Gaz kolu sıkışan THY kargo uçağı

Have a video that you would like to show case amongst your fellow simming enthusiast? Here is the place you can do so.
Post Reply
User avatar
THY4422
Senior Member
Senior Member
Posts: 355
Joined: 30 Apr 2010, 11:24
Name: Cuneyt ARSLAN
PID: 4422
Skype: udikisilik
Location: Bursa

User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602
Location: Turkey

google ve youtube iyice saçmaladığı için izleyemiyorum! habire google hesabını youtube'a bağlayacaksın ikazı çıkıyor ve ben bunu yapma istemiyorum. Hasta etti bu herifler beni! düne kadar bu sayfa gidiyordu şimdi kaldı orada açamıyorum videoyu!
Hakan"737"Güven
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
City: Istanbul
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
Skype: seased
Location: Turkey

Hocam şöyle yapsak görebiliyor musnuz?
FlyTHY IT Manager
User avatar
THY4422
Senior Member
Senior Member
Posts: 355
Joined: 30 Apr 2010, 11:24
Name: Cuneyt ARSLAN
PID: 4422
Skype: udikisilik
Location: Bursa

delimawi wrote:Hocam şöyle yapsak görebiliyor musnuz?

İlker hocam nasıl yapıyoruz bu hali? bir dahakine ben de böyle paylaşayım
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602
Location: Turkey

İLker sağolasın böyle dinleyebildim. İlginç bir durum olmuş sanırım teknikle konuşuyorlar ama başka olaylarda olduğu gibi, bana hep konuşmaların en az yarısı gereksiz "mutabık kalınma" ritueli ile geçiyor gibi geliyor. Tabi telsizden konuşmalar netmi duyuluyor buradaki gibi yoksa duyulmuyormu orasını bilmeden yazıyorum. Belkide çok önemli olan saniyelerin dakikaların sonuç odaklı iletişim ile geçmesi gerekli. Elbette amatör gözle yazıyorum,hergün şahit olduğumuz şeyler değil.
Hakan"737"Güven
User avatar
THY1935
Average User
Average User
Posts: 216
Joined: 03 Jun 2006, 14:22
Name: Hanifi AVCI
City: Samsun
PID: 1935
Vatsim ID: 964441
Skype: hanifi_avci
Location: Samsun

Allah'tan biri sıkışmış,ya ikiside sıkışsaydı? :)
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602
Location: Turkey

üstelik %99'da takılmış hadi %50-60-70 felan olsa uğraşırsın.
Hakan"737"Güven
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
City: Istanbul
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
Skype: seased
Location: Turkey

udikisilik wrote:
delimawi wrote:Hocam şöyle yapsak görebiliyor musnuz?
İlker hocam nasıl yapıyoruz bu hali? bir dahakine ben de böyle paylaşayım
Youtube'da her videonun bir kodu var. Sizinkisinin kodu 8yywelzLNxU.
Bu kodu youtube seyrederken adres barından kopyalayabilirsiniz. Daha sonra mesaj yazarken youtube butonu var yukarda, ona basıp, çıkan braketin arasına bu kodu giriyorsunuz sadece.
FlyTHY IT Manager
delimawi
VIP Member
VIP Member
Posts: 1193
Joined: 17 Aug 2007, 09:17
Name: İlker Değirmencioğlu
City: Istanbul
PID: 2445
Vatsim ID: 1011091
Skype: seased
Location: Turkey

