13 Temmuz 2019 Zorlu İnişler-2 Etkinliği

All Fly in events will be announced here ...
Officer
User avatar
Posts: 418
Joined: 09 Dec 2010, 02:31
Location: Turkey
Name: Nihat OZSENGEZER
City: Manisa
PID: 4750
Vatsim ID: 1172468
Skype: super_nipo

13 Temmuz 2019 Zorlu İnişler-2 Etkinliği

Postby THY4750 » 04 Jul 2019, 00:55

Image

Merhabalar Saygıdeğer pilotlarımız;

İlkini 29 Haziran 2019 Cumartesi günü gerçekleştirdiğimiz ZORLU İNİŞLER etkinlikleri serisinin 2.siyle karşınızdayız.

Geçen seferki etkinliğimizde charta dikkat etmeyen pilotlarımızın bazıları kendilerini suda bulmuşlardı. Bu sefer daha tehlikeli mania olan dağlarla çevrili bir meydana uçuyoruz.

Kalkış meydanımız Roma Fiumicino Havalimanı yada Leonardo da Vinci Havalimanı (IATA: FCO, ICAO: LIRF), İtalya'nın başkenti Roma ve çevresine hizmet eden, Roma'nın 38 km güneybatısındaki Fiumicino'da yer alan havalimanı. Havalimanını İtalya'nın en büyük havayolu şirketi Alitalia ve İspanyol ucuz tarifeli havayolu şirketi Vueling bağlantı merkezi (hub) noktası olarak kullanır.

Image

Fiumicino 2014 yılındaki 38,5 milyonluk yolcu sayısıyla İtalya'nın en büyük havalimanıdır. Ayrıca Avrupa'nın en işlek sekizinci, dünyanın ise en işlek otuz dördüncü havalimanıdır. 29 kilometrekarelik bir alanda yer alan havalimanına helikopter, planör ve başka birçok kanatlı uçuş makineleri tasarlayan İtalyan hezârfen Leonardo da Vinci'nin adı verilmiştir.

1960 Yaz Olimpiyatları'ndan bir ay önce iki pist ile uçuşlara başlanılan havalimanı resmi olarak 15 Ocak 1961'de açılmıştır. Zamanla havalimanına iki pist daha eklenmiştir. Günümüzde havalimanında T1, T2, T3 ve T5 olmak üzere dört adet terminal bulunmaktadır.

Gelelim varış meydanımıza,
Calvi - Sainte-Catherine Havalimanı (Fransızca:Aéroport de Calvi - Sainte-Catherine) (IATA:CLY, ICAO:LFKC) Fransa'nın Korsika Adası'ndaki Haute-Corse ilinin Calvi komünündedir. Havalimanı Calvi'nin 6 km. güneydoğusundadır.
Etrafı şirin dağlarla çevrili bu güzel meydanın pisti ise 2310m. uzunluğundadır.
Image

Etkinligimiz 13 Temmuz 2019 Cumartesi aksami saat 21:00 lokal saati itibariyle baslayacak olup, katilacak pilotlarimizin onceden baslangic meydanina ucmalari/jumpseat istemeleri gerekmektedir. Sizleri etkinlik aksami aramizda gormekten mutluluk duyacagiz. Yaz boyu surecek etkinliklerimiz sonunda tum etkinliklere katilanlarin arasindan bir pilotumuza surpriz bir hediye verilecektir.

Kazasiz ve kirimsiz ucuslar dileriz.

Departure Airport: LIRF - Roma Fiumicino Intl. Airport
Destination Airport: LFKC - Aéroport de Calvi - Sainte-Catherine Airport
Flight Type: IFR
Route: LIRF - LFKC: PODOX T246 MIRSA UL127 CAPCO
Flight Levels: 280-300
Flight Distance: 200nm
Flight Time: 01:10


