Sevgili Kaptan Adaylarımız,
Checkride gecesi VAN’da oluşacak hava şartları nasıl olur bilmiyoruz. Eğer rüzgar sizin 03 pistine inmenizi gerektirecek şekilde olursa, ki Van’da çoğu zaman rüzgar o şekilde eser, elinizdeki haritalara göre yaklaşma usullerini uygulayıp inersiniz. Eskiden VAN VOR 047 course yakalayıp pist görüşünü tatbik ettikten sonra dönerek inmek oldukça zorlayıcı fakat bir o kadar da keyifliydi. Şimdi RNAV ve LOC yaklaşma usulleri de eklendiğinden beri o kadar zor olmuyor yaklaşmalarımız, ancak bazen ters taraftan öyle şiddetli rüzgarlar esiyor ki, işte o zaman 03 pisti yerine 21 pistine iniş zorunlu oluyor. Eğer sınav gecesi böyle bir durum oluşursa 21 pistine turlu yaklaşma (circle to land) yapmak gerekeceğinden, bazı küçük açıklamalar yapmak faydalı olacaktır.
Yukarıdaki şekle göre :
1. Sanki 03 pistine inecekmişsiniz gibi yaklaşmanızı yapacaksınız,
2. Pist görüşünü ATC ye rapor edeceksiniz, (Zaten ATC sizden raporlamınızı isteyecektir)
3. ATC nin 21 pistine görerek iniş serbest komutuyla Mavi renkte çizildiği şekliyle turlu ve görerek inişinizi gerçekleştireceksiniz.
4. Neden Soldan turlu yaklaşma yapılacak? Çünkü haritamız bize dikkat ederseniz VAN VOR 040 ve 210 radyalleri arasında turlu yaklaşma yapılmaz demiş (kırmızı halka ile işaretli b maddesi)
5. Yine haritamızda belirtilen bir husus daha var (kırmızı daire ile işaretli), C sınıfı uçaklar (o gece sizin uçacağınız 738, A320 vs) için circling yani turlu yaklaşma irtifası 6900 (yer + yaklaşık 1500 ft) verilmiş.
6. Bir kez daha hatırlatalım, turlu yaklaşma için meydan görüşü şart ! Eğer imkanınız varsa (simülasyon destekliyorsa) sağ koltukta oturarak ve 3d kokpitte yapın bunu. Çünkü sağ pencereden meydanı takip etmeniz gerekecek.
7. Bu arada, kaptan adaylarımıza emergency arıza vereceğimizi de düşünürsek, işleri zor olacak. (Hava şartlarının iyi olması için dua etsinler )
Tüm adaylara başarılar diliyoruz.
Turkish Virtual Eğitim Departmanı adına,
Edit :
Bugün rüzgarın tam bahsettiğim gibi olduğunu görünce hemen bir LTCI uçuşu yaptım. RNAV veya LOC yaklaşması değil de, ben klasik VOR DME 2 yaklaşması ile başladım, yani DAMAR sonrası 12 ARC DME yaparak 047 radyale establish oldum, pist görüşü sonrası ise yukarıda bahsettiğim şekilde circle to land gerçekleştirdim. Aşağıda göl olması sebebiyle geniş bir circle çizmekten de çekinmedim. Sitemiz aşağıdaki şekilde kaydetmiş.