Ezberci sanal pilot
- THY3892
- Rookie
- Posts: 48
- Joined: 03 Dec 2009, 22:28
- Name: Burak ANATURK
- PID: 3892
- Vatsim ID: 1110532
- City: Oman
- Location: Oman
Cok degerli arkadaslarim,abilerim. Tabir caizse teknoloji ilerledikce mertlik daha da bozuluyor.Ilk calistigim santiyede ,santiye sefimiz bana “sizin nesil ile bizim nesil arasinda ki en buyuk fark ne biliyormusun?”diye sordugunda cevabi cok ilginc ve bir o kadarda dogruydu “Biz hesabimizi elle yaptik,siz hesap makinesi ile…” demisti. Surekli kafayi calistirip pratik yapan insan ile hazira konan insan bir olur mu hic!! Bundan dolayidir ki hergecen gun sayisi ve ozellikleri artan FS'e yardimci programlar sayesinde, sahsen kendimin korelmeye basladigini dusunuyorum. En son elle nezaman FMC'ye rota girdim yada yakit hesabi yaptim hatirmiyorum bile. Hele ki devir hiz devri ya arkadaslar, arkamizdan kosturan varya, hizlica PFPX ve benzeri programlarda rotayi yapip bir an evvel ucagi kaldirmaya bakar olmusum. Birde kendimde farkettigim bir baska sikintida butun ucus suresinin yuzde kaclik kisminda aktif olarak varim?? Ucagi ben mi yonetiyorum yoksa bilgisayar mi? Nasilsa FMC ye rotayi girmisim ucak gidiyor ohhhh... cayimi kahvemi iceyim yada youtubeden dizimi izliyeyim.Ilk ucus yapmaya basladigim zamanlarda egitim dokumanlari arastirip,onlar uzerinde zaman gecirirdim, simdi ise yeni yeni programlarin “user/operation manual” dokumanlarini okur olmusum. O sebepledir ki takkeyi onume koymaya karar verdim, belirli araliklarla charter ucaklarla, butun rota ve yakit planini kendim yapacagim VOR to VOR VFR ucuslar yapmaya gayret edecegim. Sizler benden daha iyi bilirsiniz ki pilotu pilot yapan en onemli sey hesap yapabilmesidir,icabinda gorerek ucus yapabilmesidir.Training bolumu altinda bu konu ile alakali dokumanlar mevcut. Yalniz benim yonetimden ricam bu ucuslari Turkish Virtual adi altinda Recorder calisir konumda icra etmek (Flight recorder buna mevcut hali ile musade ediyormu bilemiyorum). Yontem nasil, nesekilde olur onuda bilemiyorum… Degerli goruslerinizi bekliyor, butun Turkish Virtual ailesine simdiden tesekkurlerimi sunuyorum.
Burak Anatürk
PID:3892
PID:3892
- Apollo
- Legend
- Posts: 1245
- Joined: 25 Dec 2008, 22:49
- Name: Erdal ELMACI
- PID: 3195
- Vatsim ID: 1059183
- City: Ankara
- Location: Turkey
Burak hocam iyi pazarlar,
Çok güzel özetlemişsiniz. Geldiğimiz nokta benim tabirimle "ruhsuz" uçuşlar. Bir uçağın ruhu pilotu'dur. Elbette günümüz teknolojisinin de katkısıyla gerçek kokpitlerde pilotlar uçağı ve uçuşu takip ve kontrol edenlere dönüşmüşse de uçuşun planlanması kalkış varış yer hareketlerinde hep kuralları bilen ve uygulayanlardır.
Bizim sanal ortamda ise maalesef daha çok görev tamamlama süre ekleme listeye girme vs vs gibi faktörlerle "anlayarak" "bilerek" ve "farkında olarak" uçan oranı düşüyor. GErçeğe yakınlık = Görsellik haline geldikçe uçuşlar ruhsuzlaşıyor inanın.
