Eğitim ve sınav sistemi hakkında.
Posted: 18 Sep 2015, 20:11
Öncelikle değerli arkadaşlar, büyüklerim aranıza yeni katıldım. Bu " yeni katıldım " cümlesini " aranıza pilot olarak yeni katıldım " olarak yazmak isterdim, ancak 60 puan aldığım için aranıza sadece forumda katılabildim. Sınava aydan aya girme hakkım olduğunu öğrendim ve gelecek ay tekrar şansımı denemek istiyorum. Farkettiğiniz üzere şans kelimesini tercih ettim. Çünkü uçmaya aşık olan arkadaşların şans eseri öğrendikleri doğru bilgilerle, oradan buradan duyma hatta doğruluk payı, yani gerçek bilgi dediğimiz şeyin meçhul olduğu eğitim sisteminde bulunuyoruz.
Türk sanal havacılığı kurumsal bir raylı sistemde oturmuş görmek çok güzel gerçekten ancak sizi eleştirmek istiyorum ve bu eleştirileri olumlu yönde değerlendireceğinizi umut ediyorum. Öncelikle girdiğim sınavda çok uzağa gitmeden kendimden yola çıkarak size sıkıntıyı aktarmaya çalışacağım. Öncelikle sistemde hiçbir şekilde eğitim mevcut değil. Yani hiçbir eğitime tabi tutulmamış arkadaşların bilgilerini ölçmek pek de doğru ve etik gelmiyor bana. Bu bilgiler ezberlenebilir nitelikli bilgiler, dolayısıyla seçilmesi ve bakılması gereken pilot adaylarının ezber yeteneklerinden çok algı ve istikrar düzeyleridir. Ben ve benim gibi bir iki arkadaşım virtual olarak uçuşlara başladığımız son bir aydır "T" eki ile uçuyoruz. Kalkış hızımız v1,vr,v2 lerden tutunda ILS, IFR, FMC, Kule muhaberat, İcao ingilizcesi iniş, kalkış prosedürleri vs.. Bu ve bunun gibi aklıma gelmeyen bir sürü doğruluğu meçhul bilgiyi internetten, a videosundaki bir konuşmadan, yazılmış bir metinden öğrendik. Kimse bize bir sınava girmemiz için eğitim vermedi. Eğitimi bırakın bir kaynak bilgimiz bile yok bu sınavlara nasıl çalışacağımıza dair.
Burada beni düşündüren nokta şudur; Burada yapılan havacılık hizmeti tamamen gönül işidir. Peki bu gönül işi için önde gelen firmalar ya da kuruluşlar bizi neye göre değerlendiriyorlar ? Kör bir bilgi cehaletimizle mi ? Biz buraya zaten öğrenmek için geliyoruz, amacımız ne yapmamız gerektiğinden çok neden yapmamız gerektiği. Benim gibi öğrenmeye aç ve bilgi arayan istikrarlı insanlar bilgi ve kaynak kıtlığından eğitim yetersizliğinden gönül verdiği uçma sevgisinden soğumakta ve uzaklaşmaktadır. Kimse bilgi vermiyor ancak bilgi ağına girmek istediğimizde bilmediğimiz sorulara cevap vermekle sınanıyoruz.
Türkiye de sanal havacılığın gördüğü değerin artması, bilgiye aç insanların doyurulması ve sanal havacılığa kazandırılması için sizin gibi başı çeken kuruluşlara ihtiyaç duyulmaktadır. Kanımca, sizin birinci aşama öğrenci pilot rütbesine alacağınız öğrencileri ya da gönüllüleri önce bir eğitimden geçirmeniz daha sonra bu eğitime müteakip bir sınav düzenlemeniz başvuruda bulunacak adayların algı kapasitelerini ve istikrarını sizlere en basit yoldan gösterecektir. Yeterli algı, ilgi ve istikrara sahip adaylar, sonrasında yaş bir ağaç gibi eğilip bükülebilir. Bu hem siz değerli kuruluşların hem de Türkiye deki sanal havacılığın göreceği değer ve havadaki arkadaşlarımızın istikrarı için başarılı sonuçlar elde etmenizi sağlayacaktır.
