Herkese merhabalar,
Malum forumda epey bilgi alışverişi yaptıktan sonra Hanifi Avcı kaptan ve ben FSX'e geçişimizi yaptık. FSX'i geliştirmenin sancılı ve bir o kadar da keyifli döneminde Okyanusya kıtası için çok başarılı kaplamalar bulduk ve ziyaret etmek istedik. Erhan Mecit Artunç ağabeyimiz bize ilk katılan kaptan oldu ve geçtiğimiz günlerde bir gece yarısı LTBA'dan kalkıp güzel yurdumuza kısa bir süreliğine veda ettik. İlk durağımız Bakü Haydar Aliyev meydanı oldu. Dün akşam da Armağan Burcu ve Alican Cesur kaptanlarımızın da Bakü'ye gelmesiyle trafik sayımızı 5'e çıkardık. Dün akşamki yolculuğumuz da OAKB- Kabil meydanına oldu. Alican kaptanın simulatörünün hata vermesi onu yine Bakü'de bıraktı. Hanifi kaptan da bir kaç saatlik bir rötarın ardından Kabil'e yanımıza geldi. Eski dispatcher Alican kaptanın belirlediği bacaklarla Avusturalya'ya doğru devam etmeyi düşünüyoruz. Çaylarımızı demleyip Skype üzerinden sohbet ederek uçuş keyfimizi arttırıyoruz. Yarınsa turumuza ara verip FFR kullanamadan kendi hava sahamızda LTAC Tcas Alert etkinliğinde olacağız. Uçuş boyunca alacağımız SS'ler ve videoları burda sizlerle paylaşmayı düşünüyoruz. Okyanusya konvoyuna katılmak isteyen arkadaşlarımızın da başımızın üstünde yeri olduğunu hatırlatalım. Uçuşlarımızı kısa süre içinde plana sokabilirsek varış meydanlarımız için ilgili yerlerden Atc de talep edebiliriz.
İlk SS'ler benden gelsin
Bakü'de arrival sonrası Hanifi Kaptan ve Erhan kaptan'la birlikte
Dün akşamki Bakü-Kabil uçuşundan -fsx hatası yüzünden fs09la uçup leveld 767yle uçmuştum- Armağan Kaptanla aynı irtifada aynı rotada rast gelince solundan atıp sağından geçmem gerekti
FlyThy Avusturalya çıkarması
- THY4422
- Senior Member
- Posts: 355
- Joined: 30 Apr 2010, 11:24
- Name: Cuneyt ARSLAN
- PID: 4422
- Skype: udikisilik
- Location: Bursa
Bu akşam Armağan kaptan bizden önce davranıp VIDP meydanına gitti. Hanifi kaptan da ortalarda gözükmeyince Erhan kaptanla beraber bomba seslerinden usandığımız Kabil'i terk etme kararı aldık. Kalkışta bombalara alevlere dumanlara fazla dalmış olmalıyız ki SS almayı unuttuk Tırmanmadan ve yaklaşma ve sonrasından aldığımız SS'leri paylaşalım dedik.
Hanifi kaptan varış meydanımızda bizi karşılamayı ihmal etmedi
Tabii Erhan abi duruken SS'leri sen neden alıyorsun diye soracaksınız. Meydandaki bir scenery hatası yüzünden bu SS'ler de benden geldi. Ama umuyorum ki diğer bacaklarda Erhan abinin o nurani sisteminden müthiş SS'ler gelecektir. Bu arada güneye indikçe dağlar yeşillenmeye kar kaplı ovalar yerini yeşil güzelliklere bırakmaya başladı. Avusturalya'daki bacaklarımızda pürüzsüz havalar ve yemyeşil-Kıpkırmızı bir coğrafya bizi bekliyor olacak. Aramıza katılmak isteyen arkadaşlar ellerini çabuk tutsunlar derim. Erdal hocamın deyişiyle bayrağımızı daha da ileri götürmeye gidilmeyen yerlere gitmeye devam!..
Hanifi kaptan varış meydanımızda bizi karşılamayı ihmal etmedi
Tabii Erhan abi duruken SS'leri sen neden alıyorsun diye soracaksınız. Meydandaki bir scenery hatası yüzünden bu SS'ler de benden geldi. Ama umuyorum ki diğer bacaklarda Erhan abinin o nurani sisteminden müthiş SS'ler gelecektir. Bu arada güneye indikçe dağlar yeşillenmeye kar kaplı ovalar yerini yeşil güzelliklere bırakmaya başladı. Avusturalya'daki bacaklarımızda pürüzsüz havalar ve yemyeşil-Kıpkırmızı bir coğrafya bizi bekliyor olacak. Aramıza katılmak isteyen arkadaşlar ellerini çabuk tutsunlar derim. Erdal hocamın deyişiyle bayrağımızı daha da ileri götürmeye gidilmeyen yerlere gitmeye devam!..
