Arkadaşlar Beijing'ten selamlar...
Hakan hocam biraz geç gördüm yazınızı iş sebebi ile hemen cvb atıyorum görür görmez.
Anladığım kadarıyla Viper arkadaşım Hakan hocanın sorusu ile pek ilgili olmayan bir cevap atmış ama oda yararlı olmuştur birçok konuda.
Boeing'teki NAV konusunda, bizde elle indirmek istiyorsanız HDG/TRK butonuna bastığınız zaman FD değişip horizontal bir konum alacaktırki runway'ı ortalama ve deviasyonu burdan rahat rahat görebilirsiniz. Birde ortasında bir yeşil yuvarlak vardır bu F16 kullanıp düşman uçağı hedefe kitlermiş gözüküyor ve aslında aynı işe yarıyor. Sizde rwy'i hedefe kitliyorsunuz.
Ayrıyetten ILS yaklaşımlarda Glide Slope gösteren bug daha değişik bir biçimde karşımıza çıkıyor içi boş koyu kırmızı bir yuvarlak biciminde. Bununda aynı bir GS gibi kullanabilirsniz. Hatta kullanmanız gerekiyor.
LOC olayına gelince aslında LOC olayı farklı. Bir örnekle ifade etmek isterim. Beijing'e yaklaşıken a340 pilotuna "Cleared for LOC, report established" dedi. ve LOC'a bastı kaptan. LOC establish olduğunda uçak herhangi bir hareket değişikliği veya ona doğru bir kırılma yapması gerekmiyor hatta yapmaz AP couple angage olmadan ve ILS açık olmadan. LOC sadece PFD üzerinde RWY'in bize göre hangi yönde kaldığını gösterir sizinde bildiğiniz üzre. Fazla tekniğe kaçmadan böyle bir açıklama yaptım. Umarım yardımcı olmuştur.
Viper arkadaşımında sorusu MCDU'da önceden verilmiş bir ILS var ve son yaklaşmaya gireleceği zaman (ILS basılı) VOR DME 16 dendiğinde MCDU tekrar nasıl ayarlanır. Hocam zaten ILS ineceği rwy'n ILS freqansını görmeden size nereye ineceğinizi nasıl ineceğinizi söylemiş olması gerekiyor ATC'nin. Veya siz bunu ATIS ten kopyalamış olmanız gerekiyor. Böyle bir durumda eğer ILS ten VOR DME bir iniş istediyse tekrar vektör istenebilir veya eğer uzun zaman varsa MCDU da VOR DME ye göre manual setting yapılması gerekiyor RAD NAV'dan çünkü MCDU LANDING databasete birçok yerin VOR DME iniş verileri yok.
Daha deminki duruma zıt olarak eğer söz gelimi ILS 16R ya inecekken ve ILS freq. görmüşken 16L e girmenizi söylerse ATC tekrar vektör isteyin MCDU da gerekli değişikliği yapın AP2 yi APP açıksa onu ve en önemlisi ILS i kapatıp tekrar açın anagaje olabilmesi için..
Umarım dediklerim doğrudur ve yardımcı olmuştur.
Saygılar..
[url="mailto:kayhan@turkishbird.com"]
[/url]