- Notlar;
- Etkinlige katilan pilotlarimiza +10 seniority ve katilacaklari checkride sinavlarinda %15 ek puan verilecektir.
- ATC ler ile sesli iletisim usullerine riayet edilmesi onem arz etmektedir. Ingilizce seviyeniz yeterli degilse LUTFEN TURKCE/INGILIZCE olarak SESLI/TEXT muhaberat yapiniz.
- Etkinligimiz Student ve F/O rutbesindeki pilotlarimiza aciktir.
- Etkinlik aksamina olan hazirliklarinizi/planlamalarinizi onceden yapiniz.
- ATC ile iletisiminizi kisa, oz ve anlasilir sekilde yapiniz.
- ATClerin vermis oldugu talimatlari anlayip dogru sekilde uygulayiniz. Anlasilmayan talimatlarin tekrar edilmesini isteyiniz.
- Sao Paulo kalkisinda olusabilecek yogunluk kapsaminda slot siraniza uyunuz, diger trafiklerin hareketlerini takip ediniz, ATC kanalini gereksiz mesgul etmeyerek iletisimin akiciligina yardimci olunuz.
- Yogun trafik dolayisi ile LFKC TMA'sinda verilebilecek hold prosedurlerine calisiniz. Yanlis hold girislerine mahal vermeyiniz.
- Cesitli nedenlerle pistin kapanabilecegini, pisti terk edemeyen trafik olabilecegini hatirlatir LFKC meydani icin ilgili chart'ta belirlenen "missed approach" prosedurlerine hazirlikli olunuz.
- Oncelikle voice kullaniniz, usulune uygun Ingilizce muhaberat yapabilirsiniz cekinmeyiniz, konusamayacaksaniz bile "recieve" ediniz yani atc'yi dinleyiniz, sesli olarak talimati aliniz ve siz text olarak read back ediniz/cevap veriniz. Bu sayede yogun trafikte kargasaya mahal vermemis olursunuz.
- ATC tarafindan verilebilecek olasi hiz, irtifa ve bas bilgilerini beklemeden uygulayiniz. Unutmayin sizin yapacaginiz bir hata onunuzdeki ve ardinizdaki trafikleri zora sokacaktir.
- Cesitli sebeplerle ATCler ile olusabilecek iletisim sIkintilarini SAYGI sinirlari icerisinde text olarak yapiniz.
- Kullanilan bazi programlar (ozellikle Vpilot) bazi ses sunucularinda problem yaratabilmektedir. Eger sorun yasarsaniz lutfen alternatif programlari kullaniniz. (Xsqbox, Fsinn, VPilot)

- Dispatch;
Dispatch Servisi Icin lutfen Turkish Virtual/Dispatch sayfasini ziyaret ediniz.

- Scenerys;
Lirf scenery p3d: https://library.avsim.net/esearch.php?DLID=204640
Lfkc scenery fsx: http://www.vf-air.com/FSX2.htm


- Charts;
Lfkc chart: https://www.ecologique-solidaire.gouv.fr/sites/default/files/Calvi_en_0.pdf

- Event Registration Form;
Lutfen etkinlige katiliminizi gostermek icin event katilim form sayfasini ziyaret edip, katiliminizi onaylayiniz.

- Daha fazla bilgi, gorus ve soylemleriniz icin lutfen forum etkinlik sayfasini ziyaret ediniz.

- Discord toplanma zamani: 13.07.2019 20:30 Lokal

Saygilarimizla,
Nihat OZSENGEZER
Turkish Virtual Events Director
Contact events department
Yoke artık :)

Image

Administrator
User avatar
Posts: 2215
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: 13 Temmuz 2019 Zorlu İnişler-2 Etkinliği

Postby artuncs » 04 Jul 2019, 10:55

Kayitlar acilmistir. Asagidaki linkten kayitlarinizi yapabilirsiniz.
https://www.turkishvirtual.com/events_join.asp
Image
Erhan M. Artuc

Administrator
User avatar
Posts: 2215
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: 13 Temmuz 2019 Zorlu İnişler-2 Etkinliği

Postby artuncs » 04 Jul 2019, 11:10

Değerli kaptanlar, event departüre ve arrival meydanlarının en güncel chartlarını sizler için oluşturdum.

Bir önceki zorlu etkinlikte hemen hemen hepimizin özellikle yaklaşmada ki uygulamalarımız da yada eksik chart okuma konuların da eksikliklerimizin olduğu ortaya çıktı. Bu yüzden bu etkinlik öncesi özellikle varış meydanı ile alakalı uygulanacak yaklaşma usullerini biraz çalışmamız faydalı olacaktır. Konu ile alakalı diğer katılımcılara bilgilerini aktarmak isteyen arkadaşlarımız buradan açıklamalar da bulunurlar ise faydalı olur düşüncesindeyim. Görüş ve sorularınızı belirtmekten çekinmeyiniz ki hepimiz için eğitim açısından faydalı bir topic oluşsun buradan.

Aşağıdaki linkten chartları indirebilirsiniz.
https://turkishvirtual.com/__worx/Event ... Charts.rar
Image
Erhan M. Artuc

Officer
User avatar
Posts: 418
Joined: 09 Dec 2010, 02:31
Location: Turkey
Name: Nihat OZSENGEZER
City: Manisa
PID: 4750
Vatsim ID: 1172468
Skype: super_nipo

Re: 13 Temmuz 2019 Zorlu İnişler-2 Etkinliği

Postby THY4750 » 04 Jul 2019, 11:42

Calvi meydanına yeni kurulan loc cihazı ile 18 yaklaşması loc ile yapılmakta fakat eskiden 36 pistine inişler yapılmaktaydı, planlamanızı 36 pistine iniş yapacak şekilde yapmalısınız. İniş için gerekli chartı event açıklamasında bulabilirsiniz.
Yoke artık :)

Image

Officer
User avatar
Posts: 990
Joined: 19 Aug 2001, 05:52
Location: Turkey
Name: Berhan DONMEZ
City: Istanbul
PID: 7
Vatsim ID: 813296
Skype: totik82

Re: 13 Temmuz 2019 Zorlu İnişler-2 Etkinliği

Postby THY7 » 07 Jul 2019, 11:56

THY4750 wrote:Calvi meydanına yeni kurulan loc cihazı ile 18 yaklaşması loc ile yapılmakta fakat eskiden 36 pistine inişler yapılmaktaydı, planlamanızı 36 pistine iniş yapacak şekilde yapmalısınız. İniş için gerekli chartı event açıklamasında bulabilirsiniz.


