Auto Brake Kullanımı

Questions, comments; documents about Airbus related products (PSS, Wilco, Aerosoft Xtended and others) ...

Auto Brake Kullanımı

Postby vbnick » 22 Dec 2004, 20:54

Selamlar,

Merak etti?im bir konu var... Bu konuda herkez (gerçek hayat olsun sanal olsun) de?işik bir cevap veriyor. Bende herkezin burda fikrini almak istedim. Örnek olarak PSS320'yi indiriken 36R pistine autobrake kullanılırmı? E?er kullanılmaz ise hangi durumlarda kullanılır (acil durumlar hariç) ?

TK1128

Kayhan TANRISEVEN

kayhan@turkishbird.com

"LANTIRN - NOCTIS IN DIES" (161. FILO)
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby EmirhanKöksalTHY » 22 Dec 2004, 21:02

Real Ortamda bildiğim kadarıyla Auto Brake Kullanıyor nerden biliyorsun diye sorar sanız Ben Her uçuşumu Kokpitte gerçekleştiriyorum ve Her inişte Auto Brake kullanılıyor Canlı ?aidiyim.LTBA dada LTFE dede LTAC tada Saygılar Sevgiler

Image
EmirhanKöksalTHY
 

Postby vbnick » 22 Dec 2004, 21:05

Peki Emir birde şöyle birşey duydum akşam vakti veya bazı durumlarda Reverse kullanılmaz ve autobrake max hariç diğer pozisyonlarda kullanılır, doğrumu?

TK1128

Kayhan TANRISEVEN

kayhan@turkishbird.com

"LANTIRN - NOCTIS IN DIES" (161. FILO)
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby EmirhanKöksalTHY » 22 Dec 2004, 21:09

Reversler Her durumda kullanılır Auto Brake de Pist uzunluğuna göre Falan değişiyo Ama Auto Brake Max Kullanılmaz diye bişey duymadım

Image
EmirhanKöksalTHY
 

Postby TK550 » 22 Dec 2004, 21:24

Benim bildiğim normal durumlarda; yani pist kuru ve uzun,rüzgar limitler içerisinde ve gust windshear gibi durumlar yok,spoiler reverse ve autobrake 1 yeterlidir.Bu saydıklarım değişirse yani yağmur kısa pist, gust varsa 2 tercih edilir.Eğer acil iniş deklare edilmişse 3 yani max kullanılır.

Image
Ural Köseoğlu
TK550
TK550
Senior Member
 
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 20:05
Location: Turkey

Postby vbnick » 22 Dec 2004, 21:30

Ural hocama katılıyorum şöyleki, MAX zaten kullanımı acil durumlar hariç iniş takımlarına hatta uçağın kendisinede zararı olduğu için, kullanılmaz. Mükkemmel bir havada ve sorunsuz bir inişte sadece reverse ve spoiler bencede yeterli ama Low kullanılması konusunda yine emin değilim. Zaten 140 knotla girdiğimiz bir yaklaşımda reverse ve spoiler yardımı ile pistin yarısı gelmeden durabiliyoruz (normal şartlarda, yağmur vs hariç).. pistte tamamen durmayıda istemeyiz heralde diye düşünüyorum.

TK1128

Kayhan TANRISEVEN

kayhan@turkishbird.com

"LANTIRN - NOCTIS IN DIES" (161. FILO)
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby TK550 » 22 Dec 2004, 21:43

Kayhan, bu birazda havayolu prosedürüne bağlı.Ama bir uçağı yavaşlatmak için sadece reverser ve spoiler kullanmak gerçek hayatta biraz zor:).Yere teker koyan her uçak fren yapar,planör hariç,hele hele heavy ise.Sen bakma PSS'nin uçuş dinamiklerine bu sonuçta bir program ve kod.Bizim sitede ifdg ile merge dosyaları var 320 için tavsiye ederim,en azından biraz daha heavy hissi veriyor.Bne bir de bizim flight engineer arkadaşa sorayım bunu,A300 için ne yapıyorlarmış.

Image
Ural Köseoğlu
TK550
TK550
Senior Member
 
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 20:05
Location: Turkey

Postby EmirhanKöksalTHY » 22 Dec 2004, 21:48

Size Söyledim [;)]

Image
EmirhanKöksalTHY
 

Postby vbnick » 22 Dec 2004, 23:32

Hocam valla haklısın, birçok gerçek hayat dinamiği ve realizminden yoksun simulasyon ama bu hali bile gerçek pilotları hayrete düşürmeye yeter:))

TK1128

Kayhan TANRISEVEN

kayhan@turkishbird.com

"LANTIRN - NOCTIS IN DIES" (161. FILO)
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Postby doganzorlu » 23 Dec 2004, 07:56

Selam,

Bir de antiskid kullanımı hakkında bilgi verebilecek var mı ? Bunun simule edildiği bir model görmedim. Bir programda pilot çıkan arıza üzerine bunu kapatıp teker koyunca lastikleri patlatmak istediklerini anlatıyordu. Tamamını hatırlamıyorum olayın.. Bu kısmı kalmış kalmış aklımda. Bu durumda sert frende abs tarzı bir şekilde mi çalışıyor acaba..?

