Page 3 of 3

PostPosted: 11 Jun 2008, 12:57
by THY166
İşte bu dün gecenin ardından gelebilecek en iyi haber oldu ağabey ...

Hay Allah razı olsun , düşünen , planlayan , organize eden tüm dostlardan .

Uzunca bir aradan sonra ilk kez VATSIM ve IVAO pilotları , yöneticileri , va'ları bir arada olacak ... Vallahi harika ve müthiş keyifli olur ama bizi alacak mekan bulmak lazım , meydan dar gelebilir !

İnşallah bir aksilik olmaz ve ben genelde pek katılamadığım pikniksel etkinliklerin bu özel olanına katılabilirim .

Sevgiler

B. Fatih Koz
[ Tevellut 1978 , LTAI ]

PostPosted: 11 Jun 2008, 13:21
by muratkandemir
Böyle bir gecenin ardından söylenebilecek çok şey var gibi görünebilir.Ama aslında hepimizin birleştiği bir konu varsada oda herkesin ayrı ayrı aldığı keyiftir bence.Söylenecek tek şey ise bu çok güzel bir gece oldu aynılarını ne zaman yapıyoruz :-)

Hangi görevde olursa olsun katılan herkese sonsuz teşekkürler.

Ergenekon kardeşim bu piknik işinin tarihini önceden belirlerseniz biz istanbul dışındakilerde program yapıp gelelim de büyük bir buluşma olsun bari

Saygılar
Dr.Murat KANDEMİR
not:özgür hoca benim bu yıldızlar sönmüş nazara mı gelmiş yoksa :)

PostPosted: 11 Jun 2008, 13:26
by THY656
Eylül ayı son haftası olursa benim gibi yaz sezonu ağırlıklı çalışanlar için çok uygun olur.

Selim Bilgin
THY656

PostPosted: 11 Jun 2008, 13:36
by neco
Herkese merhaba;

Dün gerçekten çok yoğun yaşandı ama bence süperdi bütün korku ve heyecanımı yendim herkese gerçekten teşeekür ama benim için güzel bir anıolarak kalacak o kadar enteresanki hava alanına tam indim rnwy vaceted yazıcam bizim şehirde elektrik getti. LTAC_APP bilsin istedim.:D

Eylüldeki organizasyon bence süper orda olmayı çok isterim.

Herkese tekrar çok teşekkür.

Sevgi ve Saygılar.

Necmi ARUSOGLU
THY6373

PostPosted: 11 Jun 2008, 13:49
by THY45
siz yeni hesap acinca post adedinize gore 3e karsilik sondurmus yildizlari :)


quote:
Originally posted by muratkandemir

Böyle bir gecenin ardından söylenebilecek çok şey var gibi görünebilir.Ama aslında hepimizin birleştiği bir konu varsada oda herkesin ayrı ayrı aldığı keyiftir bence.Söylenecek tek şey ise bu çok güzel bir gece oldu aynılarını ne zaman yapıyoruz :-)

Hangi görevde olursa olsun katılan herkese sonsuz teşekkürler.

Ergenekon kardeşim bu piknik işinin tarihini önceden belirlerseniz biz istanbul dışındakilerde program yapıp gelelim de büyük bir buluşma olsun bari

Saygılar
Dr.Murat KANDEMİR
not:özgür hoca benim bu yıldızlar sönmüş nazara mı gelmiş yoksa :)



PID 45 Ozgur Ozden
IT Manager - FlyTHY

PostPosted: 11 Jun 2008, 15:12
by TK212
Sayin Berk Bingol kardesim,

Serzenisinde kendi acindan hakli oldugun kesin, ancak malesef performansi etkileyen elimizde olan ve olmayan faktorlerde var.

