FlyThy Avusturalya çıkarması

Have a favorite screen shot that you would like to share? You can by posting it here.
User avatar
THY4422
Senior Member
Senior Member
Posts: 355
Joined: 30 Apr 2010, 11:24
Name: Cuneyt ARSLAN
PID: 4422
Skype: udikisilik
Location: Bursa

Herkese merhabalar,

Malum forumda epey bilgi alışverişi yaptıktan sonra Hanifi Avcı kaptan ve ben FSX'e geçişimizi yaptık. FSX'i geliştirmenin sancılı ve bir o kadar da keyifli döneminde Okyanusya kıtası için çok başarılı kaplamalar bulduk ve ziyaret etmek istedik. Erhan Mecit Artunç ağabeyimiz bize ilk katılan kaptan oldu ve geçtiğimiz günlerde bir gece yarısı LTBA'dan kalkıp güzel yurdumuza kısa bir süreliğine veda ettik. İlk durağımız Bakü Haydar Aliyev meydanı oldu. Dün akşam da Armağan Burcu ve Alican Cesur kaptanlarımızın da Bakü'ye gelmesiyle trafik sayımızı 5'e çıkardık. Dün akşamki yolculuğumuz da OAKB- Kabil meydanına oldu. Alican kaptanın simulatörünün hata vermesi onu yine Bakü'de bıraktı. Hanifi kaptan da bir kaç saatlik bir rötarın ardından Kabil'e yanımıza geldi. Eski dispatcher Alican kaptanın belirlediği bacaklarla Avusturalya'ya doğru devam etmeyi düşünüyoruz. Çaylarımızı demleyip Skype üzerinden sohbet ederek uçuş keyfimizi arttırıyoruz. Yarınsa turumuza ara verip FFR kullanamadan kendi hava sahamızda LTAC Tcas Alert etkinliğinde olacağız. Uçuş boyunca alacağımız SS'ler ve videoları burda sizlerle paylaşmayı düşünüyoruz. Okyanusya konvoyuna katılmak isteyen arkadaşlarımızın da başımızın üstünde yeri olduğunu hatırlatalım. Uçuşlarımızı kısa süre içinde plana sokabilirsek varış meydanlarımız için ilgili yerlerden Atc de talep edebiliriz.

İlk SS'ler benden gelsin

Bakü'de arrival sonrası Hanifi Kaptan ve Erhan kaptan'la birlikte
Image


Image
Dün akşamki Bakü-Kabil uçuşundan -fsx hatası yüzünden fs09la uçup leveld 767yle uçmuştum- Armağan Kaptanla aynı irtifada aynı rotada rast gelince solundan atıp sağından geçmem gerekti :)
User avatar
THY2100
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 652
Joined: 03 Dec 2009, 20:18
Name: Armagan BURCU
City: Antalya
PID: 2100
Vatsim ID: 973633
Location: Turkey

Image

Image
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
User avatar
Apollo
Legend
Legend
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 22:49
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci
Location: Turkey

:clap: :clap: :clap:

BAyrağımızı her yere taşıyanlara sevgilerimle.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
THY4422
Senior Member
Senior Member
Posts: 355
Joined: 30 Apr 2010, 11:24
Name: Cuneyt ARSLAN
PID: 4422
Skype: udikisilik
Location: Bursa

Bu akşam Armağan kaptan bizden önce davranıp VIDP meydanına gitti. Hanifi kaptan da ortalarda gözükmeyince Erhan kaptanla beraber bomba seslerinden usandığımız Kabil'i terk etme kararı aldık. Kalkışta bombalara alevlere dumanlara fazla dalmış olmalıyız ki SS almayı unuttuk :) Tırmanmadan ve yaklaşma ve sonrasından aldığımız SS'leri paylaşalım dedik.

Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image

Hanifi kaptan varış meydanımızda bizi karşılamayı ihmal etmedi :)

Image


Image

Tabii Erhan abi duruken SS'leri sen neden alıyorsun diye soracaksınız. Meydandaki bir scenery hatası yüzünden bu SS'ler de benden geldi. Ama umuyorum ki diğer bacaklarda Erhan abinin o nurani sisteminden müthiş SS'ler gelecektir. Bu arada güneye indikçe dağlar yeşillenmeye kar kaplı ovalar yerini yeşil güzelliklere bırakmaya başladı. Avusturalya'daki bacaklarımızda pürüzsüz havalar ve yemyeşil-Kıpkırmızı bir coğrafya bizi bekliyor olacak. Aramıza katılmak isteyen arkadaşlar ellerini çabuk tutsunlar derim. Erdal hocamın deyişiyle bayrağımızı daha da ileri götürmeye gidilmeyen yerlere gitmeye devam!..
User avatar
THY4422
Senior Member
Senior Member
Posts: 355
Joined: 30 Apr 2010, 11:24
Name: Cuneyt ARSLAN
PID: 4422
Skype: udikisilik
Location: Bursa

Seyahatimiz bugün event öncesi ve sonrası yapılan iki bacakla devam etti. Gün içinde 3 bacak uçmanın yorgunluğuyla SSleri paylaşalım dedik. Erhan abinin SS'leri heyecanla bekleyenler varsa biraz daha beklemeleri gerekecek :)


