by barkay » 11 Jun 2008, 08:41
Berk kaptan,
VATSIM istatistiklerinde her ne kadar iki değişik isim yer alsada en fazla olana baktığımda toplam 60 saat uçuş görüyorum. Eğer bu sizseniz Hasan hocam müdahele etmeden ben bir katkıda bulunayım. LTAA_W_CTR pozisyonu hepimizin büyüğü olan, IFR,CPL,PPL,MEL lisanslarına sahip olan ve ATC'ler olarak hem bizi yetiştirip hem de sınavlarını yapan Hasan hocamız tarafında doldurulumuştur. Bu gün 1000 küsür saatin üzerinde uçuşu olan saygın pilot arkadaşlarımızın dahi bu konuda hocamıza saygısı vardır ve dediğinden çıkmazlar. GElelim yürüttüğünüz mantığa.
1 - Gerçekte 3 saat içinde Esenboğa havalimanına yurdun dört bir yanından 80 küsür trafik iner mi?
2 - Diyelim ki indi CTR posizyonu yani gerçekte yol kontrol olarak adlandırılan sektör 450NM lik bir alanı radarında görmekte. Bağlı olduğu kısımda kalkışların tamamını takip ederek LTAC hava sahasına yaklaşık varış zamanlarını bilmekte.
3 - APP'de görev alan arkadaşımızın da bir insan olduğunu düşünerek yukarıda trafiği ayırıp önceden anlaşılmış yol üzerinden alçalma ve ilk yaklaşma talimatlarını vermekte.
Yukarıdakiler ışığında bakıldığında bu ayrım çok daha fazla olabilir, trafik sıkışıksa sizi alternate bir meydana yönlendirebilir ya da event gecesinin özelliği olarak çok daha uzun süre bekletebilirdi de.
Tuz biber eken belki de tanımadığınızdan olsa gerek böyle yoğun bir gecede kendisini sorgulamak olmuş ve bizlerin aslında çok alışık olduğu cevabı alarak milli olmuşsunuz.
Hayırlı olsun
Umarım yukarıdaki açıklamalar ATC'lerin bu tip gecelerde içinde bulunduğu durumu anlamanıza yardımcı olur. Olmazsa tavsiyem radar clinet programlarından birini indirip böyle bir gecede uçmak yerine mesela tüm inişlerin olduğu meydan frekansına bağlanarak o cehennemde nasıl boğuşulduğunu izleyiniz.
Emniyetli uçuşlar dilerim,