Schedule Ucuslar (Hata-Rapor)

General discussions and questions about Turkish Virtual dispatch service or have a flight plan that you would like to share with your fellow sim enthusiasts? Would you like to request a flight plan, or learn how to do your own? Here's the forum for you.

Schedule Ucuslar (Hata-Rapor)

Postby artuncs » 19 Aug 2014, 12:31

Sevgili arkadaslar,

Malumunuz bir suredir schedule ucuslarin yeniden yapilanma calismasi icindeyiz.

THY'in gercekte uctugu butun meydanlar ile birebir olmasina yonelik olan bu calisma, THY'in uctugu butun meydanlari icine almanin yani sira, daha once gene bu sebep ile yapilmis olan calismadan bu yana degisen ucus kodlari da aslina uygun olarak yeniden duzenlenmektedir.

Bunlarin yani sira, gene THY'in hangi meydanlara hangi tip ucaklar ile uctugu yonunde yapilan on calismada bitirilmis olup, yeni calismanin devreye alinmasi ile birlikte THY'in gercekte uctugu ucus noktalarina hangi ucak tip'leri ile uctugu ve gercek kalkis saatleride bu calisma ile yeniden duzenlenmis olacak.

Bugunden sonra veritabanina bu bilgiler girilmeye baslayacak olup, bu bilgilerin veritabanina islenmesi yaklasik olarak surekli bir calisma ile iki hafta surmesini dusunmekteyiz. Calismanin bitiminden sonra kisa bir sure schedule ucuslar durdurularak, ardindan bu yeni calisma devreye alinacaktir.

Insallah calismanin sonuna gelindiginde, ucuslarimizi schedule ucuslar ile daha fazla gercekci ve daha iyi simule etme imkani bulmus olacagiz.

Saygilarimizla
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: Schedule Ucuslar

Postby THY4029 » 19 Aug 2014, 15:43

Çalışmada emeği geçen herkesin, ellerine sağlık. Kolay gelsin. Süper bir çalışma oluyor ve zaten gerçekçi olan VA-imize daha fazla zevk ve realism katıyor :)
THY9029 - Pilot of Q400, B738 NG and A321.
User avatar
THY4029
Junior Member
 
Posts: 97
Joined: 29 Mar 2014, 18:03
Location: USA, CT
Name: Zaur BILALOV
City: USA, CT
PID: 4029
Vatsim ID: 1281488

Re: Schedule Ucuslar

Postby THY3549 » 21 Aug 2014, 00:56

Hali hazırda tarifeli uçuşların gerçeğe çok yakın olduğunu varsayarsak, bu haber kalan eksik uçuşlar için daha da bir gerçekçilik katacaktır. Bu zor çalışmada emeği geçen arkadaşlara sonsuz teşekkür etmek isterim. Ben uçak tipleri ile ilgili bir kaç düşüncemi paylaşayım. Bizzat yaşadığım bir uçuşu örnek verecek olursam; CDG den hayatımda ilk kez bir 777 ile IST geldim. Uçuş biletlerini gidiş dönüş aldığım tarih, uçuş tarihinden yaklaşık 3-4 ay öncedir. THY tarafından planlanmış belli ki. Şöyle bir öneride bulunabilirim. Tarifeli uçuşlarda da belki uçak seçimini serbest bırakabiliriz. Bu özellik sayesinde, o anki ucak tipi ile uçuşları gerçekleştiririz. FDR'de CDG uçuşları şuan Airbus A330 A320 A321 olarak tanımlanmış. Ancak THY'nin 14.08.2014 - 16:56 UTC tarihli IST-CDG uçuşu B738 tarafından gerçekleştirildi. Benim gidişim de ise A321 idi. İşin enteresan tarafı B738 tekrar IST dönüş gerçekleştirmedi. Saatin geç olmasından dolayı da takip edemedim. Herkese iyi uçuşlar dilerim.

Sevgiler Saygılar.
Image
THY3549
Senior Member
 
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 12:27
Location: Istanbul
Name: Özkan SESEN
City: Istanbul
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
Skype: frekansmuzik

Re: Schedule Ucuslar

Postby THY4045 » 21 Aug 2014, 18:14

TK7xxx kodlu AnadoluJet uçuşları da eklenirse ne güzel olur. Özellikle LTAC'den pek çok meydana uçuşları var. Kolay gelsin, şimdiden elinize sağlık.
Turkish Virtual Captain
Boeing 737 and 777 Pilot
ATC Rating: S3

Image
User avatar
THY4045
Rookie
 
Posts: 43
Joined: 10 Jul 2014, 09:19
Location: Turkey
Name: Can BECERIK
City: Ankara
PID: 4045
Vatsim ID: 1283496

