THY4146 wrote:Erhan Hocam eline sağlık süper fotolar,
Artık camiamıza nihayet VFR da geldi ve aldığımız keyif arttı emeği geçen tüm arkadaşlara teşekkürler,
Seni bu aralar bu uçakla çok görüyorum Erhan Hocam sanki bi 172 alacakmışsın gibi geldi bana ;)
Merhaba Deniz hocam, Bahadira da soyluyordum gecen. Yaklasik 1.5 sen once A2A Cessna 172-182 modellerini aldim ama bir kere dahi pc yukleme geregi duymamistim. Biraz da ozellikle son 1 senedir site islerine yogunlasmamiz nedeni ile dogru duzgun ucamiyorken, cessna yukleyip ucmak aklimin ucundan bile gecmiyordu. Eh simdi arkadaslarla hep birlikte VA islerinden biraz rahatlamisken hem de VFR Club in etkis ile A2A Cessna 172 yukledim ve neredeyse asik oldum bu ucaga. Her yonuyle mukemmel bir tasarim. Sanirim uzun bir sure IFR ucuslar da askiya aldim kendimi.
Deniz benim bulundugum yere 17km uzaklikta A Bridge denilen ozel kucuk bir havalimani var. Sadece kucuk ucaklarin inip kalktigi. Gecen sene yaz aylarinda 3-4 defa hem sabah kahvaltisi icin hem de ucaklarla hasir nesir olmak icin geldik. Havalarin isinmasi ile yeniden gitmeyi planliyorum. Gecen sene iki kere meydan turu da attik. Sordugum ve ogrendigim bilgilere gore yil, model ve icindeki gelen avionics durumuna gore 17.000 ile 55.000 dolar arasinda bir fiyata iyi durumda bir cessna satin alabiliyorsun. Hatta bir tanesi o gunu 32.000 dolara satilmisti. Gorsen ucagi bayilir dusersin. Alan kisi ucagi 10 senelik Loan ile aldigini ve senelik ortalama 3000 dolar geri odeme yapacagini soylemisti bana. Aylik ortalama 250 dolara geliyor ki ABD de iyi bir isi olan icin odenmeyecek bir miktar kesinlikle degil.
Tabi isin diger masraflari icin ise diyorlar;
- Aylik hangar kirasi 85 dolar
- Sigorta yillik 550-850 dolar
- Ortalama saat basi yakacagi yakit 32 dolar. Motor, yag ve filtre icin saat basi ucus icin kenara ayriman gereken fiyat 3.5 dolar. Ortalama saat basi diger giderleri de eklersen toplam da 1 saat ucus icin yakit dahil 40 dolar. Sene de 100 saat ucus icin kullanirsan 4000 dolar kenara ayirman lazim.
- Butun bunlarin disinda da senelik beklenmeyen parca ve tamir masraflari icinde ortalama 7500 dolara gene hazirlikli olmak gerekiyor.
Ben iste orada ozellikle Cessna sahiplerinden bunlari ogrendim. Butun bunlara ragmen gonlum boyle bir ucak sahibi olmak istiyormu diyor ve soruyorsan herkes gibi bende evet ister derim ama kendi license’in olmadiktan ve baskasina ucagi ucurtmak zorunda kaldiktan sonra ne anlami olurki.
O yuzden darisi su an licence olan ile sahip olmaya calisanlara nasip etsin diyelim
Ben su an A2A Cessna ile gayet mutluyum