Ural Activesky 2004.5'de problem yok, fsuipc'den de rüzgar değişim hızını ayarlarsın.
Adı lazım değil, bir kaptanımız daha geçen akşam LTCG-LTAF uçuşumuzda havada overstress olarak sanal canlarından birini kaybetti, kaldı [8] can..
B737-200'de böyle bir durum başınıza gelir ise;
Autopilot; HDG mode - OFF / Turbulance modu
Auto Throttle - YOK
Üşenmeyiniz, gaz kollarını geri çekiniz, M.70 veya 280kts hızını koruyunuz.
Yön değiştirmeniz gerekirse Autopilot CWS modunu kullanınız.
Herhalde en fazla bu kadar Boeing reklamı yapılabilirdi..
Asıl söylemek istediğim şu; A310/A300-600 veya B737NG, bunların hepsi güzel uçaklar. Fakat bu uçaklarla uçtuğumuz karmaşık SID / STAR'ları Klasik uçaklarla da uçabiliyormuyuz??
Benim Flight Simulator ile tanışmam FS98 zamanlarına denk gelir. O zaman bırakın FMS'li bir Flight Sim Add-on'u bulmak, Flight Simulator'un kendisinde GPS bile yoktu.
Bizde mecburen interneti talan edip ne nedir, A'dan B'ye nasıl gidilir, NDB ile nasıl navigasyon yapılır gibi konuları öğrendik. Bu vesile ile bu konulara meraklı olan arkadaşlar için hazırlanmış tek kelime ile mükemmel bir sitenin de linkini vereyim..
http://www.navfltsm.addr.com/index.htm
?imdi ise Flight Simulator ile yeni tanışan arkadaşların çoğu GPS'siz uçamıyor, bir VOR yaklaşması yapamıyor. Hasbelkader eline bir yerlerden PMDG 737 / PSS A320 geçerse FMC'de sadece belli bazı şeyleri öğrenip ötesine hiç bakmıyor.
Hepimiz biliyoruz ki Pilotaj ne sanalda nede gerçekte bu değil.
Günümüzde ise durum farklı, elimizde mükemmel denebilecek yazılımlar var, eskinden bağlanması bile zor olan internet'de arayıp da bulamayacağınız bilgi yok gibi, FlyTHY Gibi web sitelerinden sorularımıza cevap alabiliyoruz.
Eğer bizim için Flight Simulator basit bir oyundan öte birşey ise navigasyon, aletli uçuş gibi bazı temel bilgileri öğrenmeli ve arada sırada FMC'siz uçaklara da vakit ayırarak Pilotaj becerilerimizin paslanmasını önlemeliyiz.
Sevgiler,
Bozhan Özsoy
FlyTHY Tech. Man.