- THY4422
- Senior Member
- Posts: 355
- Joined: 30 Apr 2010, 11:24
- Name: Cuneyt ARSLAN
- PID: 4422
- Skype: udikisilik
- Location: Bursa
Seyahatimiz bugün event öncesi ve sonrası yapılan iki bacakla devam etti. Gün içinde 3 bacak uçmanın yorgunluğuyla SSleri paylaşalım dedik. Erhan abinin SS'leri heyecanla bekleyenler varsa biraz daha beklemeleri gerekecek
VQPR Hangarında bir Türk 738'i (Bu meydan yaklaşma zorluğuyla LSGS, LOWI, LPMA gibi meydanların çok ötesinde. Vadiler arasında 8 çizdiğiniz bi yaklaşma şekli var ve evlerden tepelerden belirlenen noktalarda dönüyorsunuz. Hanifi hocam bu yaklaşmayla ilgili bir de video ekleyecek sanıyorum)
Bu arada Yeni Delhi'den sonra Shah Amanat Int'l meydanına gidecektik. Fakat aradaki VQPR Paro meydanını bulunca dünyaya kapalı krallık Bhutan'a da küçük bir ziyaret yapalım dedik ve dünyada yalnızca bir kaç pilotun uçmaya lisanslı olduğu bu meydana biz de uçtuk. Scenery hatasıyla pistte rolling off esnasında beliren uçurumdan düşsem de keyifli bir meydan oldu. Özellikle gece burayı etüd edip sorunsuz inen Hanifi kaptan ve ikinci denemesinde pamuk gibi bir iniş gerçekleştirip o ''Bir kaç lisanslı pilot'' listesine adını yazdıran Erhan kaptan için. Bİr sonraki durağımız -arada güzel bir meydan bulmazsak - VDPP Phnom Penh Int'l meydanı olacak. Bizden ayrılmayın
VQPR Hangarında bir Türk 738'i (Bu meydan yaklaşma zorluğuyla LSGS, LOWI, LPMA gibi meydanların çok ötesinde. Vadiler arasında 8 çizdiğiniz bi yaklaşma şekli var ve evlerden tepelerden belirlenen noktalarda dönüyorsunuz. Hanifi hocam bu yaklaşmayla ilgili bir de video ekleyecek sanıyorum)
Bu arada Yeni Delhi'den sonra Shah Amanat Int'l meydanına gidecektik. Fakat aradaki VQPR Paro meydanını bulunca dünyaya kapalı krallık Bhutan'a da küçük bir ziyaret yapalım dedik ve dünyada yalnızca bir kaç pilotun uçmaya lisanslı olduğu bu meydana biz de uçtuk. Scenery hatasıyla pistte rolling off esnasında beliren uçurumdan düşsem de keyifli bir meydan oldu. Özellikle gece burayı etüd edip sorunsuz inen Hanifi kaptan ve ikinci denemesinde pamuk gibi bir iniş gerçekleştirip o ''Bir kaç lisanslı pilot'' listesine adını yazdıran Erhan kaptan için. Bİr sonraki durağımız -arada güzel bir meydan bulmazsak - VDPP Phnom Penh Int'l meydanı olacak. Bizden ayrılmayın
- artuncs
- Legend
- Posts: 1990
- Joined: 07 Jul 2009, 12:47
- Name: Erhan M. ARTUC
- City: London
- PID: 3578
- Vatsim ID: 1087117
- Skype: erhan.m.artuc
- Location: England
Oncelikle Hanifi ve Cuneyt kaptanlarin beraber planladiklari bu macerali Avusturalya yolculuguna benide davet ettikleri icin sagolsunlar. Benim bu cati altinda gozlemlediklerim uzere her kes genelde kendi basina ucuslarini icra etmekten hoslaniyor olsa gerek ki, pek te oyle beraber birlikte ucan arkadaslara catimiz altinda fazlasiyla rastlanamiyor.
Aslinda birden fazla kisinin katildigi beraber ucuslardan alinan ucus keyfi bambaska. Yol boyunca yapilan beraber sohbetlerden gidilecek meydana nasil bir yaklasma yapilacaginin hararetli tertismalarindan tutun karsilikli bilgi paylasimida yeni bilgiler edinmemizi sagliyor, kisaca arkadaslar isterseniz kendi aranizda yada bizlerede bu ucus suresi icinde katilarakta hep birlikte daha fazla keyif alabiliriz.