Dogan Zorlu, Izmir
TK482
doganzorlu
Junior Member
 
Posts: 51
Joined: 17 Jun 2002, 13:29
Location: Turkey

Postby mavi » 23 Dec 2004, 08:51

Frenlerden konu çılmışken bir anımı paylaşmak istedim.

Kasım ayı içersinde İst.dan İzmir'e THY nin yeni (kiralık) 320 lerinden biri ile geldim. LTBJ pisti Türkiye'nin en uzun pisti, hava yagışsız sıcaklık 15 derece ve rüzgar sakin bir ortam vardı İzmirde. Pilot kardeşimiz 34'e t/down noktasını biraz geçince teker koydu; ardından uçak bir kez zıpladı sonra piste değdi ve hemen ardından reverser'lar ve spoiler' devreye girdi biraz sert bir frenleme vardı ilk başalarda sonra aşagı yukarı Adnan Menderes Dış hatlar terminal noktası karşısına gelen taxi pisti çıkışına yaklaştıgımızda pliot kardeşimiz öyle bir fren yaptı ki yolcuların çogu "eyvah uçak pisten çıkacak" diye panikledi. ama söz konusu taxi çıkışında dönüş hızına düşürdü uçagı...

Buradan hareketle şunu sormak isterim:
- normalde 1 veya 2 konumu seçili iken (auto-brake) pist içerisinde kademe artırmak mümkünmü?
-Arkadan gelen bir trafik oldugunu düşünürsek pilotun frenlere 'pisti acil terketmek için'aşırı yüklenmesi geçerli bir neden mi?

Serhan Önür
TK396
mavi
Average User
 
Posts: 116
Joined: 15 May 2002, 23:12
Location: Turkey

Postby emil » 24 Dec 2004, 22:40

quote:
Originally posted by TK550

biraz zor:).Yere teker koyan her uçak fren yapar,planör hariç,hele hele heavy ise.
Image
Ural Köseoğlu
TK550




Planör hariç yazmışsınız. Fakat planörle iniş akabinde de fren yapılır. Bu yaz THK'nın planör kursunu bitirdim. Bizzat fren yaptım inişlerden sonra.

Emil Akoğlu
emil@ltba.net
ICQ: 73758737
emil
Average User
 
Posts: 209
Joined: 19 Oct 2001, 09:46
Location: Turkey

Postby TK550 » 24 Dec 2004, 22:53

Emil,aslında fren yapmaya gerek duymaz demek istemiştim,yoksa tabiki fren olması kadar doğal birşey yok.İnişlerde hızınız yaklaşık kaç knot oluyordu?
Bir de bu kurs ne kadar sürüyor biraz bilgi verir misin?

Image
Ural Köseoğlu
TK550
TK550
Senior Member
 
Posts: 294
Joined: 28 Dec 2002, 20:05
Location: Turkey

Postby emil » 25 Dec 2004, 10:41

İnişte yaklaşık olarak 90km/h oluyor sürat. Planörler Polonya yapımı olduğu için göstergeler metrik.
Planör başlangıç kursu 1 ay sürüyor. 1 senede 2 devre yapılıyor. Eskişehir, İnönü THK kampında. Her bir devreye en fazla 30 kişi alıyorlar. www.şk.org.tr adresinden başvuru ve kurs tarihlerini öğrenebilirsiniz (henüz 2005 senesinin kurs takvimini koymamışlar).

Emil Akoğlu
emil@ltba.net
ICQ: 875675
emil
Average User
 
Posts: 209
Joined: 19 Oct 2001, 09:46
Location: Turkey

Postby vbnick » 26 Dec 2004, 11:20

Serhan hocam,

1. sorununuz benimde ilgimi cekti, ve sordum bir kaptanimiza, Autobrake Approach Checklist ile havadayken tamamlanmasi gereken ve yere deydikten sonra yapilmamasi gereken birseymis.

2. sorunuz hakkinda , yine kendimin daha onceden bilmedigi ve sorarak ogrendigim bir konu. Arkadan gelen trafik olmasi sart degil, eger Ground bir cikis taxisi soyledi ise, pilot nerdeyse o taxiden cikmak zorunda. Gerci musteri memnuniyeti falan filan yuzuden en az sekilde acil fren kullandiklarini soyluyorular fakat boyle bir durumda acil fren kullanilir diyorlar.

Kayhan
vbnick
Average User
 
Posts: 132
Joined: 13 May 2004, 15:16
Location: Turkey

Next

Return to Airbus Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 89 guests