Page 1 of 1

H-Div : New Extraordinary Helicopter Services

PostPosted: 27 Jun 2018, 18:03
by THY3716
Sevgili Dostlar;

Bir süredir üzerinde çalıştığımız yeni FDR-H çalışması sonlanmak üzere. Yeni FDR-H ile birlikte artık her yer helikopterler için bir iniş-görev alanına dönüşüyor. Sarp kayalıkların üzerinde bir kartal yuvası gibi duran Hakkari Şemdinli Aktütün üs bölgesine inmekten tutun, Doğubayazıt'ta İshak Paşa sarayına, Uludağ oteller bölgesinden Pamukkale travertenlere, Kemer 5 yıldızlı oteller bölgesinden Isparta Kovada göl arazisine, Norveç açıklarındaki petrol platformlarından İstanbul adalarına kadar birbirinden farklı pek çok görev yapabileceğiz. Yeri gelecek zamana karşı yarışacak, yeri gelecek sivri bir kayalığa inmeye çalışacağız. Helikopterciler için illa bir havaalanı gerekmiyor. Bütün dünya artık bizim için bir iniş alanı :)

Yeni sistem ile ilgili bir kaç açıklama yapmakta fayda var :

1. Heli-pilotlarımız görev seçerlerken yine web sitesinden seçimlerine devam edecekler.

2. Özel görev (Special-Missions) adını verdiğimiz görevleri seçerken uçuşun hangi alt bacakları içerdiğini harita üzerinde görebilecekler. Örneğin aşağıdaki resimde LTCG-İshak Paşa Sarayı-LTCT görevi görülmektedir. Bu görevde bir grup turist Trabzon'dan Ağrı Doğubayazıt İshak Paşa Sarayına bir ziyaret yapmak istiyor. Bildiğiniz gibi bu saray dünyanın ilk merkezi kalorifer tesisatını içeren özel bir turistik alan.
Image

3. Örneğin bu görev seçildiğinde Trabzonda tuttuğumuz 22 kişi kapasiteli TC-HEP AS332 Super Puma helikopterimiz 19 turistle havalanıyor.
Image

4. Turistik alana doğru uzun bir uçuş yapıyoruz
Image

5. Alanda bir yer bulup indikten sonra yaklaşık 10-15 sn kadar bekliyoruz. Çünkü helikopterimiz boşalıyor.
Image

Image

6. Görev gereği turistleri bıraktıktan sonra bekleme ve yakıt ikmali için LTCT Iğdır havaalanına gitmemiz gerekiyor. Tabii turistler indği için helikopterde bu kez sadece 2 kişi (mürettebat) var.
Image

Image

7. Iğdır'a varıp uçuş raporumuzu yolluyoruz ve görevin ilk bacağı tamamlanıyor.
Image

8. Dikkat ederseniz LTCT meydanına 2 kişi inmemize rağmen uçuş raporunda 19 yolcu yazıyor, çünkü bu görev esnasında 19 kişi taşındı.

9. Görev gereği bir sonraki bacakta turistler bize haber verince yine LTCT Iğdır'dan 2 kişi olarak havalanacağız, gidip orada helikopterimizi dolduracak ve LTCG Trabzon'a döneceğiz.

Ne Gibi Özel Görevler Bizi Bekliyor?

1. Petrol Platformu uçuşları : Norveç'te bir petrol firması ile kontrat imzaladığımızı farz edecek ve bu firmanın 4 petrol platformuna (Heidrun, Statfjord, Eldfisk, Vallhall) yolcu ve kargo taşıyacağız. Bu platformlar gerçekte var olan platformlardır ve bu uygulama tüm dünyada helikopterlerle yoğun olarak yapılmaktadır. Bu iş için gerçekte olduğu gibi bir AS332 Super Puma helikopterimizi (TC-HAA) Norveç Bergen'e konuşlandırdık. Yine dolu olarak kalkan helikopterimiz 4 platforma inecek, vardiyaya girecek veya vardiyadan çıkacak işçileri alıp götürecek, getirecek. Aynı zamanda bu platformlara bazen makina ekipmanı, bazen başka acil malzemeler taşıyacak. Bazı görevler zamana karşı olacak. Örneğin 1 saat içerisinde yetiştirilmesi gereken ekipmanları acilen götürmenizi isteyeceğiz. Sevgili Hakan Dağhan kaptanımız tarafından FSX ve p3d için hazırlanmış olan platform scenery leri yakında sizlere sunacağız.