Bu açıklamayı talihsiz olarak değerlendiriyorum.Aktif iniş kalkış 18 ve 36 iki tarafta kullanılıyorsa,o anki hakim rüzgara göre planlama yapılır.Atalarımız derki; Eskiden ils mi vardı ... Bilek vardı bilek.
Berhan Dönmez
ATPL-A (F27-B737-A310/300-600)

Administrator
User avatar
Posts: 2215
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

13 Temmuz 2019 Zorlu İnişler-2 Etkinliği

Postby artuncs » 10 Jul 2019, 23:20

Berhancim aktif olarak sadece Rwy18 kullaniliyormus ve zannedersem Nihatin'da ozellikle istedigi, eskiden kullanilan ve zorlu olan Rwy36 pistine yaklasma yaptirmak istiyorki eventimizin duzenlenme sebebine uygun olsun. Benim gordugum kadari ile charts'lar da zaten Rwy36 icin ayrica bir yaklasma prosuduru de yok ama Nihat Rwy36 icin yaklasma prosudurlerini bulmus ve ozellikle paylasmis. Hatta ben ilk hic incelemeden ve bilmeden chart hazirladim.

Artik her ne kadar bugun Rwy36 inisler olmasada, ruzgar terste olsa katilimcilar bu zorlu pist yaklasmasinda terleyecekler :) Hem seninde dedigin gibi bilegi guclu olan ve yaklasma usulunu uygulayabilen inecek :)
Image
Erhan M. Artuc

VIP Member
User avatar
Posts: 373
Joined: 29 May 2006, 14:52
Location: Turkey
Name: Erman PILICOGLU
City: Ankara
PID: 1592
Vatsim ID: 965504
Skype: ermanpi

Re: 13 Temmuz 2019 Zorlu İnişler-2 Etkinliği

Postby THY1592 » 11 Jul 2019, 09:58

Merhabalar;
Öncelik ile Berhan hocama katılıyorum..Rüzgar önemli bir faktör pistte biraz kısa olunca..Meydana gelince,abartılacak zorlu bir meydan değil klasik CIRCLE-TO-LAND inişi rwy36 ya (bunuda yapamıyorsak işimiz ne burada :) ) chart 11-1 LOC Rwy18 bakarsanız Rwy 36 için iniş prosedürünü görebilirsiniz..Rwy 36 nın etrafında maniaların olması bununla birlikte pistin biraz kısa olması 7579ft 2310m biraz daha dikkat ve chartta belirtilen prosedürleri eksiksiz uygulamak işi keyifli hale getiriyor, ILS ile gel hop in olmuyor tabi... ^_^
Nasıl bir yaklaşma ve iniş yapacağız;FMC yi LOC Rwy18 için kuracağız (burası önemli A-B-C kategori ) LOC olduktan sonra GS olmadığından alçalmayı biz yapacağımızdan ve uçağımız CAT C ise D 4.2 de 1700ft CAT A-B ise D 3.4 de 1700ft olacak şekilde alçalacağız. D4.2 veya D3.4 noktasına gelince Meydan nın BATI sından rüzgar altına gireceğiz..(Asla Meydan nın DOĞU sundan girmeyeceğiz)..Rüzgar altında full konfigürasyon olmamız gerekir,nedir yani flaplarımız hızımız iniş takımlarımız açık,daha sonra esas bacak final ve iniş...Pist kısa olması sebebiyle mümkün olduğunca erken teker koymakta fayda var,final da yüksek kaldıysanız veya stabil olmadığınızı düşünüyorsanız zorlamayın PAS geçin.Meydan da gece inişleri yok yani pist aydınlatmasıda yok sadece PAPI var SIMni gündüz moduna almayı unutmayalım..Rwy 36 indikten sonra pistin büyük bir bölümünü kullanacağımızdan uzun bir back-track olacak katılım çok olduğunu düşünürsek iyi planlama yapmalıyız..inecek trafikle rüzgar altına girecek trafik arasında en az 4 5 dk koymalıyız..(vATC varsa o zaten ayrımları yapar sanırım..)
Sevgilerimle
Image

Return to Event Announcements

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests