PSS A340

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

PSS A340

Postby Altinay » 25 Dec 2004, 01:58

merhabalar su anda new york - istanbul ucusumu yapmaktayım. kullandıgım ucak pss a340 fakat bazı problemler yasıyorum new york dan kalktıktan sonra hersey gayet normal ucak girdigim flight plan i takip ediyor ancak "YAY" den sonra nat-z ile DOLIP verdigim halde flight plan i takip etmedi ve ARC ekranida ki FP kayboldu yani Flight plan iptal oldu simdi tekrar girdim devam ediyorum bakalim ne olacak. bir de auto şrottle actigimda mach .82 veriyorum fakat ucagin hizi dusuyor yani auto şrottle kullanamiyorum sizce bunun sebebi nedir? herseyi yaptim speed i sectim auto şrottle acik fakat hiz bir anda dusuyor ve son olarak da FL370 den yuksege cikamiyor ilk kalkarken FL410 ile plan yapmistim fakat FL370 in uzerine gecemedim hiz cok fazla dusuyor hic bir sekilde cikamiyorum yardimci olursaniz sevinecegim tesekkurler...

Tunacan ALTINAY
Altinay
Average User
 
Posts: 119
Joined: 02 May 2003, 20:50

Postby vbnick » 25 Dec 2004, 10:44

Tunacan hocam selamlar,

FP konusunda bazen butür problemler yaşanabiliyor. Fakat Böyle durumlarda FD'yi kapatıp açmanız sorunu çözebiliyor. Bu konu daha önce simflight'ın forumlarındada tartışılmıştı.

Hız ve yükseklik konusunda sizin MCDUda kalkmadan önce yaptığınız bir programlama hatası buna sebeb olduğunu düşünüyorum. Eğer ogün o uçuşta kullandığınız ZFW değerini ve BLOCK fuel oranlarını bide PROG sayfasında REC MAX değerini verirseniz bu konuda size daha iyi yardımcı olabilirim. Birde NewYork için kullandığınız rota nedir? Kullandığınız rotanın MCDU database ile çelişmeside sorunu yaratabilir. AIRAC veritabanının en son updateini yükledinizmi PSS için, galiba 1214 idi.

Image
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby Altinay » 25 Dec 2004, 13:16

FP iptal etim sonra tekrar FP girince sorun cozuldu ve devam ettim. rotayi rfinder dan indirdim. MCDU da herseyi girdim fakat calismayan sey autopilot bolumundeki ALT button. birde yazdigim gibi hizi girip autoşrottle a alip spd de secince ucak hizlanmiyor ve hizi dusuyor manual kontrol ettim hizi butun ucus boyunca . bunun calismamasinin MCDU ile bir ilgisi olabilir mi ?
Altinay
Average User
 
Posts: 119
Joined: 02 May 2003, 20:50

Postby vbnick » 25 Dec 2004, 18:04

Hocam selamlar, Airbus'ta bir selected uçuş vardır birde managed uçuş vardır. Airbus gibi "FlyByWire" uçuşu tam anlamıyla kullanabilmek için genellikle Managed modda uçulur. Yani MCDU'ya hertürlü bilgiyi girip onun gerekli hesaplamaları yapmasına izin vermek ve uçuşta sadece bu bilgileri kontrol ederek pek birşeye dokunmadan bütün uçuşu rahatça tamamlamaktır.

Sizin hızı selected 'a almanız, özellikle FL410 gibi bir yükseklikte bek normal değil. Sizin girdiğiniz bilgiler (özellikle ağırlık bilgileri) büyük ihtimal ya eksik ya yanlışki MCDU final speed'i ve ALT'ı yanlış hesaplıyor ve siz selected almak zorunda kalıyorsunuzki o tekrar almaya kalktığında hızı hesaplaması yanlış olan bir yere düşürüyor. Ve tahmin ediyorumki MCDU zaten size FL410'de eğer ağırlık bilgileri yanlış ise UNABLE TO CRUISE FL diye turunçu bir uyarı çıkartır.

Benim size tavsiyem birebir ağırlık hesabı ve MCDU'ya doğru giriş. Bunları doğru yaparsanız zaten o size en ekonomik cruise irtifasını ve max cruise irtifasını verecek ve hızıda buna göre hesaplıyacaktır. Cost Index'i 35'e alsınz dahi FL410 de hızı 260knotta sabitler. Gerçi dediğim gibi yine bu ağırlığa bağlı.

Kayhan
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby Altinay » 25 Dec 2004, 21:42

Hocam belki biraz sacma gelecek size ama agirlik bilgilerini MCDU da nereye ve neye gore yazacagiz? Daha once PSS gibi fonksiyonel bir ucak kullanmadigim icin hic ilgilenmemistim fakat lazim oluyormus... dedigim gibi agirlik bilgilerini neye dayanarak nereden bulup yazacagim mesela ZFW degeri BLOCK fuel oranlari ve REC MAX ne demektir? hicbirsey bilmiyormusum :) birde ek olarak bugun denemek icin istanbul new york arasi offline olarak ucus yapmak istedim yine aksamki gibi bir problem oluyormu diye kalktiktan sonra ilk 2 saat hersey normal gitti aralikli kontrol ettim offline ve deneme oldugu icin cok fazla basinda durmadim en son baktıgımda 2 saat olmustu herneyse sonr abirakip gittim 6 saat sonra FS kapanmis ne bir error mesaji ne de baska birsey desktopa geri donmustu bunun sebebi PSS olabilirmi acaba? cunku daha once hep ucagi kaldirip aksam yatiyordum sabah kalktigimda ise inisi yapip ucusu tamamliyordum :) bugune kadar boyle birsey olmamisti acaba PSS nin bir etkisi var mi?
Altinay
Average User
 
Posts: 119
Joined: 02 May 2003, 20:50

Postby vbnick » 25 Dec 2004, 22:20

Hocam selamlar,

Yok saçmalık nedemek, bilmek istemeniz yeterli:)) En azından daha zevkli oluyor onlarıda doldurunca ve doldurmayı bilince..

1 - İlk önce FP için FSBUILD'i tavsiye ederim hem birebir hatasız çıkartabilirsiniz hemde squawkbox veya fs veyaveya PSS için otomatik oluşturuyor FP dosyasını böylece elle girme derdinden kurtuluyorsunuz.

2 - ZWF/CG ve BLOCK fuel değerlerini girmek için PSS kendi aircraft.cfg yi otomatik değiştiren FUEL ve WEIGHT programları var. bunlar PSS içindeki dosyada mevcut exeleri. Aşağıda resimlerini yolluyorum. Bu programlarda ayarladığınız değerleri bir kağıda not alın ve Save tuşuna basın.

3 - Bunların METER çinsinden girin. Fakat FS'i açınca setup ve ardından International menusunden Metric(Altimeter in FEET) seçeneğini seçin.

4 - FSe girince PSSde cold and dark başlayın. Bunu böyle başlatmak için PSS içinde PanelEditor var. Ordaki Cold and Dark Start seçeneğini seçin.

5 - FS içinde BATları açtıktan sonra motorlardan önce MCDU'yu programlamaya başlayın. MCDU'da FP yi yükledikten sonra INIT'de ALIGN IRS'e basın (LSLK3R). INIT sayfasının 2. sayfasına geçin. (NEXT PAGE). LSLK1R'ye ZFW değerini girin ve sonra BLOCK değerini girin. (77895 - 7.7)

6 - PERF sayfasına gittiğinizde V1 V2 VR değerleri boştur. bunların yanındaki butonlara SA? mouse ile tıklayın ve sistemin verdiği (hesapladığı değerleri görün.) Bunlar yaklaşık 155 - 170 arası olması gerekiyor.

