RAT (Ram Air Turbine) OUT ??

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

RAT (Ram Air Turbine) OUT ??

Postby vbnick » 22 Dec 2004, 23:42

Konuyla ilgili bir kısa hikaye:

Ystanbul - Heatrow rotası üzerindeydim ve ZFW/CG a?ırlı?ı 70 ve block fuel ise 15.5'ti. yani kanatlar %98 gövde %45 doluydu. Rota üzerinde Heatrow'a yaklaşmada LAM3A ya girerken FUEL LOW hatasını gösterip birkaç defa motorlar sustu.. Decend halinde oldu?um için hızımı hiç kaybetmedim. Önce bir sistem çek uyguladım ve baktımki center tank pumpları açmayı unutmuşum. Bende onları açıp tekrar motorları başlattım. Fakat bunları yaparken PFD üzerinde turuncu renginde RAM OUT yanmaya başlamış sonradan gördüm.

Soru:

Ram Air Turbine nedir? Görevi Nedir? Otomatikmi deploy olur yoksa ellede açılabilinirmi?



TK1128

Kayhan TANRISEVEN

kayhan@turkishbird.com

"LANTIRN - NOCTIS IN DIES" (161. FILO)
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby Viper » 23 Dec 2004, 02:40

PSS A340 da mı meydana geldi kayhan bey bu sorun ? Ram Air Turbine uçağın elektrik sistemlerinde arıza meydana geldiğinde (ki uçuş esnasında motor arızasına müteakip otomatik çalışır) aşağı salınarak hava akımının geçişinden elektrik elde eden sistemdir. Böylece uçuşta motor arızası olduğunda Center hydrolic sisteme de basınç sağlar. Elle kumandası yok diye biliyorum kayhan bey en azından 757 için :)

Saygılar
Viper
Rookie
 
Posts: 49
Joined: 09 Jul 2002, 23:25
Location: Turkey
Name: Erdinç Ertan
PID: 174

Postby vbnick » 23 Dec 2004, 09:39

Hocam selamlar,

Bende bu arada öğrenmiş oldum RAT'ı fakat nezaman deploy edildiğini öğrenemedim. Benim uçak PSS321 idi. Zaten A340 olsaydı 15.5lik bir block ile burdan ingiltereye gider ordan frankfurta dönerdim:)) Birde elektrik için BAT lar var diye biliyorum. Halbuki bende yakıt problemi çıkmıştı.

Image
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby TK550 » 23 Dec 2004, 12:35

Selamlar,uçaklardaki elektrik ve hidrolikler için motorlar güç sağlar.Yani normal durumlarda jenerator ve hidrolik için gerekli kaynak motorlar veya APU'dur.Herhangi bir acil durumda bu güçler devre dışı kalırsa uçağınızdaki elektrik ve hidrolikleri kaybedersiniz.Elektrikleri kaybetmeniz demek navigasyon,radio vs. gibi sistemleri kaybetmeniz demektir.Hidrolik kaybetmeniz demek, uçağın kontrol yüzeylerine müdahale edememeniz,yani uçağı kontrol edememeniz demektir.Bu yüzden, bu gibi durumlarda RAT(Ram air turbine) kullanılır.Bu kanatın altına gizlenmiş ufak bir pervanedir.Acil durumda otomatik veya elle açılabilir ve açıldıktan sonra uçağın havada hareket etmesiyle pervanesini döndürür.Bu pervane hareketi aynı bir dinamo gibi uçağa gerekli elektrik ve hidrolik kuvvetlerini sağlar,böylece pilot uçağın motorları çalışmasa bile uçağa kumanda edebilir hale gelir.Bu arada RAT bir kez salındımı bir daha toplanamaz.PSS de bu mevcut ama ne kadar iyi simule edilmiştir ayrı bir konu.Görsel olarak RAT nasıl çalışır diye merak ederseniz,SSW A-310 da mevcut.Ama yine simule edilmesi nasıldır bilmiyorum.

Saygılar

Image
Ural Köseoğlu
TK550
TK550
Senior Member
 
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 20:05
Location: Turkey

Postby Pathfinder » 23 Dec 2004, 18:24

Bu RAT sistemi her uçakta var mı?


Selçuk Toramanoğlu
TK 13
Pathfinder
Average User
 
Posts: 133
Joined: 19 Aug 2001, 02:12
Location: Turkey
Name: Selçuk
PID: 13

Postby vbnick » 23 Dec 2004, 22:24

Hocam bütün Airbus modellerinde var fakat Boeing ten ve diğerlerinden emin değilim fakat olması şart diye tahmin ediyorum. Discoveryde izlediğim bir uçuş belgeselinde 744 te vardı. Diğer bir tahmin bütün yolcu uçaklarında var..

Kayhan
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey


Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 88 guests