Siz bunu kokpitinizde fark eden bir hobidaşsınız okuyanlardan da ya evet ben de hissediyorum diyen olacaktır. Bunu bir de radar başında görseniz emin olun üzülüp kapatırsınız. Hele deneyimli ne yaptığının farkında 1 TEK pilot olursa o an havada o sektördeki 4-5 "diğer" pilot öyle bir sırıtıyor ki anlatamam. Hatta hep düşünürüm "ben de bilmez uçarken böyleymişim :/ " "iyi ki bu çatıda öğrenerek anlayarak uçanlardan birisine dönüşmüşüm" diye de sevinirim....,
Zaten uçuşla alakalı Pilot Pilot ya da ATC Pilot arasında yaşanan her hoşgörüsüzlük tarafların birinin bilgisiz ve açık hatalı olmasından dolayı suç bastırma oluyor bizim havasahasında. Yurt dışında o kadar uçtum hata da yapsam hep hoşgörü gördüm.
Bu teklifinizle belki de kendini geliştirmeyi "isteyenler" LTBA gelirken kalkarken BKZ YAA vor ları neredeymiş öğrenir o FMC den girdikleri STAR lar nasıl yaklaştırıyor onları anlarlar ve direct YAA aldığında o muhteşem FMC'ler kullanılamadığında YALOVA VOR a nasıl gider nelere dikkat ederler bunu da öğrenirler.
Anlayarak Bilerek ve Farkında olarak uçtuğumuz günler dilerim. kokpitin kiracısı değil sahibi olabilenlerdenseniz sorun yok
Çok güzel özetlemişsiniz. Geldiğimiz nokta benim tabirimle "ruhsuz" uçuşlar. Bir uçağın ruhu pilotu'dur. Elbette günümüz teknolojisinin de katkısıyla gerçek kokpitlerde pilotlar uçağı ve uçuşu takip ve kontrol edenlere dönüşmüşse de uçuşun planlanması kalkış varış yer hareketlerinde hep kuralları bilen ve uygulayanlardır.
Bizim sanal ortamda ise maalesef daha çok görev tamamlama süre ekleme listeye girme vs vs gibi faktörlerle "anlayarak" "bilerek" ve "farkında olarak" uçan oranı düşüyor. GErçeğe yakınlık = Görsellik haline geldikçe uçuşlar ruhsuzlaşıyor inanın.
Siz bunu kokpitinizde fark eden bir hobidaşsınız okuyanlardan da ya evet ben de hissediyorum diyen olacaktır. Bunu bir de radar başında görseniz emin olun üzülüp kapatırsınız. Hele deneyimli ne yaptığının farkında 1 TEK pilot olursa o an havada o sektördeki 4-5 "diğer" pilot öyle bir sırıtıyor ki anlatamam. Hatta hep düşünürüm "ben de bilmez uçarken böyleymişim :/ " "iyi ki bu çatıda öğrenerek anlayarak uçanlardan birisine dönüşmüşüm" diye de sevinirim....,
Zaten uçuşla alakalı Pilot Pilot ya da ATC Pilot arasında yaşanan her hoşgörüsüzlük tarafların birinin bilgisiz ve açık hatalı olmasından dolayı suç bastırma oluyor bizim havasahasında. Yurt dışında o kadar uçtum hata da yapsam hep hoşgörü gördüm.
Bu teklifinizle belki de kendini geliştirmeyi "isteyenler" LTBA gelirken kalkarken BKZ YAA vor ları neredeymiş öğrenir o FMC den girdikleri STAR lar nasıl yaklaştırıyor onları anlarlar ve direct YAA aldığında o muhteşem FMC'ler kullanılamadığında YALOVA VOR a nasıl gider nelere dikkat ederler bunu da öğrenirler.
Anlayarak Bilerek ve Farkında olarak uçtuğumuz günler dilerim. kokpitin kiracısı değil sahibi olabilenlerdenseniz sorun yok
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
- THY3892
- Rookie
- Posts: 48
- Joined: 03 Dec 2009, 22:28
- Name: Burak ANATURK
- PID: 3892
- Vatsim ID: 1110532
- City: Oman
- Location: Oman
Erdal Hocam acikcasi “ruhsuz" ucuslar tabirinizi cok yerinde buldum. Suanda aklima gelen birseyi paylasayim hemen. Bildigimiz uzere FDR uzerinden check ride sinavlarda kaptanlarimizi cesitli sekillerde zorlamak adina ucaklara direk mudahale yapilabiliyor. Buna degisik zamanlarda FMC rota sayfasini tamamen bozup devre disi birakma gibi bir komut eklense ve pilot ucagi ile bas basa birakilsa, pilot pilotlugunu konustursa… Ucagini indirmeyip FS’i kapatanlara da ciddi puanlar verilse… Guzel olmazmiydi? Nasilsa puan almak,saat doldurmak icin ucmuyormuyuz??