Sizden ricam, büyük bir kuruluş olduğunuz için bu konuya acil çözüm getirmenizdir. Biz uçmaya devam edeceğiz ama hala bilgiye açız ve öğrenmek istiyoruz, yapacağınız sınavlarda şans yerine bilgimizi, ilgimizi ve alakamızı konuşturmak istiyoruz. Bu yüzden lütfen bize şans değil bilgi dileyin. Konuyu yanlış yere açmış ya da sürç-i lisan ettiysek affola. Hepinize güzel uçuşlar olsun. Teşekkürler.
Türk sanal havacılığı kurumsal bir raylı sistemde oturmuş görmek çok güzel gerçekten ancak sizi eleştirmek istiyorum ve bu eleştirileri olumlu yönde değerlendireceğinizi umut ediyorum. Öncelikle girdiğim sınavda çok uzağa gitmeden kendimden yola çıkarak size sıkıntıyı aktarmaya çalışacağım. Öncelikle sistemde hiçbir şekilde eğitim mevcut değil. Yani hiçbir eğitime tabi tutulmamış arkadaşların bilgilerini ölçmek pek de doğru ve etik gelmiyor bana. Bu bilgiler ezberlenebilir nitelikli bilgiler, dolayısıyla seçilmesi ve bakılması gereken pilot adaylarının ezber yeteneklerinden çok algı ve istikrar düzeyleridir. Ben ve benim gibi bir iki arkadaşım virtual olarak uçuşlara başladığımız son bir aydır "T" eki ile uçuyoruz. Kalkış hızımız v1,vr,v2 lerden tutunda ILS, IFR, FMC, Kule muhaberat, İcao ingilizcesi iniş, kalkış prosedürleri vs.. Bu ve bunun gibi aklıma gelmeyen bir sürü doğruluğu meçhul bilgiyi internetten, a videosundaki bir konuşmadan, yazılmış bir metinden öğrendik. Kimse bize bir sınava girmemiz için eğitim vermedi. Eğitimi bırakın bir kaynak bilgimiz bile yok bu sınavlara nasıl çalışacağımıza dair.
Burada beni düşündüren nokta şudur; Burada yapılan havacılık hizmeti tamamen gönül işidir. Peki bu gönül işi için önde gelen firmalar ya da kuruluşlar bizi neye göre değerlendiriyorlar ? Kör bir bilgi cehaletimizle mi ? Biz buraya zaten öğrenmek için geliyoruz, amacımız ne yapmamız gerektiğinden çok neden yapmamız gerektiği. Benim gibi öğrenmeye aç ve bilgi arayan istikrarlı insanlar bilgi ve kaynak kıtlığından eğitim yetersizliğinden gönül verdiği uçma sevgisinden soğumakta ve uzaklaşmaktadır. Kimse bilgi vermiyor ancak bilgi ağına girmek istediğimizde bilmediğimiz sorulara cevap vermekle sınanıyoruz.
Türkiye de sanal havacılığın gördüğü değerin artması, bilgiye aç insanların doyurulması ve sanal havacılığa kazandırılması için sizin gibi başı çeken kuruluşlara ihtiyaç duyulmaktadır. Kanımca, sizin birinci aşama öğrenci pilot rütbesine alacağınız öğrencileri ya da gönüllüleri önce bir eğitimden geçirmeniz daha sonra bu eğitime müteakip bir sınav düzenlemeniz başvuruda bulunacak adayların algı kapasitelerini ve istikrarını sizlere en basit yoldan gösterecektir. Yeterli algı, ilgi ve istikrara sahip adaylar, sonrasında yaş bir ağaç gibi eğilip bükülebilir. Bu hem siz değerli kuruluşların hem de Türkiye deki sanal havacılığın göreceği değer ve havadaki arkadaşlarımızın istikrarı için başarılı sonuçlar elde etmenizi sağlayacaktır.
Sizden ricam, büyük bir kuruluş olduğunuz için bu konuya acil çözüm getirmenizdir. Biz uçmaya devam edeceğiz ama hala bilgiye açız ve öğrenmek istiyoruz, yapacağınız sınavlarda şans yerine bilgimizi, ilgimizi ve alakamızı konuşturmak istiyoruz. Bu yüzden lütfen bize şans değil bilgi dileyin. Konuyu yanlış yere açmış ya da sürç-i lisan ettiysek affola. Hepinize güzel uçuşlar olsun. Teşekkürler.