Re: Schedule Ucuslar

Postby THY4292 » 21 Aug 2014, 20:30

Sevgili Erhan Kaptanım
Öncelikle listeleme ve siteye adapte çalışmalarında kolaylıklar dilerim.Gerçekten hepimizin tarifeli uçuşlarla ilgili yaşadığı tip sıkıntılarına umarım son verir.Gerçek hayat ile çalışma yapılan listede uçak tiplerinde doğal olarak THY şartlara göre hareket ettiği için zaman zaman eksikler ve uyumsuzluklar oluyordu.Bence yeni çalışmada uçak tipleri seçim olarak eğer mümkün ise serbest bırakılmalı, uçuş yapacak kaptan o anki thy nin gerçek uçak tipine göre seçimi kendi yapmalı.En uygun ve esnek çözümün bu olacağı kanısıdayım.Hatta uçuş numarası dahi numaratör gibi harf ya da rakam kutucuklarından seçilerek belirlenebilr.Böylelikle tam esnek bir planlama ve gerçeğe uyum olacağı kanaatindeyim.
Sevgi ve saygılarımla
User avatar
THY4292
Senior Member
 
Posts: 334
Joined: 16 Feb 2010, 09:38
Location: Turkey
Name: Hakan DAGHAN
City: İzmir
PID: 4292
Vatsim ID: 1134887
Skype: hakan.daghan

Re: Schedule Ucuslar

Postby THY4002 » 22 Aug 2014, 23:42

Mecit Hocam ,
Ben bir seyhat acentasında uçak bileti satıyorum dilerseniz İç hat veya dış hat uçuşların uc kodları ile saatlerini birlikte yardımcı olamaya hazırım.
İç hatlarda genelike 737-800 tipi uçakkullanılıyor .Bunlarda genelikle uçusa 24 saat kala belli oluyor. Ama dış hatlarda uçak tiplerini kesin bilgi olarak vere bilirim.
THY4002
Newbie
 
Posts: 14
Joined: 02 Jul 2014, 20:29
Location: Istanbul
Name: Ali Caner PEREK
City: Istanbul
PID: 4002
Vatsim ID: 1210295

Re: Schedule Ucuslar

Postby artuncs » 26 Aug 2014, 15:14

Sevgili kaptanlarim soylediklerinize tamamen hak veriyorum.

Su an yaptigimiz bu calisma THY den elde ettigimiz gercek zamanli Ist, Ankara ve Sabiha cikisli ic ve dis hat ucuslarin tum ucus noktalarina birebir gidis ve donuslerini gosteren listelerinden yaptigimiz incelemeler ile olusturuldu. Tabi burada gordukki ve sizinde belirttiginiz gibi THY duruma gore, yolcu coklugu yada azligina gore, gerek ucak tiplerinde gerek ise ucus kodlarinda o an icin degiiklige gidebiliyor.

Fakat bu degisiklikler hic bir zaman daha onceden belirlenmis olan ve meydanlara uculan asil ucak tipleri ve kodlamalari ortadan kaldirmiyor, yok etmiyor. Bizde su anki sistemimizin kodlamasindan kaynaklanan imkanlar dahilinde veritabanimizda yer alan bu eski bilgileri tamamen silerek ve yaptigimiz bu yeni calismadaki bilgiler ile guncelleyerek gercekciligi arttirmaya calistik.

Su an yaptigimiz bu calisma ile gerek ic, gerek ise dis hatlar olmak uzere THY'in gercek hayatta uctugu ama bugune kadar FDR de schedule ucuslarda yer almayan 68 yeni meydani belirleyerek ekledik ve bu meydanlara da diger tum meydanlarda oldugu gibi uculan ucak tipleri ve ucus kodlarinida atadik.

Ayrica daha onceki guncellemede belirtilen ucus sureleri blok time olarak hesaplanmisti ve sisteme o sekilde grilmisti. Bu calismada THY'den edindigimiz ve ic ve dis meydanlarin tamamini gosteren ucus sureleri sayesinde blok time yerine trip time surelerini esas alarak sisteme o sekilde bilgileri girdik. Bildiginiz gibi FDR, ucus suresini taxinin baslamasi ile baslatmaktadir ve teker koydugunuz ana kadar olan sureyi ucus saati olarak saymaktadir. Trip time ucagin yerden teker kestigi ile teker koydugu sureyi kapsadigindan, FDR'in ucacaginiz meydana verecegi sure THY'in gercek trip time olmasi sebebiyle ucuslarinizda bu sureyi tuturmaya calismaniz acisindan da daha keyifli bir hal alacagini umuyoruz.

