THY3716 wrote:Sonuçta bir de şöyle düşünün.. Flap nedir? Kanat yüzey genişliğini arttırarak daha düşük süratlerde havada tutunmayı sağlayan bir sistem. Açılmadan kalkış yapılacaksa ne olur? Daha yüksek süratle rotasyon gerektirir. Daha yüksek sürat ne demektir? Daha fazla motor gücü tatbik etmek demektir. Daha fazla yakıt yakmayı gerektirir. Birçok meydanda ses kısıtlama prosedürleri var mı? Var. Aşılınca ceza kesiliyor mu? Evet. Daha hızlı kalkış daha büyük N1 gerektirmez mi? Daha yüksek hararet? Tekerleklerin daha yüksek hızla yere temas etmesi? Lastik patlaması riski? Havayollarının maliyet etkinliğini herşeyin üstünde tutması? Benim piyade mantığım bile bu soruları aklıma getiriyor. Hal böyleyken, flapsız kalkış fdr ye konmalı mı? Taktir sizlerin...
Flapsız takeoff'a nereden geldi ki konu? Başlıktan da anlaşılacağı gibi Flap1 Takeoff için açmıştım konuyu. Bakın şu anda bir assignment'ımın planlamasını yapıyorum aynı zamanda bu konuya cevap atıyorum. Canlı canlı hesaplamaları atıcam.
Optimum ayarlarda tavsiye edilen kalkış konfigrasyonum:
D-TO1, +39C, FLAP1, N1-95.3,
Runway Margin 659m.V1-144 VR-145 V2-147
Fdr ile Flap1 kalkamadığımız için optimum ayarlardan çıkıp TOFLAP5 seçiyorum:
D-TO1, +35C, FLAP5, N1-95.9,
Runway Margin 1057m..
V1-138 VR-138 V2-141
Başlığın ilk mesajında da belirttiğim gibi pisti kullanmaya yönelik bir konfigrasyon FLAP1 kalkışları. Daha yüksek sürat oluyor doğru ancak daha az motor gücü ile oluyor daha fazlası ile değil. Görüldüğü üzere derate farkı mevcut. N1 daha yüksek değil. Ses kısıtlamaları diyeceksek burada N1 düşürüyoruz. Daha yüksek süratte teker dönmesi denirse de aradaki farklar 5-6kt. Ufak ufak değişiklikler var hep ve FLAP1 daha temiz sonuç veriyor bu tezlere. Burada en büyük oynama Runway Margin'de. O da 500metre civarı. Yani ilk belirttiğim konu. Pisti optimum seviyede kullanma, pist ortasında kalkıp gitmeme vs vs.
Benim talebim sıra dışı bir şeyin uygulanması değil kesinlikle.