2. Asker Sevkiyatı uçuşları : Bildiğiniz gibi ülkemizde doğu ve güneydoğuda görev yapan erbaş ve erler THY vasıtasıyla güvenli olarak devlet tarafından seyahat ettirilmektedir. Tabii bu kahramanlarımız belirli havaalanlarına indikten sonra çoğunlukla helikopterler veya askeri güvenli konvoylarla gidecekleri görev yerlerine gönderilmektedir. Biz de gerçekte uygulanan bu durumu şöyle modelledik. MSB'lığı ile bir kontrat imzaladığımızı farz edeceğiz. Şu an Trabzon'da konuşlu olan AS332 Super Puma (TC-HEP) helikopterimizle, yakında Elazığ'a getirteceğimiz 3'üncü AS332 Super Puma Helikopterimizle ve Cera Sim firması Mi 17 Hint Helikopter yazılımını çıkardıktan sonra alacağımız 2 yeni helikopterle (Birisi Elazığ'a, diğeri Trabzon'a konuşlanacak) 4-5 ara bacaktan oluşan asker sevkiyatı görevleri yazacağız. Kulp-Bismil-Lice-Varto-Şemdinli-Çukurca-Tunceli-Bingöl vb pek çok noktaya yine kahramanlarımızı bıraka bıraka uçacağız. Sonraki bacakta yine askeri merkezlerden toplaya toplaya geri döneceğiz. Her iniş kalkışta yolcu sayıları değişecek. Şu an gerçekte kahraman asker pilotlarımızın canını hiçe sayarak uçtuğu noktalara, Mehmetçiklerimizin vatanımızı bekledikleri noktalara, belki de bir çoğunuzun hayatınız boyunca bir defa bile uğramayacağı vatan köşelerine uçuşlar yapabileceğiz.

3. City Shuttle uçuşları : Yakın ülkelere charter uçuşları yapacağız.Örneğin bir Gürcistan firmasıyla kontrat imzaladığımızı farzedip LTCG'den dolu olarak kalkacak, önce Batum'da şehir merkezine inecek bir miktar yolcu bırakacak, oradan Sohumi şehrine devam edecek ve bir miktar daha yolcu bırakacak, sonra Kopitnari (UGKO) havaalanında uçuşumuzu sonlandıracağız. Dönüşte yine aynı bacakları uçarak yolcularımızı toplayacak ve LTCG Trabzon'a geleceğiz. Bu merkezler arasında gerçekte pek çok sayıda insanın gidip geldiğini biliyorsunuz (Sebebini sormayalım lütfen :)). Aynı şekilde Kars-Iğdır-Nahçıvan arasında her gün ne kadar çok insanın gidip geldiğini de hepimiz duymuşuzdur. Bir çok merkez arasında bu uçuşları yapmayı planlıyoruz.

4. Turist Nakilleri : Yukarıda da bahsettiğimiz gibi belirli turistik noktalar arasında turist nakilleri yapacağız. Örneğin LTBA-Uludağ-LTBA (veya LTBR), Pamukkale Travertenler, Manavgat, Kapadokya, İshakpaşa Sarayı.. aklınıza gelen her yer.

5. Zamanlı Görevler : Size verilecek bir süre içerisinde bir noktaya inip trafik kazasında yaralanmış olan kişileri ivedi adını vereceğimiz bir hastaneye yetiştirmenizi veya uçağını kaçırmak istemeyen zengin bir kişinin bir adresten alınıp örneğin LTBA'ya getirilmesini, Petrol platformunda acil hastalanan bir işçinin örneğin 1,5 saat içerisinde alınıp Bergen'e getirilmesini isteyeceğiz.