Biz genelde isimizi ciddiye alarak ucan arkadaslarimiza azami ucus keyfini gercege mumkun oldugu kadar yakin vermeye calisan kisileriz. Netekim dun aksam event'in baslama saatine 45 dakika kala online oldum 17:15z civarinda bu arada ayni sekilde LTAC_APP da online olmustu. CTR ve APP olarak briefingimizi yaptik ve calismaya basladik.
Performansi etkileyen faktorlere gelince:
1)Online trafiklerin yogunlugu ve server yukunun artmasi ile veya bilemedigim baska nedenlerden kaynaklanan server problemleri yasadik zaman zaman. Ben 3 defa server degistirmek zorunda kaldim zira LTAI_APP ve LTAC_APP belirli sureler LTAA_W_CTR'i goremedigini ve ucaklari h/o edemedigi bildirdi.Butun bu ozelden yapilan gorusmeler ve bazi pilot arkadaslarimizin yine ozelden "16,000lt yakitim var acaba yetermi ne dersiniz", "onumdeki trafik nereye gidiyor","ben galiba kayboldum nerede oldugumu soylermisiniz" gibi enteresan yazismalarinda bir miktar konsantrasyonumuzu bozdugu bir gercektir. Bildiginiz gibi siz trafiklerle konusurken "CHAT" diye bir voice anonsu geliyor.
2)90 civarinda trafik,(10-11 tanesi LTAA_W_CTR dan transit gecenler) Batidan, Guneyden, Dogudan ve Kuzey Dogudan belirli bir kisa sayilacak zaman araliginda geldiler tabii takdir edersinizki ve belki de sahit olmusunuzdur her sanal pilot kardesimiz standart bir pharesology malesef kullanmiyordu, bazilarinin konusmalari ve readbackleri genelde luzumsuz derecede uzun ve gereksizdi, bazilarinda ise voice server problemleri ve/veya ses ayarlarinin iyi yapilmamis olmasi nedeniyle sorunlar yasadik.
3)Yine tum sanal pilot arkadaslarimiz standart ucus bilgi ve kalitesinde olmadiklarindan talimatlari tam olarak uygulayamadilar, buda basta koydugumuz 5nm seperasyon araligini acmamiza neden oldu, bunun bir nedeni de flythy recorderi kullanan arkadaslarin recorderin sinirlamalarina ATC talimatlarindan daha fazla uymak istemelerinden kaynaklandi, bazi trafikleri yuksek surat talimati ile araya sokamadik zira FR sinirlamasi nediyle suratlerini 10,000ft altinda 245-250 KIAS uzerine bazen talimat vermemize ragmen inatla cikarmadilar.
4)Genelde ucan trafikler ATC sadece kendilerine hizmet verdigi gibi bir vehme kapilirlar, onlar sadece kendilerine verilen talimatlari uygularken ATC hem talimat vermekte, hemde diger 30-40 ucagin planlamasini yapmaktadir.
5)Profesyonellige gelince, ben ucucu olarak profesyoneldim ancak ATC olarak degilim, ama Canada da CPL'in bir parcasi olarak "Air Traffic Control" dersleri (32 saat teorik 11 saat pratik) zamaninda almistim. Diger taraftan LTAC_APP da gorev yapan Mehmet Yarbasan arkadsimiz ise halen profesyonel olarak ATC gorevi yapmakta olan bir arkadsimizdir.
6)Boyle kalabalik organizasyonlarda "SLOT TIME on FIX" uygulamasi yapilmasi buyuk fayda saglar ancak bu event'de bu pratik olarak mumkun degildi.
7)Yogunluk nedeniyle LTAC_APP trafiklerin, TMA'ya yaklastirilmayarak Dogudan ve Kuzey Dogudan gelenlerin TUZKOY civarindan irtifa seperasyonu ile HAY'a vektorlenmesi Batidan gelenlerinde HAY uzerinden direkt yaklasmaya alinmayarak Dogudan siraya sokulmasi talep edildi.
8)Bu arada sizlerin (yaklasmakta olan trafiklerin) duyamadiklari bilemedikleri planlamalari etkileyen LTAC'den yogun kalkislarda olmaktaydi.
Bunlar Genel hususlardi,
Benimle ilgili olan hususlar ise;
1)Dun aksam yaklasik 5 saat 38 dakika gorev yapmisim, gunun yogun is temposundan ve stresinden sonra.
Belki onceden bir 2'ser saatlik SHIFT uygulamasi dusunseydik daha dogru olurdu.
2)Qatar'da yasamam nedeniyle buradaki internet baglantilari Turkiye ve diger Bati ulkelerinde oldugu seviyede henuz degil,

Genelde yukaridaki nedenler ve pilotlarin ATC ile ucus performanslarinin onceden bilemedigimiz farklari, baglanti problemleri, konusmalarda araya girmeler ve bizlerin artan yorgunluk ve stresi trafikler arasindaki seperasyonlari acmamizi dogurdu. gercekde de defalarca gittigim ve her defasinda uzun saatler kaldigim Yesilkoy yaklasma da da bunu gormustum nobete basladiklarinda seperasyon 4-5nm, 6 saat gorevden sonra aksam yogun gelislerin oldugu saatlerde eger ayni kontrolor devam ediyorsa seperasyonlar 10-12 nm'e cikmakta. Diger faktorler dikkate alinmaksizin bir trafigin arkasinda Aeroflot, Iberia, Khazakair varsa seperasyonlar 15nm'a cikiyor uygulamada.

Netice olarak, dun aksamki guzel event'i birde bizim gozumuzden gormenizi istedim.
Sizin serzenisleriniz ve ogretme isteginiz karsinda soyledigim
"O zaman siz gelirsiniz buraya bu kosullarda oturursunuz ve dediginiz gibi uygulama yaparsiniz" cevabini da sahsiniza almayin kim oyle bir davranisada bulunsa alacagi cevap o olurdu. Bu soylenen soz sadece sizin sanal pilot kisiliginize soylenmistir.

Buyuk bir cogunlugun bazi aksakliklara, yaklasmadaki gecikmeler, komunikasyon problemlerine ragmen keyif aldigini dusunuyorum.

