Page 1 of 1

indim galiba? : )

PostPosted: 02 Jul 2005, 13:08
by canery
Image

Bana indim gibi geldi ama siz ne dersiniz?
Tabi hatalarım olabilir ama şu PMDG 737-800 Pilot etiketini yapıştırabilirmiyim yoksa prati?e devam mı?

PostPosted: 02 Jul 2005, 13:24
by THY166
Pas geçecek yada yedek meydana gidecek yakıt olmaması haricinde gayet güzel görünüyor :)

Altimetre 29,92 görüyorum , sanırım offline uçuyorsunuz .

Sevgiler


B. Fatih Koz

"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE TO EYE"

PostPosted: 02 Jul 2005, 13:58
by canery
Doğrudur fatih hocam offline uçuyorum.Yalnız altimetreyi inilecek meydana göre nasıl ayarlıcam onu bi anlatırmısınız.Birde tcas off yazıyorya onu nasıl on yapcam.

Teşekkürler

Caner Yalçın
TK1106

PostPosted: 02 Jul 2005, 15:37
by TK550
Çok eksik var çok :)

1.Fatih kaptanın da dediği gibi yakıt bitti bitecek,yaklaşık 150-200 galon kalmış,bu yakıtla divert etmeyi bırakın pas geçme durumunda havada yakıtınız biter.

2.Resimden anlaşılmıyor ama pas geçme prosedürü FMC'ye girildi mi?Ayrıca MCP'yi de (heading,altitude window) MA için set etmeniz gerekir...

3.Autoland yapıyorsunuz,benim manuellerden okuduğum autoland için full flap gereklidir...

4.İnerken mutlaka meydanda bulunan vor/ndb istasyonunu vor1 veya vor2'ye girin,referans olarak yardımcı olur.

5.DH set edilmemiş.

6.ILS course'unu MCP'ye girmemişsiniz.EADI'de dikkat ederseniz 355 derece yazıyor,MCP'de 000 yazıyor.Tahminen FMC size RWY/CRS error gibi bir mesaj verdi,bunun nedeni o işte...

Tcas on yapmak için,pedestal paneli açın,transponder modunu TA/RA moduna alın(Bu modda hem görsel uyarı hem de sesli uyarı alırsınız,ayrıca TCAS size ne yapmanız gerektiği konusunda da uyarıda bulunur).TA/RA moduna aldıktan sonra MCP üzerindeki range knob'un tam üstüne basın,EHSI'de TRFC yazısını göreceksiniz.
Kafadan yazdım yanlış varsa bir PMDG kaptanı düzeltir [;)]

Kolay gelsin

PS:Bu arada Level-D 767 ile uçmaya çalışan,öğrenen varsa bir topic'de onunla ilgili görmeyi çok isterim:)

TK550
Ural Köseoğlu

PostPosted: 02 Jul 2005, 20:11
by canery
Hocam öğreniyorum sayenizde; Teşekkürler

1.İstanbul-Antalya uçuşunda bitti zaten piste 5,10 mil kala motorlar sustu ortalık yerde kaldık.Bi daha ki sefere söylicem doldursunlar kardeşim şu depoyu yetmiyo işte:)

2.Pas geçme prosedürü daha öğrenilme aşamasında o yüzden pas geçmiyorum.

3.Anlaşıldı hocam bi dahakine 40 flap olcak

4.Meydanda bulunan vor/ndb istasyonu girilcek

5.Hocam biraz açıklarmısınız nedir, nereye gircez...

6.Yakıtı yetirmeye çalışırken unutmuşum ama düzeltcem

7.yokmuş

Hocam tcas için dediğinizi yaptım ama bende' ta only 'diye bi yazı geldi doğrumudur.
Daha Level-d ye gelemedim ama pmdg ile ilgili bi sorunuz varsa yardımcı olmaya çalışıyım[8D]

Saygılar...

Caner Yalçın
TK1106

PostPosted: 02 Jul 2005, 21:18
by THY7
kimsenin dikkatini çekmiyor sanırım son yaklaşma 120 feet kalmış ve vario -700 . Biraz burnu kaldırsak ii olmazmı ?
PAGO'ya neden olmayalım sonra ... [?] [8D]

Berhan Dönmez
TRVACC11-FLYTHY~7~
PPL Student

PostPosted: 02 Jul 2005, 21:42
by serkanunlu
berhan hocam arkadaş ILS hattında yaklaşıyor o konuda herşey normal FD biraz kaldırsa burnu ,kabaracak ucak :) ayrıca zanediyorsam dediniz şey POGO olacak küçük teyyarelerde olur.

PostPosted: 02 Jul 2005, 23:53
by drumex
TA adı üstünde sadece "Traffic Advisory" verirken RA "Resolution Advisory" verir. Yani RA tehlikeli durumdan kaçmayı sağlayacak uyarıyı verirken TA sadece trafik uyarısı yapar.

TCAS TA/RA moduna ayarlı bile olsa 1000 ft. AGL altında RA modu inaktif olur ve TCAS, NAV ekranında görülen "TA Only" uyarısı dahilinde sadece TA modunda çalışır.

Bir de ek bilgi olsun, PMDG'de yok (gerçekleştirmek pek mümkün değil) ama TCAS sistemlerinde "RA negotiation" denen, adından anlaşılacağı gibi karşılıklı iki TCAS cihazının farklı RA vermesini sağlayan bir işleyiş prensibi vardır. Yani bir uçağa yüksel uyarısı verilirken diğerine alçal uyarısı verilir.

Image

PostPosted: 03 Jul 2005, 00:27
by canery
Hımmm anladım.