Burak Anatürk
PID:3892
PID:3892
- THY2100
- Advanced Member
- Posts: 652
- Joined: 03 Dec 2009, 20:18
- Name: Armagan BURCU
- PID: 2100
- Vatsim ID: 973633
- City: Antalya
- Location: Turkey
FSX e ayar yapıp daha iyileştirmeye çalışmaktan aynen özetlendiği gibi ruhsuz uçuyoruz ancak kalkış ve inişlerde keyif var gerisi boş maalesef.
Armağan BURCU
ATPL(A)
Boeing 737-800
ATPL(A)
Boeing 737-800
- THY3506
- Senior Member
- Posts: 254
- Joined: 11 Jan 2009, 20:42
- Name: Serdar ÖZDEN
- PID: 3506
- Vatsim ID: 1082637
- City: Ankara
- Location: Turkey
FDR Yolcu uçakları uçuşlar baz alınarak programlandığı için herhangi bir yolcu uçağı ile istediğiniz kadar VOR to VOR uçabilirsiniz. Benim tavsiyem zevk alabileceğiniz iyi modellenmiş eski bir uçak seçmenizdir. Size GPS verisi vermeyen eski tip kokpitler de uçuşlarınız dan aldığınız zevki ve bilgi birikiminizi arttırabilirsiniz. Bu esasları sağlayan benim bildiğim ve severek uçtuğum Captain Sim B727 var. Keyifli uçuşlar.
CPL (H) Bell-206/205 Sikorsky UH/60
CPL (A) Cessna 150/152/172
CPL (A) Cessna 150/152/172
- THY4146
- Junior Member
- Posts: 87
- Joined: 19 Sep 2009, 22:52
- Name: Deniz MORDOGAN
- PID: 4146
- Vatsim ID: 1126032
- City: Ankara
- Location: Ankara
Merhaba Arkadaşlar,
Havacılığa bir nevi gönül verme tarzı olan sanal havacılığı doyumlu bir şekilde yaşamak ve içinde bulunduğumuz sanal ortamın heyacanını ve seviyesini artırmak adına standart bilgisayar bazlı uçuşlardan biraz daha hesap kitap ve performans gerektiren manual ağırlıklı uçuşlar yapmayı ben de destekliyorum. Bu anlamda her uçuşun ciddi bir hesap ve beceri gerektirdiği bilinciyle hesab ve becerilerimizi geliştirebiliriz. Örneğin herhangibir uçak ile fmc kullanmadan chartlardan sid ve starları çalışıp vor ve ndb leri kullanarak uygulayabiliriz. Seyruseferlerimizde cruise da da vor ve ndb ler yardımı ile uçuşlarımızı gerçekleştirebiliriz. Düşey profillerimizi önceden ayarlayıp havada uygulayabiliriz. kalkış ve iniş performansımızı kendimiz belirleyebiliriz. Ayrıca zorlu meydanlara iniş planlayarak heyecanlı uçuşlar yapabiliriz.
Havacılığa bir nevi gönül verme tarzı olan sanal havacılığı doyumlu bir şekilde yaşamak ve içinde bulunduğumuz sanal ortamın heyacanını ve seviyesini artırmak adına standart bilgisayar bazlı uçuşlardan biraz daha hesap kitap ve performans gerektiren manual ağırlıklı uçuşlar yapmayı ben de destekliyorum. Bu anlamda her uçuşun ciddi bir hesap ve beceri gerektirdiği bilinciyle hesab ve becerilerimizi geliştirebiliriz. Örneğin herhangibir uçak ile fmc kullanmadan chartlardan sid ve starları çalışıp vor ve ndb leri kullanarak uygulayabiliriz. Seyruseferlerimizde cruise da da vor ve ndb ler yardımı ile uçuşlarımızı gerçekleştirebiliriz. Düşey profillerimizi önceden ayarlayıp havada uygulayabiliriz. kalkış ve iniş performansımızı kendimiz belirleyebiliriz. Ayrıca zorlu meydanlara iniş planlayarak heyecanlı uçuşlar yapabiliriz.