Image

VQPR Hangarında bir Türk 738'i (Bu meydan yaklaşma zorluğuyla LSGS, LOWI, LPMA gibi meydanların çok ötesinde. Vadiler arasında 8 çizdiğiniz bi yaklaşma şekli var ve evlerden tepelerden belirlenen noktalarda dönüyorsunuz. Hanifi hocam bu yaklaşmayla ilgili bir de video ekleyecek sanıyorum)
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Bu arada Yeni Delhi'den sonra Shah Amanat Int'l meydanına gidecektik. Fakat aradaki VQPR Paro meydanını bulunca dünyaya kapalı krallık Bhutan'a da küçük bir ziyaret yapalım dedik ve dünyada yalnızca bir kaç pilotun uçmaya lisanslı olduğu bu meydana biz de uçtuk. Scenery hatasıyla pistte rolling off esnasında beliren uçurumdan düşsem de keyifli bir meydan oldu. Özellikle gece burayı etüd edip sorunsuz inen Hanifi kaptan ve ikinci denemesinde pamuk gibi bir iniş gerçekleştirip o ''Bir kaç lisanslı pilot'' listesine adını yazdıran Erhan kaptan için. Bİr sonraki durağımız -arada güzel bir meydan bulmazsak :) - VDPP Phnom Penh Int'l meydanı olacak. Bizden ayrılmayın :rofl: :rofl:
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 1990
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc
Location: England

Oncelikle Hanifi ve Cuneyt kaptanlarin beraber planladiklari bu macerali Avusturalya yolculuguna benide davet ettikleri icin sagolsunlar. Benim bu cati altinda gozlemlediklerim uzere her kes genelde kendi basina ucuslarini icra etmekten hoslaniyor olsa gerek ki, pek te oyle beraber birlikte ucan arkadaslara catimiz altinda fazlasiyla rastlanamiyor.

Aslinda birden fazla kisinin katildigi beraber ucuslardan alinan ucus keyfi bambaska. Yol boyunca yapilan beraber sohbetlerden gidilecek meydana nasil bir yaklasma yapilacaginin hararetli tertismalarindan tutun karsilikli bilgi paylasimida yeni bilgiler edinmemizi sagliyor, kisaca arkadaslar isterseniz kendi aranizda yada bizlerede bu ucus suresi icinde katilarakta hep birlikte daha fazla keyif alabiliriz.

Paro Bhutan (VQPR) Intl meydananina hold noltasinda turlarken alinmis ss lerle basliyalim. Bu meydana daha once gitmeyen arkadaslara siddetle tavsiye olunur, inanin alinacak adrenalin kat ve kat fazla. Cuneyt kaptaninda bahsettigi gibi Fl 160 da alinan hold dan sonra sadece bir yere kadar Vor ile yaklasip daha sonrasinda ise tamamen ucaginizi manual kullanarak daglarin arasindan pisti gecip yani tam anlamiyla 8 cizip keskin bir donus ile ve yeniden daglarin arasindan kivrilarak hizlilik ve cabukluk gerektiren manevralarla inis yaptiginiz bir meydan. Acikcasi o andaki meydanin yaklasma zorlugundan dolayi elim ss almaya gidemedi o yuzden gidip gorup yasamanizi tavsiye ederim bu meydanin zorlugunu.
Image
Image
Image
Hanifi kaptanin VQPR Paro meydanina gercekten basarili inisinden bir kac kare.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
VQPR Paro meydanina inip kalp atislarimizi normale dondurdukten sonra hizimizi alamiyip gene ayni gece VGEG: Chittagong Shah Amanat Int'l meydani icin kokpitlerimize gecip yola dustugumuz ve gene krimsiz olarak sonlandirdigimiz kareler.

Image
Image
Image
Erhan M. Artuc
User avatar
THY2100
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 652
Joined: 03 Dec 2009, 20:18
Name: Armagan BURCU
City: Antalya
PID: 2100
Vatsim ID: 973633
Location: Turkey

Fotoğraflar harika,o nasıl bir meydandır öyle innsbruck falan halt etmiş yanında.Maalesef erhan abininde dediği gibi genelde pilotlarmız tek uçuşu tercih ediyorlar aslında bir deneseler bırakamıyıcaklardır bu tarz faaliyetlerin ardını :) FS2004'üm ile arkanızdan geliyorum bir meydan geriden :)
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
User avatar
THY1935
Average User
Average User
Posts: 216
Joined: 03 Jun 2006, 14:22
Name: Hanifi AVCI
City: Samsun
PID: 1935
Vatsim ID: 964441
Skype: hanifi_avci
Location: Samsun

Zorlu VQPR yaklaşması öncesi hold'a giren Erhan abi ve cüneyt kaptanimiz. Bu arada ben 737-600 ile uçuyorum THY boyamamız yok malesef ama indikten sonra boyadık :D
Image
önce Erhan abi ardından cüneyt kaptan önden giderek kendini feda etti :)
Image
Image
Image
Image
VQPR 'den ayrılışımız
Image
Image
Erhan abi kalkışta
Image
Vadiyi tırmanıyor
Image
Bakü inişimiz. Cüneyt kaptan inişte bana çok yakın olduğundan son manevrayla diğer piste iniyor :). Cüneyt kaptan tek motor Kabil'e iniyor :).