Paro Bhutan (VQPR) Intl meydananina hold noltasinda turlarken alinmis ss lerle basliyalim. Bu meydana daha once gitmeyen arkadaslara siddetle tavsiye olunur, inanin alinacak adrenalin kat ve kat fazla. Cuneyt kaptaninda bahsettigi gibi Fl 160 da alinan hold dan sonra sadece bir yere kadar Vor ile yaklasip daha sonrasinda ise tamamen ucaginizi manual kullanarak daglarin arasindan pisti gecip yani tam anlamiyla 8 cizip keskin bir donus ile ve yeniden daglarin arasindan kivrilarak hizlilik ve cabukluk gerektiren manevralarla inis yaptiginiz bir meydan. Acikcasi o andaki meydanin yaklasma zorlugundan dolayi elim ss almaya gidemedi o yuzden gidip gorup yasamanizi tavsiye ederim bu meydanin zorlugunu.
Aslinda birden fazla kisinin katildigi beraber ucuslardan alinan ucus keyfi bambaska. Yol boyunca yapilan beraber sohbetlerden gidilecek meydana nasil bir yaklasma yapilacaginin hararetli tertismalarindan tutun karsilikli bilgi paylasimida yeni bilgiler edinmemizi sagliyor, kisaca arkadaslar isterseniz kendi aranizda yada bizlerede bu ucus suresi icinde katilarakta hep birlikte daha fazla keyif alabiliriz.
Paro Bhutan (VQPR) Intl meydananina hold noltasinda turlarken alinmis ss lerle basliyalim. Bu meydana daha once gitmeyen arkadaslara siddetle tavsiye olunur, inanin alinacak adrenalin kat ve kat fazla. Cuneyt kaptaninda bahsettigi gibi Fl 160 da alinan hold dan sonra sadece bir yere kadar Vor ile yaklasip daha sonrasinda ise tamamen ucaginizi manual kullanarak daglarin arasindan pisti gecip yani tam anlamiyla 8 cizip keskin bir donus ile ve yeniden daglarin arasindan kivrilarak hizlilik ve cabukluk gerektiren manevralarla inis yaptiginiz bir meydan. Acikcasi o andaki meydanin yaklasma zorlugundan dolayi elim ss almaya gidemedi o yuzden gidip gorup yasamanizi tavsiye ederim bu meydanin zorlugunu.
Hanifi kaptanin VQPR Paro meydanina gercekten basarili inisinden bir kac kare.
VQPR Paro meydanina inip kalp atislarimizi normale dondurdukten sonra hizimizi alamiyip gene ayni gece VGEG: Chittagong Shah Amanat Int'l meydani icin kokpitlerimize gecip yola dustugumuz ve gene krimsiz olarak sonlandirdigimiz kareler.
Erhan M. Artuc
- THY2100
- Advanced Member
- Posts: 652
- Joined: 03 Dec 2009, 20:18
- Name: Armagan BURCU
- City: Antalya
- PID: 2100
- Vatsim ID: 973633
- Location: Turkey
Fotoğraflar harika,o nasıl bir meydandır öyle innsbruck falan halt etmiş yanında.Maalesef erhan abininde dediği gibi genelde pilotlarmız tek uçuşu tercih ediyorlar aslında bir deneseler bırakamıyıcaklardır bu tarz faaliyetlerin ardını FS2004'üm ile arkanızdan geliyorum bir meydan geriden
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
ATPL(A)
Boeing 737-800
- THY1935
- Average User
- Posts: 216
- Joined: 03 Jun 2006, 14:22
- Name: Hanifi AVCI
- City: Samsun
- PID: 1935
- Vatsim ID: 964441
- Skype: hanifi_avci
- Location: Samsun
Zorlu VQPR yaklaşması öncesi hold'a giren Erhan abi ve cüneyt kaptanimiz. Bu arada ben 737-600 ile uçuyorum THY boyamamız yok malesef ama indikten sonra boyadık
önce Erhan abi ardından cüneyt kaptan önden giderek kendini feda etti
VQPR 'den ayrılışımız
Erhan abi kalkışta
Vadiyi tırmanıyor
Bakü inişimiz. Cüneyt kaptan inişte bana çok yakın olduğundan son manevrayla diğer piste iniyor . Cüneyt kaptan tek motor Kabil'e iniyor .
