Konu biraz eski ama yine de kısa bir cevap yazayım ;
1. FMS'te görülen RESERVE alanı için sabit bir değer yoktur , bu alana uçuş planınızdaki FINAL RESERVE ya da RESERVE FUEL değeri girilir .
Bu değer ise JAR OPS'a göre , yedek meydanınız üstünde 30 dk. bekleme yapmanızı sağlayacak yakıttır . Aşağıdaki örnekte de görüleceği üzere bahse konu uçuş için FMC'nin RESERVE hanesine 1.12 ya da 1.2 girilmelidir , keyfi olarak daha yüksek bir değeri bu alana girerseniz ve plan yakıtı ile kalkarsanız uçuşun çok yüksek ihtimalle daha başında FMC size "USING RESERVE" ikazı verecektir
- Code: Select all
SHY 625 LTAI/EDLW AYT/DTM 0140 02/07/11 B737 SKH WEIGHTS/KGS
CRZ ECO AVG W/C M10 ISA DEV P12 COST INDEX 013
FUEL TIME CORR BRWT LDGWT ZFWT
TRIP EDLW 9290 0322 . .. . 70350 61060 58510
CONT 5 PC 460 0010 . .. . 79015 65317 61688
** MINIMUM DIVERSION FUEL 2090 **
ALTERNATE 970 0022 . .. . AL1 EDDL FL 160 092 M.493 W/C P004 970
FINAL RSV 1120 0030 . .. . AL2 EDDK FL 080 050 M.430 W/C P008 630
OH DIFF 0 0000 . .. .
MIN REQD 11840 0424 . .. . NOTE - LDGWT INCLUDES RESERVE FUEL
TAXY 200 . .. .
TOTAL 12040 0424
LTAI/AYT ELEV 177 FT EDLW/DTM ELEV 424 FT
2. Cost Index değerinin formülü basittir ancak sizi o formüldeki değerlere götüren aşamanın maliyet kısmını hesaplamak zordur
Kabaca Uçağınızın bir saatlik uçuş maliyetini yakıt fiyatına bölerseniz , Cost Index değerine ulaşabilirsiniz . Daha önce de yazmıştım , tekrar edeyim , simulatörde uçuş maliyeti olmadığından CI değerinin pek bir işlevselliği yoktur ve hatta birçok paralı eklentide CI değeri sadece süs olarak kullanılır , hiçbir etkisi olmaz uçağa .
COST INDEX = Time Related Costs / Fuel Price
( örnek ) COST INDEX = 1094 [$/Saat] / 22.468 [Cent/Litre] = 49
Sevgiler