Yapilan calismanin sonunda veritabaninda daha onceden bulunan bu bilgiler 750 records civarindayken bu sayi bu calismanin ardindan 1405 record a cikmistirki bu da yapilan duzenlemeler ile ne kadar cok bilginin yenilendigi ve yeni bilgilerin eklendiginin isaretidir.

Tabi yukarda soylediklerinize genel olarak bakacak olur isek, ucak tiplerinin seciminin serbest birakilmasi ile ilgili olarak bu tamamen isin teknik ve kodlama kismiyla ilgiliki bu asamadan sonra konunun hakimi sevgili Ilker DEGIRMENCIOGLU'dur ki, zaten Ilker kaptanimizin diger konularda oldugu gibi schedule ucuslara yonelikte cok guzel fikirleri var. Ilker kaptanimizin fikirlerin icinde sizinde belirttiginiz gibi ucaklarin sizin secimine birakilmasida var.

Bunlari insallah hepimiz bir ucundan tutup Ilker kaptanimiza destegimizi gosterip yavas yavas hayata gecmesinde hep birlikte rol oynayacagiz. Malum biliyorsunuz Ilker kaptanimizin ve degerli esinin guzel bir evlatlari oldu kisa bir sure once ve biz bir sure kendisini rahatsiz etmem karari aldik. Fakat Ilker kaptanimiz gerek bu durumdan gerek ise kendi is hayatindaki yogunluklardan arta kalan zamanini zaten FDR'in gelismesi icin harciyor ve bize bu konudaki destegini her zaman surduruyor ve surdureceginide soyluyor. Bu konuda kimsenin suphesi olmasin.

Iste biz mevcut su an database'in bize sundugu yeterlilikler cercevesinde bu duzenlemeleri yaptik ve hayata gecirdik. Acikcasi bu kadar bilginin toplanip bir araya gertirilmesi kolay olmadi ama su haliyle pek cok yeni meydan ve bunlarin bilgileri FDR'e eklenmis oldu.

Yukarda soylediklerinizin hepsinin hatta daha fazlasinin ilerleyen zaman icinde tek tek gerceklestigini insallah hepimiz birlikte gorecegiz.

Ayrica AnadoluJet ucuslari bildiginiz gibi eskiden vardi. Bunun yeniden eklenmesini bende cok istiyorum. Bu konuyu da Ilker hocamizdan talep edecegiz, eger yeniden bu ucuslari geri getirme imknimiz var ise cok guzel olacagindan eminim Can hocam.

Ali caner hocam sizede tesekkurler, eger gerek gorur isek ilerki donem icin size de kontak kuracagimizdan emin olabilirsiniz.
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: Schedule Ucuslar

Postby THY3549 » 26 Aug 2014, 15:51

Cok guzel haberler. Ilker kaptanim Allah anali babali buyutsun. Murvetinide gostermeyi nasip etsin.

Mecit kaptan sabirsizlikla bekliyoruz. Simdiden emegi gecen herkese tesekkurler. Kolay gelsin.

Sevgiler saygilar.
Image
THY3549
Senior Member
 
Posts: 270
Joined: 29 Nov 2008, 12:27
Location: Istanbul
Name: Özkan SESEN
City: Istanbul
PID: 3549
Vatsim ID: 1084772
Skype: frekansmuzik

Re: Schedule Ucuslar Hata-Rapor

Postby THY327 » 27 Aug 2014, 05:39

Emeği Geçenlere şükranlarımızı sunarız
User avatar
THY327
Rookie
 
Posts: 48
Joined: 05 Jan 2003, 09:34
Location: Turkey
Name: Behic CINCIN
City: Antakya
PID: 327
Vatsim ID: 840781

Re: Schedule Ucuslar Hata-Rapor

Postby THY4293 » 15 Sep 2014, 13:16

Emeği geçen herkese, başta İlker Hocam olmak üzere çok çok teşekkür ediyorum. Erhan Hocam bir kocaman teşekkür elbette size. Harika bir iş yapılmış, ellerinize sağlık.
Bu vesile ile küçük bir rica; malum FDR'a bakıldığında en çok uçulan 2nci uçak tipi sanırım A-321-200 oluyor. Schedule'da İstanbul'dan İzmir, Bodrum ve Dalaman'a A-321-200 ilave edilebilir mi. Normal şartlarda resmi tarifelerinde yok mu bilemiyorum ama, özellikle İzmir'e hergün A-321 uçuyor.
İlginiz ve emekleriniz için tekrar teşekkürler,
Levent Dağhan
User avatar
THY4293
Junior Member
 
Posts: 54
Joined: 17 Feb 2010, 14:01
Location: Turkey
Name: Levent Daghan
City: İzmir
PID: 4293
Vatsim ID: 1135290

Re: Schedule Ucuslar Hata-Rapor

Postby artuncs » 16 Sep 2014, 13:06

Levent kaptanim merhabalar. Kusura bakmayin bir seyehat dolayisi ile ancak cevap verebiiyorum. Hatirladigim kadari ile Izmir'e butun gun yapilan ucuslarda sadece bir adet A321 ucus bulunmasi gerekliligi idi ve bu ucusta schedule ucuslara girilmisti.