İşte o zorlu yaklaşma Paro Bhutan VQPR runway 15 landing ve Banglades VGEG inişimiz (scenery hatasını düzeltemediğim için videoyu malesef böyle almak zorunda kaldım)
Buda bonus
önce Erhan abi ardından cüneyt kaptan önden giderek kendini feda etti
VQPR 'den ayrılışımız
Erhan abi kalkışta
Vadiyi tırmanıyor
Bakü inişimiz. Cüneyt kaptan inişte bana çok yakın olduğundan son manevrayla diğer piste iniyor . Cüneyt kaptan tek motor Kabil'e iniyor .
İşte o zorlu yaklaşma Paro Bhutan VQPR runway 15 landing ve Banglades VGEG inişimiz (scenery hatasını düzeltemediğim için videoyu malesef böyle almak zorunda kaldım)
Buda bonus
- THY3716
- Legend
- Posts: 1378
- Joined: 26 Apr 2009, 00:33
- Name: Bahadir ALKES
- City: Istanbul
- PID: 3716
- Vatsim ID: 1097118
- Location: Turkey
Sevgili dostlar, resimler mükemmel. Ancak küçük bir ayrıntı dikkatimi çekti. Yan yana duran THY uçaklarının nasıl oldu da hepsinin birden kapıları açık gözüküyor? Normalde online ortamda diğer uçakların her ayrıntısı (landing lights, kapılar, flaplar vs.) gözüküyor mu? Ben gözükmüyor biliyordum.
Lead me, follow me or get out of my way !
- THY4422
- Senior Member
- Posts: 355
- Joined: 30 Apr 2010, 11:24
- Name: Cuneyt ARSLAN
- PID: 4422
- Skype: udikisilik
- Location: Bursa
Bahadır hocam orda fsinn'in küçük bir hilesini kullanıyoruz. Hepimizde aynı boymama olduğu için diğer trafikleri advanced settingsten kendi uçağımızın aynısı yapıyoruz. Fakar Erhan abi başka bir sistem kullanıyor bunun için
- artuncs
- Legend
- Posts: 1990
- Joined: 07 Jul 2009, 12:47
- Name: Erhan M. ARTUC
- City: London
- PID: 3578
- Vatsim ID: 1087117
- Skype: erhan.m.artuc
- Location: England
Bahadir aslinda bugune kadar sadece Pmdg de rastladigim bir olay ve emin olmamakla birlikte sanirim diger Ngx kullananlarinda farkettigi bir sey olsa gerek.THY3716 wrote:Sevgili dostlar, resimler mükemmel. Ancak küçük bir ayrıntı dikkatimi çekti. Yan yana duran THY uçaklarının nasıl oldu da hepsinin birden kapıları açık gözüküyor? Normalde online ortamda diğer uçakların her ayrıntısı (landing lights, kapılar, flaplar vs.) gözüküyor mu? Ben gözükmüyor biliyordum.
Soyleki sanirim sadece FsInn ve Ngx bir arada kullanildiginda ve kendi ucaginin modeli gene FsInn icinde Ngx secili oldugunda bu olay ortaya cikiyor ve diger trafikler icinde Ngx kullanicilarini o andaki kendi ucagini nasil goruyorsan onlarida o sekilde gormene neden oluyor.
Fazla karistirmadan kisaca anlatmak gerekirse diyelim ben yerdeyim ve kapim acik, jeneraotor hizmeti aliyorum iste eger etrafimda diger Ngx trafikler varsa onlarida ister taxi yaparken yada kalkis yapan havada inmekte olan ucaklari ciplak gozle ayni sekilde kapisi acik ve jenerator makinesi bagli olarak goruyorsun. Ayni resimde gordugun gibi orada ben kendi kapami acinca onlarinkide aciliyor kapayinca onlarinkide kapaniyor
Aslinda cok rahatsiz bir edici bir durum ve bu bir bug olsa gerek, acikcasi bunu onlemek icin bugune kadar bir sey de yapmadim, varsa halyolu bilen aciklarsa bende sevinirim.
Erhan M. Artuc
- THY2100
- Advanced Member
- Posts: 652
- Joined: 03 Dec 2009, 20:18
- Name: Armagan BURCU
- City: Antalya
- PID: 2100
- Vatsim ID: 973633
- Location: Turkey
eski pmdg'ciler bilir bunu arkadaşlar.malum eski pmdg 737'de hızı zor kontrol ediyorduk ya.inişte el kol çıkarıyorduk camdan ondan kalan bir alışkanlık olsa gerek
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
ATPL(A)
Boeing 737-800