hakan737 wrote:İLker sağolasın böyle dinleyebildim. İlginç bir durum olmuş sanırım teknikle konuşuyorlar ama başka olaylarda olduğu gibi, bana hep konuşmaların en az yarısı gereksiz "mutabık kalınma" ritueli ile geçiyor gibi geliyor. Tabi telsizden konuşmalar netmi duyuluyor buradaki gibi yoksa duyulmuyormu orasını bilmeden yazıyorum. Belkide çok önemli olan saniyelerin dakikaların sonuç odaklı iletişim ile geçmesi gerekli. Elbette amatör gözle yazıyorum,hergün şahit olduğumuz şeyler değil.
Aynen katılıyorum hocam ancak hatırlarsınız, mutabık kalınmadığı zamanlarda ödenen bedel çok yüksek olabiliyor. Mesela Teneriffe Adası kazası ... Esasen benim hiç anlamadığım, havacılık ve havacılık teknolojileri bu kadar gelişmiş iken hala "break break tarzı" modası geçmiş telsiz sisteminin kullanılıyor olması. Hadi st-by instrument olarak kalsın ama artık mutlaka sistem dijitale geçmeli. Hatta gereksiz yere insanlar konuşmamalı. vATCO arkadaşlar çok kızıcak ama, bence verilen klerans ve kritik bilgiler kokpite yazılı düşmeli. Sudi Arabistan - Kazakistan kazasıydı sanırım, iki uçak karşılıklı olarak 14000ft ve 15000ft de ilerliyor. Sanırım Kazak pilot konuşmayı yanlış anlayıp 14000ft alçalıyor ve kaza gerçekleşiyor. Yanlış hatırlamıyorsam Hindistan da olmuştu. Ne bilim, evlerimizde kullandığımız dect telefonlar bile uçaklarda kullanılan telsizlerden çok daha yüksek teknolojiye sahip ...
FlyTHY IT Manager
User avatar
THY4422
Senior Member
Senior Member
Posts: 355
Joined: 30 Apr 2010, 11:24
Name: Cuneyt ARSLAN
PID: 4422
Skype: udikisilik
Location: Bursa

Yahu bu gaz kolu nasıl sıkışır? yani throttle kolu mekanik olarak sıkıştı diyelim, autothrottle bunu dijital olarak halledemez mi? Bu cruise controllü arabalardan hareketle soruyorum, hızı sabitlediğimiz zaman gaz pedalı bizim için bir şey ifade etmiyor, ayağımızın altında hareket eden bir pedal olmuyor. Cahilliğime verin, uçaklarda otomobillerdekine benzer bir beyin sistemi yok mu?
User avatar
hakan737
VIP Member
VIP Member
Posts: 818
Joined: 19 Aug 2001, 04:11
Name: hakan guven
City: istanbul
PID: 003
Vatsim ID: 811602
Location: Turkey

peki diyelim autothrottle devre dışı kaldı? o zaman manuele geçmek zorunda.

A310larda, A32Z ve sonrasındaki serilerde olduğu gibi "autothrust" sistemi yok, bildiğimiz geleneksel autothrottle var, yani gaz kolları takat oranını gösterir posizyonda hareket etmek üzere tasarlanmış. Digital olsa bile örneğin uçuşun belirli bir aşamasında pilot elle kumandaya geçmek zorunda kalacaktır/kalabilir.

Sevgili Fatih Koz sağolsun anlatmıştı. Sizin bahsettiğiniz A32X ve sonrasında airbuslarda olan özellik, yani motor takat'ını bilgisayar ve kontrol paneli ile ayarlıyorsunuz. Gaz kolları hiç hareket etmiyor FLEX kalkış moduna geitrdikten sonra.Buna "autothurst" deniyormuş. Ne zaman otopilot'dan veya A/T'den çıkıyorsunuz ozaman gaz kolları normal kullanımda pilotun kontrolüne geçiyor.

Airbus haricindeki uçaklarda bu özellik yok ama olsa bile sistemin herhangi bir yerinde (nihayetinde elektornik devreler, servolar açılıp kapanan valfler....) bir arıza oluşabilir.
Hakan"737"Güven
User avatar
THY4422
Senior Member
Senior Member
Posts: 355
Joined: 30 Apr 2010, 11:24
Name: Cuneyt ARSLAN
PID: 4422
Skype: udikisilik
Location: Bursa

Eyvallah Hakan hocam, teşekkürler cevabınız için
Post Reply

Return to “Aviation and Flight Sim Videos”