İşte o zorlu yaklaşma Paro Bhutan VQPR runway 15 landing ve Banglades VGEG inişimiz (scenery hatasını düzeltemediğim için videoyu malesef böyle almak zorunda kaldım)

Buda bonus
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1378
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
Location: Turkey

Sevgili dostlar, resimler mükemmel. Ancak küçük bir ayrıntı dikkatimi çekti. Yan yana duran THY uçaklarının nasıl oldu da hepsinin birden kapıları açık gözüküyor? Normalde online ortamda diğer uçakların her ayrıntısı (landing lights, kapılar, flaplar vs.) gözüküyor mu? Ben gözükmüyor biliyordum.
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY4422
Senior Member
Senior Member
Posts: 355
Joined: 30 Apr 2010, 11:24
Name: Cuneyt ARSLAN
PID: 4422
Skype: udikisilik
Location: Bursa

Bahadır hocam orda fsinn'in küçük bir hilesini kullanıyoruz. Hepimizde aynı boymama olduğu için diğer trafikleri advanced settingsten kendi uçağımızın aynısı yapıyoruz. Fakar Erhan abi başka bir sistem kullanıyor bunun için
User avatar
artuncs
Legend
Legend
Posts: 1990
Joined: 07 Jul 2009, 12:47
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc
Location: England

THY3716 wrote:Sevgili dostlar, resimler mükemmel. Ancak küçük bir ayrıntı dikkatimi çekti. Yan yana duran THY uçaklarının nasıl oldu da hepsinin birden kapıları açık gözüküyor? Normalde online ortamda diğer uçakların her ayrıntısı (landing lights, kapılar, flaplar vs.) gözüküyor mu? Ben gözükmüyor biliyordum.
Bahadir aslinda bugune kadar sadece Pmdg de rastladigim bir olay ve emin olmamakla birlikte sanirim diger Ngx kullananlarinda farkettigi bir sey olsa gerek.

Soyleki sanirim sadece FsInn ve Ngx bir arada kullanildiginda ve kendi ucaginin modeli gene FsInn icinde Ngx secili oldugunda bu olay ortaya cikiyor ve diger trafikler icinde Ngx kullanicilarini o andaki kendi ucagini nasil goruyorsan onlarida o sekilde gormene neden oluyor.

Fazla karistirmadan kisaca anlatmak gerekirse diyelim ben yerdeyim ve kapim acik, jeneraotor hizmeti aliyorum iste eger etrafimda diger Ngx trafikler varsa onlarida ister taxi yaparken yada kalkis yapan havada inmekte olan ucaklari ciplak gozle ayni sekilde kapisi acik ve jenerator makinesi bagli olarak goruyorsun. Ayni resimde gordugun gibi orada ben kendi kapami acinca onlarinkide aciliyor kapayinca onlarinkide kapaniyor :D

Aslinda cok rahatsiz bir edici bir durum ve bu bir bug olsa gerek, acikcasi bunu onlemek icin bugune kadar bir sey de yapmadim, varsa halyolu bilen aciklarsa bende sevinirim.
Erhan M. Artuc
User avatar
THY4422
Senior Member
Senior Member
Posts: 355
Joined: 30 Apr 2010, 11:24
Name: Cuneyt ARSLAN
PID: 4422
Skype: udikisilik
Location: Bursa

Ben de geçen indikten sonra Hanifi kaptanı izlerken kapısı açık bir şekilde Hold'a giriyordu :) sonra ben kendi kapımı kapattım ve onunki de kapandı. Enterasan hakikaten
User avatar
THY3716
Legend
Legend
Posts: 1378
Joined: 26 Apr 2009, 00:33
Name: Bahadir ALKES
City: Istanbul
PID: 3716
Vatsim ID: 1097118
Location: Turkey

Hadi kapı neyse de, sağından solundan makineler, jeneratörler sarkan bir uçak görmek hoş olurdu :lol:
Lead me, follow me or get out of my way !
User avatar
THY4422
Senior Member
Senior Member
Posts: 355
Joined: 30 Apr 2010, 11:24
Name: Cuneyt ARSLAN
PID: 4422
Skype: udikisilik
Location: Bursa

Erhan abi Hanifi kaptanı inişte öyle görüyordu sanıyorum. Varış meydanları biraz ıssız olduğundan kendi jenaröterlerimizi de yanımızda getiriyoruz :)
User avatar
THY2100
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 652
Joined: 03 Dec 2009, 20:18
Name: Armagan BURCU
City: Antalya
PID: 2100
Vatsim ID: 973633
Location: Turkey

eski pmdg'ciler bilir bunu arkadaşlar.malum eski pmdg 737'de hızı zor kontrol ediyorduk ya.inişte el kol çıkarıyorduk camdan :) ondan kalan bir alışkanlık olsa gerek :lol:
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
Post Reply

Return to “Flight Simulator Screen Shots”