug 2009, 10:43
Location: Turkey
Name: atakan gurakar
City: Izmir
PID: 4091
Vatsim ID: 1078434

Re: iFLY 737 yorumlarınız nedir?

Postby Alper OZGUR » 18 Apr 2011, 17:19

sp2.1 sonrasında neredeyse sorun kalmamış diyebilirim... tek sorun maalesef recorder ile uyumsuzluğu.....
Alper OZGUR
Newbie
 
Posts: 4
Joined: 22 Sep 2005, 21:18
Location: Turkey
Name: Alper ÖZGÜR
PID: 1592

Re: iFLY 737 yorumlarınız nedir?

Postby THY1125 » 19 Apr 2011, 18:46

IFTC de 737 sim saati olan birisi olarak,service pack 2.1 hali için konuşmak gerekirse,FS için yapılmış en gerçek 737 diyebilirim.İnanılmaz ve kusursuz !
Buğra Oğuzülgen - PID 1125
THY1125
Senior Member
 
Posts: 477
Joined: 11 Apr 2004, 21:23
Location: Turkey
Name: Buğra Oğuzülgen
PID: 1125

Re: iFLY 737 yorumlarınız nedir?

Postby THY4091 » 20 Apr 2011, 10:22

hocam service pack 2.1 nerden bulabiliriz sitesinde satılıyormudur ?
User avatar
THY4091
Rookie
 
Posts: 44
Joined: 24 Aug 2009, 10:43
Location: Turkey
Name: atakan gurakar
City: Izmir
PID: 4091
Vatsim ID: 1078434

Re: iFLY 737 yorumlarınız nedir?

Postby THY166 » 23 Apr 2011, 20:55

iFly 737-800NG'ye modelleme ve görseller yönünden evet , grafik ve fs performansı bazında evet ANCAK uçuş dinamikleri konusunda "kusursuz" demek için ya B737-800 ile hiç ( fs , sim , kokpit ) uçmamış ya da hiç uçak dokümanı okumamış olmak gerek ...

Uçak performansı olarak hiç gerçekçi değil , satın alacaksanız peşinen bilmiş olun . Dış modeli ve görsel özellikleri güzel , simulatörü fazla yormadan birçok sistem simule edilmiş ancak dinamikler üzerinde pek uğraşılmamış gibi (ya da istemişler ama olmamış)...

[ SP2.1 son sürüm uçakta ] Standart atmosferik ortamda , 62.3 ton payload ( yolcu + kargo ) ve 10 ton yakıt ile tamamen limitlerde bir kalkışta ( CG 32.8 ) V2 153 KT , V2+10 = 163 . Siz simulatörde IAS 170 ayarladınız diyelim ve TO/GA'ya dokundunuz , olanlar/olacaklar aşağıdaki gibi ;

1. Çok erken hızlanıyor
2. Kalkış varyosu trim yapmış olmanıza rağmen çok dik ( ters lövye ile uçağı dizginliyorsunuz )
3. N1 çok yüksek
4. Sürat siz elle gaz kesmezseniz bir anda 250 KT'ı görüyor , tepki verene kadar 270 IAS'a çıkabiliyor ( ki siz daha FLAP toplamaya yeni başlamışsınız )
5. Gaz Kolu / Motor takat tepkileri çok komik , gaz koluna tepki aşırı hızlı ( spool up - spool down süreleri hiç gerçekçi değil )

Aynı ağırlıkla , yaklaşık 10 dakika sonra inişte

6. Uçak neredeyse hiç stall olmayacak gibi ( 110 IAS'ı 15 derece flap ile gördüm yaklaşık 5 derece pitch up ile ! ve gazı açar açmaz uçak 150'lere doğru ivmelendi beş saniye içinde )

Yukarıda da belirttiğim gibi , gerçekçi bir uçak istiyorsanız PMDG B737'den vazgeçtiğinize değmez , yok benim için dinamikleri değil görseli önemli diyorsanız buyrun alın ...

Emniyetli uçuşlar

( Bu arada Leonardo Maddog için söylenenler doğrudur , bende bizzat MD kaptanları ile yaptığım sohbetlerde uçağın gerçekçiliğine şahit oldum . Kısmet olursa bir gün MD Type'ı olan bir pilot dostumu evde Maddog ile uçurup birinci ağızdan dinamiklerini de değerlendirmesini isteyeceğim nette okuduklarımı pekiştirmek için )
B. Fatih Koz
[ Uçuş Harekat Uzmanı / Flight Dispatcher @ SunExpress ]
User avatar
THY166
VIP Member
 
Posts: 236
Joined: 17 Mar 2004, 19:00
Location: Antalya , Turkey
Name: Fatih KOZ
City: Antalya
PID: 166
Vatsim ID: 832838
Skype: fatih.koz

Next

Return to Boeing Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 79 guests