7 - Artık kalkış için bir MCDU olarak hazırsınız. PROG sayfasından CRZ ALT yi 410 girin. Bu sayfanın sağ üstünde REC MAX ve ortasında OP vardır. Bunlar maximum ve ekonomik alt değerleridir.

8 - ?imdilik COST 50de kalsın. COST küçüldükçe Hız değerleri MCDUdaki azalır doğru orantılı (fuel consumption).


9 - Birde kalkışta burnun yere doğru çekmesi gibi bir sorun yaşarsanız LOWER ECAM'da F-CTL sayfasını seçin ve klavyeden END tuşuna basarap -2.0up olana kadar TRIM ayarları basın.

10 - REC MAX - recorded maximum irtifa
ZFW - Zero Fuel Weight
BLOCK FUEL - Aldığınız yakıt miktarı









vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby Levent YILMAZ » 25 Dec 2004, 22:55

Değerli kaptanım.
Ağırlık değerleri;ZFW (zero fuel weight)uçağın boş ağırlığı
A319 :125000 lbs =56.810 kg
A320 :134000 lbs =60.900 kg
A321 :156000 lbs =70.900 kg
A340 :391000 lbs =178.000 kg
Block ise uçağına alacağın yakıt yolcu vs. miktarıdır.
Bu değerleri init bölümü next page den giriyorsun.
mesela a320 için kg olarak ZFW kısmına 60.9 yazdın block kısmına da
8.0 yazdın aşağıda yeşil olarak yazan TOW 68.9 olur o da uçağın kalkış ağırlığıdır.Bu arada değerleri Kg olarak girdik bunu için önce
FS nin option menüsünden settings international bölümünden
metric(altimeter feet)i seçmen gerekir.eğer lbs olarak gireceksen U.S System i seçmen gerekir.
Not:kg=lbs/2.2

REC max ise tam emin olmamakla beraber rate end of climb uçağın o şartlarda çıkabileceği maximum irtifadır.o bölüm ağırlık hesaplarına göre MCDU tarafınan hesaplanır.

Aşağıda A340 için ağırlık bilgieri var.

A340 Weights
Max. Take-off Weight 271.0t
Max. Landing Weight 190.0t
Empty weight 178.0t
Fuel Capacity 141 500 litres
Operating Weight Empty 285.0t
Volumetric Payload 43.5 t

Yukardaki bilgileri PSS A3xx manuel den aldım umarım yanlış bilgi vermemişimdir.
İyi uçuşlar..Sevgiler
Levent YILMAZ

Mavi Göklerde Buluşmak Üzere.....
Levent YILMAZ
Junior Member
 
Posts: 57
Joined: 05 Jan 2003, 17:04
Location: Turkey

Postby Levent YILMAZ » 25 Dec 2004, 23:02

Selamlar Kayhan kaptanım..
Galiba aynı anda yazdık.Ben yazıya başlarken senin yazın yoktu .
Ama senin güzel bilgilerinden bende yararlanmış oldum teşekkürler.
Sevgiler
Levent YILMAZ

Mavi Göklerde Buluşmak Üzere.....
Levent YILMAZ
Junior Member
 
Posts: 57
Joined: 05 Jan 2003, 17:04
Location: Turkey

Postby vbnick » 25 Dec 2004, 23:55

Selamlar Levent hocam,
Heralde aynı anda yazdık ama iyi oldu. Böylece Tunacan arkadaşım garanti kapar işi:)))

Saygılar.

Kayhan
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby Altinay » 25 Dec 2004, 23:57

Verdiginiz bilgiler icin ve ayirdiginiz zaman icin cok tesekkur ederim...