PostPosted: 03 Jul 2005, 01:07
by THY7
quote:
Originally posted by serkanunlu

berhan hocam arkadaş ILS hattında yaklaşıyor o konuda herşey normal FD biraz kaldırsa burnu ,kabaracak ucak :) ayrıca zanediyorsam dediniz şey POGO olacak küçük teyyarelerde olur.


Doğrudur Hocam,Pogo ,pago nerden çıktı ...


Berhan Dönmez
TRVACC11-FLYTHY~7~
PPL Student

PostPosted: 03 Jul 2005, 10:02
by Bozhan Özsoy
quote:
Bir de ek bilgi olsun, PMDG'de yok (gerçekleştirmek pek mümkün değil) ama TCAS sistemlerinde "RA negotiation" denen, adından anlaşılacağı gibi karşılıklı iki TCAS cihazının farklı RA vermesini sağlayan bir işleyiş prensibi vardır. Yani bir uçağa yüksel uyarısı verilirken diğerine alçal uyarısı verilir.


Negative, LVL D 767 ve PMDG 737'de RA gerçekçi olarak simule edildi. İki uçakta da kullanılan kodu aynı kişi yazdı. Hatta bir kere VATSIM uçuşumuzda test ettik, çalışıyor..

Sevgiler,

Bozhan Özsoy.

PostPosted: 03 Jul 2005, 10:05
by THY166
quote:
Originally posted by Berat Arslan

Arkadaşlar birkaç topicte dikkatimi çekti altimetre 29.92 olunca offlinemı oluyor uçuş illa uçuş ??? Online ucuştada çoğu zaman karşımıza çıkar standart altimetre değeri :)

TK 1016
Berat Arslan.
Mind Blowing Pilot



Berat Kaptan , ben 29.92 gördüğümde online olmadığı kanısına aşağıdaki nedenle varıyorum ;

"Ülkemizde ve Avrupada 29.92 (Inch) yerine 1013 (Milibar) kullanılıyor , dolayısı ile pilotun uçaktaki altimetreyi online uçuşta mutlaka Milibar gösterir şekilde ayarlaması gerekiyor ." ( Çevrim tablosunu ezbere biliyor ise lafım yok tabii [;)] )

Tabii ki online uçuyor olabilir pilot , hava durumunu hatta altimetreyi almış olabilir lakin bu durumda yine kullanım açısından hataya düşebilir . :) (bkz. Vakti zamanında Amerikada yaşanan "Inch - Mb" karıştırma hadisesi ... )

quote:
Originally posted by drumex
Bir de ek bilgi olsun, PMDG'de yok (gerçekleştirmek pek mümkün değil) ama TCAS sistemlerinde "RA negotiation" denen, adından anlaşılacağı gibi karşılıklı iki TCAS cihazının farklı RA vermesini sağlayan bir işleyiş prensibi vardır. Yani bir uçağa yüksel uyarısı verilirken diğerine alçal uyarısı verilir.



Bu işi yapabilen şu an bildiğim tek program var , o da Ivao'nun kullandığı IVAP ... Bir arkadaşla tesadüfi keşfettik çok hoşumuza gitmişti . Tam anlamı ile TA ve RA fonksiyonu mevcut , bana CLIMB NOW derken arkadaşıma DESCEND NOW diye bağırıyordu ve bunu telsizde konuşurken fark ettik ki biz o sırada telsizde "ben alçalayım , sen hafif yüksel üstümden geç" muhabbeti yapıyorduk :)

Program inatla CLIMB , CLIMB , CLIMB NOW dediğinde ben kolu aşağı itmek üzereydim , RA'nın önerdiğinin tam tersini yapacaktım neredeyse , son anda RA'yı dinlemeye karar verdik ve hoş bir geçiş oldu [:I]

Umarım kısa bir süre içinde SB3'ede bir TCAS ekleyip RA özelliği kazandırırlar çünkü insanın uçarken acil durumlar için sağlam çalışan bir "ikaz edici" sistemi olduğunu bilmesi hoş bir durum .

Sevgiler


B. Fatih Koz

"Do Not Hesitate ! No Court , No Jury , Show No Mercy ... Just EYE TO EYE"

PostPosted: 03 Jul 2005, 13:31
by drumex
quote:
Negative, LVL D 767 ve PMDG 737'de RA gerçekçi olarak simule edildi. İki uçakta da kullanılan kodu aynı kişi yazdı. Hatta bir kere VATSIM uçuşumuzda test ettik, çalışıyor..


İkisini de Lee Heşerington yazdı. İkisinde de RA var, biliyorum. Ben RA tam olarak çalışmıyor demiyorum ki, RA negotiation diye başka birşeyden bahsediyorum. [;)]

"Stand-alone" TCAS göstergesini ekleyince her panelde RA veriyor zaten...

quote:
Bu işi yapabilen şu an bildiğim tek program var , o da Ivao'nun kullandığı IVAP ...


Doğrudur, ek yazılımla gerçekleştirmek mümkün olabilir ama direk gauge içinden aynı işi yapabilmek pek mümkün gelmiyor bana.

Image

PostPosted: 03 Jul 2005, 22:40
by Bozhan Özsoy
Negotation FS'de zor, IVAP'ın da yaptığını zannetmiyorum. Belli kurallar vardır buna göre birine climb derken diğerine descend der. Ben vatsim uçuşlarımda bu olayı kasten test ettim, tesadüfen birkaç kere de tecrübe ettim, sistem gayet güzel çalışıyor.

Bence tcas olayı çözüldü, bunun üzerine daha fazla mesai harcanması gereksiz. Sanırın FS98'den gelen arkadaşların çoğu aynı düşünceye sahiptir.

Sevgiler,

Bozhan Özsoy.