Page 1 of 1

Turkish Virtual İstatistiği

PostPosted: 15 May 2014, 23:39
by THY3716
Sevgili dostlar,

FlyTHY olarak faaliyetlere başladığımızdan beri sistemimize kaydedilmiş olan tüm uçuş verilerini biraz inceledim. Küçük bir örnekleme yaptım. İşte sonuçlar :

- İlk uçuşumuzu 01.01.2001 tarihinde gerçekleştirmişiz. O günden bugüne kadar jumpseat ler dahil toplam 119586 uçuş kaydı gerçekleştirmişiz. (Ben bunları yazarken artmaya devam ediyordu :) )

- Bu uçuş kayıtlarından 3418 tanesi LTBA-LTAC arasında yapılmış (Jumpseatler hariç).

- Resmi kayıtlı ilk uçuşumuz LTBA-LTBJ arasında yapılmış ve uçuş kaydı 01.01.2001 tarihli.

- Nasıl başarılmış bilmiyorum ama görünen en uzun uçuşumuz 23 saat 44 dakika ile LTBA-LTAC arasında 2002 yılında yapılmış :) Pilotumuz 25.04.2002 saat 22:30'da havalanıp ertesi gece 26.04.2002 tarihinde saat 22:14 sularında inmiş. O tarihlerde manuel uçuş raporları gönderilebiliyordu diye biliyorum :)

- Yukarıdaki garip uçuşu saymazsak B 777 ile 11.03.2010 tarihinde yapılmış olan MMMX - LTCI (Mexico City - Van) uçuşumuz 22 saat 50 dakika ile en uzun uçuş kabul edilebilir. Aslında bu uçuş da pek normal değil tabii :)

- En kısa uçuş ise 2 dakika 16 saniye ile Etimesgut - Esenboğa arasında gerçekleşmiş. Bu da mümkün müdür, bilmiyorum :)

- Hani her uçuş sonunda FDR bize soruyor ya, yorumunuz var mı diye, bakın bazı yorumlar neler anlatıyor...

* Sakin cockpitin kapisin acik birakmayin.ILS aninda iceriye kopegim girdi ve yakit zaten az kalmisti go arround yapmak zorunda kaldim.
* Bu ucagi ne kadar yavas ve tatli indirsem de pistte zipliyor.
* Divert Reason: sampiyon fener :)
* Bu adalara inerken cok dikkatli olmak lazim...FSX te tam Rwy girislerine yuksek agaclar koymuslar.Bu civardaki hemen hemen her adada agaclara degdi degecek inis yapiyoruz.Yesili tamam korumak iyi de bu kadarda yuksek agac olmaz ki tam da inis noktasinda.
* Divert Reason: no payload, just pic, able to fly from kbos to ltba with b738
* En sonunda ariza bulundu...Motor yetrince sogumuyormus!Hararet yapinca da havada inflak ediyormusuz......
* Divert Reason: I have lost some of the indicators on the air on this stupid PMDG, I landed without airpeed indicator
* Divert Reason: it s none of your business
* No FMC, manually executed a perfect 10 nm ARC DME
* iniste piste 700metre kala sag motor ariza yapti ve bu nedenle sola cekerek pist disina saglam sekilde inildi taxi asamasinda biraz zig-zag cizildi.
* nice place but it has taken long time untill land,don dolas bi turlu bitmedi app
* inerken bir kere zipladik. ruzgardan ruzgardan :)
* pist basinda tam inerken online olan bir dallama ve pas gectikten sonra leveld app moddan cikamadi manual ucurmak zorunda kaldim kaybolmama ragmen Serkan atc olarak indirdi beni sagolsun
.
.
.

- 119621 kaydın 62690 tanesi B 738 kayıtlı.

- 26194 kayıt muhtelif Airbus, 86830 tanesi muhtelif Boeing, 177 tane Cessna, 531 tane DC 10, 1238 tanesi DC 9, 9 tane MD 11, 80 tane MD 82, 3860 tane RJ modelleri, 672 tane de tanımlanmamış uçak tipi (UFO olabilir mi?) ile yapılmış.

Koca çınar FlyTHY, tam 13 sene olmuş.

Re: Turkish Virtual İstatistiği

PostPosted: 15 May 2014, 23:48
by artuncs
Cok guzel bir derleme olmus :) eline saglik. Ucus sonrasi yapilan comment lar beni de hep gulumsetmistir. Aslinda daha neler var neler :)

Re: Turkish Virtual İstatistiği

PostPosted: 16 May 2014, 00:05
by THY4029
Bu muhtesem ailenin bir uyesi olmaktan gurur duyuyorum :) Tesekkurler :)

Re: Turkish Virtual İstatistiği

PostPosted: 16 May 2014, 07:03
by THY3009
Ellerine sağlık Bahadır hocam çok güzel istatistikler :clap: :clap: :clap:

Re: Turkish Virtual İstatistiği

PostPosted: 19 May 2014, 10:08
by THY2100
:lol: çok güzel bir derleme olmuş bu konuda sanal havacılığın komik yanları tarzında bir kitap bile yazılabilir,her meslekte olan mizah anlayışı tarzında.