Sizin olayiniz artik yorgunlugun, stresin, acligin en ust seviyeye geldigi zamana denk geldi, offline olmaniza uzuldum, kusura bakmayin gecikme icin ancak yasinizi bilmiyorum ama herhalde benim oglum olabilecek yaslara yakinsiniz (benim buyuk cocugum 35 yasinda)bende 61 yasindayim, anlayisla karsilayacaginizi umarim.

Iyi ve keyifli ucuslar dilerim.

Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@trvacc.org

PostPosted: 11 Jun 2008, 15:14
by TK212
Tabii birde text trafiklerin yarattigi sikintiyida lutfen hesaba katin.

Hasan Unsac
IFR CPL MEL
TRVACC Sen.Controller
FlyThy212
hunsac@trvacc.org

PostPosted: 11 Jun 2008, 15:50
by tsevim
Sevgili Ergenekon MNGVA adıne tek katılan ben olsam da MNGVA oradaydı :):), bu eventte emeği geçen herkese, özellikle bu işe gönül vermiş tüm arkadaşların birlikteliğine teşekkür ederim.
quote:
Originally posted by ergenekon

Emegi gecen herkese basta sevgili THYVA ve TRVACC ailesine ,ayrıca başta Onur - Karadeniz - Atlas -Pegasus sanal havayollarımıza ve adlarını atlamış olabileceğim diğer pilot arkadaslarımıza tesekkur etmek isterim .

Bu ilk eventlerimizde sorun olması son derece doğal ama bu güzel birlikteliğimiz her daim baki olsun ..

Sevgiler.


Ergenekon Kucuk
FlyTHY Administration



Taner Sevim
www.sevim-somer.av.tr

PostPosted: 11 Jun 2008, 15:57
by THY177
Taner Hocam Sevgili Agabey ,

Gercekten ozur dilerim , ama renk kattınız sağolasınız ..


Ergenekon Kucuk
FlyTHY Administration

PostPosted: 11 Jun 2008, 20:41
by THY2889
Dun geceye emegi gecen herkese kendi adıma cok tesekkur ederim. Basta Özellikle de babacan tavırlarıyla Hasan Hocamıza ve Hakan Guven'e. (LTAC - LTFH) uctugum için tabi.

Umarım bu eventlerin devamı gelir ve bu zevki surekli yasarız. Emegi gecen herkese tek tek tesekkurler.

Ahmet ACAR
THY055

PostPosted: 11 Jun 2008, 23:47
by THY1679
Keşke her iki server da birleşse de trafikler ve ATCler ikiye katlansa:)

Erdem ARIKAN(İşleri yüzünden böyle günleri sürekli kaçıran bahtsız kaptan) :(
THY6679
FLYTHY

LIFE IS SIMPLE...EAT...SLEEP...AND FLY

PostPosted: 12 Jun 2008, 00:10
by mavzer
quote:
Originally posted by erdemf1

Keşke her iki server da birleşse de trafikler ve ATCler ikiye katlansa:)

Erdem ARIKAN(İşleri yüzünden böyle günleri sürekli kaçıran bahtsız kaptan) :(
THY6679
FLYTHY

LIFE IS SIMPLE...EAT...SLEEP...AND FLY
Image




Birleşme ye gerek varmı Erdem Kaptan, maksat trafiği katlamaksa yaptık işte. yine yapacağız. 2 serverde yabancıların elinde biri fişi çekerse biri kalsın. Maksat beraber uçmaksa, her server bizim.

Hasmet Güngör

PostPosted: 12 Jun 2008, 01:01
by cenks
:):):)

CENK SENKAYA

THY6843

PostPosted: 12 Jun 2008, 09:15
by THY157
Bu güzel etkinliğin bir parçası olmak; orada olmak güzeldi. Başta Genel Müdürümüz Haşmet Güngör, THYVA Yönetim Kurulu Başkanı ve AnadoluJet VA IVAO temsilcisi Erim Funda, FlyTHY Yönetim Kurulu Başkanı ve AnadoluJet VA VATSIM temsilcisi Ergenekon Küçük olmak üzere bu büyük projenin hayata geçirilmesi için çalışan, bizleri bu güzel gecede yalnız bırakmayan değerli TrVACC üyesi tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Nice keyifli günler ve gecelerde görüşmek üzere.

Sevgi ve Saygılarımla.

Image

Virtual A3xx Instrument Rating
THY157

PostPosted: 13 Jun 2008, 19:33
by cougar
O aksam icin herkese milyon kere tesekkur.

Cok buyuk keyif aldigim bir gece oldu. Ozellikle o kadar IFR trafik arasinda VFR olarak beni kabul eden hocalarima ise ozel bir tesekkur etmek istiyorum.

TC-FAO olarak meydan dogusunda inen kalkan trafikleri izleyip calisma yapmak harika olmustu.

Yenilerini lutfen yapalim, bizim hobimiz bu bizi bundan daha iyi tatmin eden hicbir sey olamaz.


Anil Ardahanli
Sindel 9. Donem ATPL Student (niner wings)