Uçuşlar Çok Uzun Değil mi? Helikopterle 270-300 nm uçmak Zor Olmayacak mı?

Evet, bu görevlerin bazıları, özellikle ülkeler arası City Shuttle görevleri, Petrol Platformu görevleri ve Asker Sevkiyatları gerçekten çok uzun görevler. Auto Pilotu olmayan helikopterleri (Ki hiç birisinde yok) saatlerce elle kontrol etmek çok zor. Ancak sizlere güzel bir haberimiz var. FSXPilot isimli freeware bir program harici olarak helikopterinize Auto Pilot özelliği kazandırıyor. Hatta bu program sadece helikopterlere değil tüm uçaklara ve simülatörlere (XPlane dahil) bu özelliği kazandırıyor. Bu program isterseniz helikoptere HOVER yaptırabiliyor, kalkış yaptırıyor, saatlerce enroute uçurabiliyor. Dolayısıyla helikopterlerden korkan arkadaşlarımızın bu program yardımıyla helikopterlere ısınmaya başlayacaklarını düşünüyoruz. Programın aşağıda göreceğiniz gibi oldukça kullanışlı ve faydalı menüleri var.
Image

Image

Ben şahsen kalkış ve inişleri sadece kendim yapıyorum. İşin tüm zevki burada zaten. 40-50 nm kadar süren kısa uçuşları da kendim yapıyorum ama daha uzun uçuşlarda enroute seviyede bu programı kullanıyorum.

Bu arada, tüm sitemizin mikro-deney laboratuvarı görevini üstlenmiş olan Heli-Division'dan sizler için bir yenilik daha : Yeni FDR-H ile pilotlarımız artık uçuşun başında popup olarak ortaya çıkan VATSIM METAR menüyü isterlerse görmeyebilecekler Ayarlar menüsünden seçeneği kapatmanız yeterli olacak. Heli-Div laboratuvarlarında üretilen bu uygulama normal FDR'mize de aynı şekilde yansıyacak, hatta kabin-kokpit arasında yapılan intercom görüşmesini altyazı olarak yansıttığımız menüyü de aynı ayarlar vasıtasıyla kapatabileceksiniz.

Işık kullanımı konusunda zaten şu anda Heli-Div olarak bir ayar yapma sistemini Heli-Pilotlarımızın kullanımına sunduk ve siz diğer pilotlarımızın da görüşlerini öğrenmek istedik ama maalesef sevgili Armağan kaptanımız dışında görüş bildiren olmadı. Bu kapsamda ışıklara yönelik bir şey şu an için düşünmüyoruz. (Link aşağıdadır)

https://www.turkishvirtual.com/forum/vi ... =0&t=10552

Herkese keyifli uçuşlar diliyoruz.

Re: H-Div : New Extraordinary Helicopter Services

PostPosted: 28 Jun 2018, 11:44
by THY2100
Bahadır abi ellerine sağlık çalışmalarından dolayı,yazını baştan sona okudum,içimden geçenleri kimseyi kırmadan ve saygısızlıkta etmekten kaçınarak olduğu gibi söylemek istiyorum.

Sizler burayı tabiri caizse batmak üzereyken aldınız,sonuçta bu bir hobi elbette inişler çıkışlar sorunlar aksaklıklar olacaktır ve dediğim gibi sitemiz gidici vaziyetteydi,ta ki siz devralıp elinizi taşın altına sokana kadar yönetim ekibinizle beraber.
sizden öncekiler işleri buraya kadar getirmiş hepsi sağolsun varolsunlar lafım onlarada değil aslında lafım kimseye değil :) sadece düşündüklerimi yazıyorum.
Bundan 8-10 sene yazılımlar donanımlar ve internet olayları bu derece gelişmemişken hatırlarsan sabahlara kadar skype üzerinden sohbetlerimizi,senin bizlere eğitimlerini, belki imkanlar çok daha kısıtlıydı bugünlere göre ama bizler öğrenmek adına bir şeyler yapıyor çabalıyorduk.Bu yazıyı yazma sebebim aslında "eskiden yazılımcımız yoktu, site atıl durumdaydı ama biz konuşuyor paylaşıyor bir şeyler yapmaya çalışıyorduk,şimdi yazılım var site var imkan var fakat "ruh yok" ben bunu görüyorum arkadaşlarda maalesef.