Bu aksam tekrar deneyecegim artik bir sorunum olacagini sanmiyorum sayenizde :)
Altinay
Average User
 
Posts: 119
Joined: 02 May 2003, 20:50

Postby EmirhanKöksalTHY » 26 Dec 2004, 00:22

Sevgili Arkadaşlar İlk önce Artık FLYTHYde Airbus Rüzgarı Estiriyoruz Walla[8D][8D][8D]PSS serisi A3XX Serisi BAYA GERÇEKÇİ BU1 Bir Kaç real Pilot Abime bu forumu okuttun ve baya ?OK Geçirdiler.Kaptanlarım aynen şu lafı söyledi''Siz Bu Olayları Aşmışsınız''.Thydeki yeni pilotler Kadar bilgimiz olduğunu hatta daha fazla bilgiye Sahip olduğumuzu söylediler.Çok Sevimdim Hepimizin Adına.WaryaKendimle Sizlerle Gururduydum bu lafları Duymak mükemmeldi.Ben artık bu işe Oyun deyenleri şiddetle KINIYORUM[:(!][:(!][:(!].Bu işi Yapmak Gönül ister.Bu işi yapmak havacılık Aşkı ister.Zaten burada FLYTHYde uçanların çoğu buna sahip.Gerçek THYde nasıl bir Aile ortamı varsa burdada öyle.Birbirimizi Yüzyüze tanımasakta Birazcıkta olsa muhabbetimiz olmuştur.Burdaki Abilerime üstadlarıma Kardeşlerime hiç Ayrım yapmadan çok sevdiğimi ve Saygılarımı sunuyorum.Arkadaşlar bu ortamda olduğunuz için gurur duyun.Hepinize Tekrar Saygı ve Sevgilerimi sunuyorum[^]

Image
EmirhanKöksalTHY
 

Postby vbnick » 26 Dec 2004, 01:31

Emirhan hocam sana ve yukarıda yazdığına sonuna kadar katılıyorum ve destekliyorum.

Tunacan arkadaşım yukardaki resimleri LTBA - JFK için değiştirdim. Birde FSBUILDten sana bir rota gönderiyorum.



LTBA ERTAS G123 MAKOL UL619 NUDRO UL617 ROE UL621 AAL UP990 ORVIK UG11 SUM UN584 BAMRA UN593 NINEX UP59 BALIX 6000N/02000W 6000N/03000W 5800N/04000W 5600N/05000W SCROD VALIE N242B TAFFY J564 PQI J55 ENE ENE4 KJFK

Kayhan
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby Altinay » 26 Dec 2004, 01:59

Tesekkurler hocam Fsbuild kurdum ve ucusa simdi basliyorum haydi hayirlisi indigimde buraya rapor ederim...
Altinay
Average User
 
Posts: 119
Joined: 02 May 2003, 20:50

Postby Altinay » 26 Dec 2004, 02:15

Yine hüsran :(

biraz once JFK den istanbul icin ucusu baslattim herseyi yaptim MCDU ya bilgileri dogru bir sekilde girdim FSBuild den flight plani hazirlayip MCDU ya import ettim hersey normal bu sefer gate 1 dan cikip RWY13R icin taxiye basladim 2 dakika sonra hicbir mesaj yada error vermeden FS kapandi ?? bu dun aksam da olmustu bence PSS den kaynaklanma ihtimali yuksek cunku baska ucaklarda bu olmuyor sizin de basiniza boyle bir sey geldi mi hic PSS den olsun baska bir sekilde olsun durup dururken FS kapandi cozum olarak ne yapabilirim dun aksam 2 saatte kapandi bu aksam ise 2 dakikada belli olmuyor yani... bilgisayarda hafiza yetmezligi olabilir mi yoksa PSS mi
Altinay
Average User
 
Posts: 119
Joined: 02 May 2003, 20:50

Postby vbnick » 26 Dec 2004, 11:14

Hocam PSS in forumlarini ve Simflight'in forumlarini inceledim ve tahmin ettigim ve daha once basima gelen bir hata ortaya cikti.

Hafiza yetmezligi.

Hafiza belirli bir seviyenin uzerine gecince Page Memory yapmaya baslar sabit diske. Bu page memory yeride bitince kullanim fazlasi, hafizayi asan Programi hatasiz sorgusuz kapatir.

Kayhan
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Next

Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 93 guests