Emin olmak icin kontrol edip size yeniden bilgi verecegim.

Saygilar
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: Schedule Ucuslar Hata-Rapor

Postby artuncs » 18 Sep 2014, 16:31

Levent kaptanim soyledigim gibi hali hazirda Izmire gerceklestirilen gun boyu ucuslarda bir adet A321-200 seferi var ve buda FDR de ekli.

Fakat Dalaman ve Bodrum icin yeniden inceledigimde goruyorumki bu meydanlara A321 ucuslari bulunmamakta. Tabi bizim baktigimiz THY'in resmi seferleri. Her kesin bildigi gibi THY' son anda ucak tiplerinde bir degisiklige gittigi oluyor ve bu sebepten her ne kadar bu meydanlara A321 seferleri belki zaman zaman bu degikliklerden dolayi oluyor olsada, resmi olarak gozukmedigi icin bu meydanlara bu tipleri eklemiyoruz.

Eger baska yollardan bu meydanlara A321 seferlerinin duzenli oldugunu gosteren bilgiler mevcut ise ve bunlar buradan paylasilirsa elbetteki hemen gereken eklemeyi yapariz.

Sevgiler
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: Schedule Ucuslar Hata-Rapor

Postby THY4293 » 22 Sep 2014, 17:31

Erhan kaptanım açıklama için çok teşekkür ederim. Hepimize keyfili uçuşlar olsun. A-321 veya A-320 ne fark eder değil mi ya efendim ? :lol:
User avatar
THY4293
Junior Member
 
Posts: 54
Joined: 17 Feb 2010, 14:01
Location: Turkey
Name: Levent Daghan
City: İzmir
PID: 4293
Vatsim ID: 1135290

Re: Schedule Ucuslar Hata-Rapor

Postby artuncs » 28 Sep 2014, 18:26

THY4293 wrote:Erhan kaptanım açıklama için çok teşekkür ederim. Hepimize keyfili uçuşlar olsun. A-321 veya A-320 ne fark eder değil mi ya efendim ? :lol:


Aynen Levent kaptanim :) Sundan emin olabilrisiniz, surekli olarak resmi yoldan THY'in ucus noktalarina gerceklestirdigi ucuslarin ucak tiplerinde her hangi bir degisiklik olup olmadigi yonunda kontrollerimizi yapiyoruz ve var oldugunda da bu eklemeleri sessizce arka planda yapiyoruz.

Keyifli ucuslarinizin olmasi dileklerimle ...
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Re: Schedule Ucuslar Hata-Rapor

Postby artuncs » 18 Oct 2014, 14:23

THY'in yeni ucus noktasi Kherson'a (UKOH) seferlerin baslamasi nedeni ile bu meydan 15.10.2014 tarihi itibariyle FDR'e eklenmistir.

13 yıl sonra ilk kez uçak indi!

Ukrayna’nın Kherson şehrindeki havalimanına 13 yıl sonra inen ilk büyük uçak Türk Hava Yolları uçağı oldu. Neden buraya sefer yapılmadı?

Türk Hava Yolları Ukrayna’da Kherson seferlerine başlamasıyla birlikte ilginç bir detay ortaya çıktı. Ukrayna’nın güneyinde bulunan Kherson şehrindeki havalimanını bu zamana küçük uçaklar kullandı. Ancak THY’nin Kherson seferlerine başlamasıyla birlikte havalimanı yetkilileri 13 yıl aradan sonra ilk kez büyük bir uçağa ev sahipliği yaptı.

Image

Kherson Bölgesel Devlet Yönetimi Başkanı Andriy Putilov, “13 rakamı bizim için sembolik bir rakam olacak ve yeni gelişmelerin habercisi olacak. 13 yıldan bu zamana kadar büyük uçak Kherson Havalimanı’na inmemişti. Buraya inen ilk büyük uçak Türk Hava Yolları oldu” dedi.


Image


Kaynak: Doğan Haber Ajansı
Erhan M. Artuc
User avatar
artuncs
Administrator
 
Posts: 1936
Joined: 07 Jul 2009, 10:47
Location: England
Name: Erhan M. ARTUC
City: London
PID: 3578
Vatsim ID: 1087117
Skype: erhan.m.artuc

Next

Return to Dispatch Office

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 101 guests