Benim dışımda görüş bildiren olmamış demek ki herkes çok memnun diyeceğim de aslında değil,şu FDR'ı 3$ gibi sembolik bir rakam ile yapsanız bak gör kaç kişi yorum atıyor feedback veriyor kafanızı kaşımayazsınız.
Ama sanıyorum "birileri yapmış ses etmeden kullanayım ne yaparlarsa yapsınlar bana ne" mentalitesi hakim. Discord'a giriyorum 2 saat online oluyorum Nihat ve Cenker dışında kimse yok, sitede 10 kişi uçuyor kimsenin birbirine selamı yok eskiler dışında,dedim ya her şey var artık ama "ruh yok" soru ve görüş bildirince kimseye ters bir şey söylendiğini görmedim ben bu ortamda ama çekiniyor sanırım arkadaşlar.Maalesef bu konuya foruma yazdığım bilgilendirme yazılarında da şahit oluyorum,eskiden 1 fmc programlama anlatılır,bir sürü dönüş olurdu, şimdi hap yapıp veriyorsunuz insanlara kafasını çevirip bakan yok,baksa bile teşekkür eden yok.Ben şahsen kendi adıma tüm yönetim ve emeği geçenlere tekrar teşekkür ediyorum,sanırım bazı şeyler zorlamayla olmuyor,sadece eski günlerimize olan özlem sanırım bu bendeki serzeniş,kimse üstüne alınmasın herkese saygılar sevgiler.

Re: H-Div : New Extraordinary Helicopter Services

PostPosted: 28 Jun 2018, 19:17
by THY1592
Merhabalar;
Armağan kaptanım çok güzel özetlemiş başka söze gerek yok çok haklısın....Böyle alt yapısı gerek FDR leri v.s ile var mı başka vhavayolu.....Emeği geçen tüm arkadaşlara teşekkür ederim...
Sevgilerimle

Re: H-Div : New Extraordinary Helicopter Services

PostPosted: 29 Jun 2018, 20:04
by THY3506
Bahadır abi harikasın, söz temmuz ayında bol bol zaman ayıracağım, bahsettiğin tarzda bir autopilot programı araştırmıştım ama bulamamıştım, var olduğunu öğrenmek harika oldu.

Armağan maalesef Turkish Virtual de bu ruh yıllardır yok, sanki FLYTHY ismini değiştirmek zorunda kaldığımızdan beridir yılların birikimini geride bırakıp sıfırdan başlamış motivasyonumuzu kaybetmiş olduk.

Re: H-Div : New Extraordinary Helicopter Services

PostPosted: 29 Jun 2018, 22:08
by THY2100
THY3506 wrote:Bahadır abi harikasın, söz temmuz ayında bol bol zaman ayıracağım, bahsettiğin tarzda bir autopilot programı araştırmıştım ama bulamamıştım, var olduğunu öğrenmek harika oldu.

Armağan maalesef Turkish Virtual de bu ruh yıllardır yok, sanki FLYTHY ismini değiştirmek zorunda kaldığımızdan beridir yılların birikimini geride bırakıp sıfırdan başlamış motivasyonumuzu kaybetmiş olduk.


benim yazıyı serzeniş kısmına mı alırlar naparlar bilemem serdarım :)

Re: H-Div : New Extraordinary Helicopter Services

PostPosted: 29 Jun 2018, 23:26
by THY3506
Aynen Armi öyle bir başlık olsa iyi tutar gaerçekten :)