Dün akşam az bir vaktim vardı ve LTBA-LTAC yapmak istedim.Kalkışa kadar her şey normaldi, ancak kalktıktan sonra CMD yi devreye almak istediğimde devreye girmedi. Baktım ki VNAV ve LNAV'a basınca FD article da gelmedi displayde. Ve en son first officer DU'larının hiçbir şey ile beslenmediğini gördüm. Fakat bu durumun ne zaman oluştuğunu bilmiyorum, belki de en baştan beri öyleydi de ben fark etmedim. Bu durum haricinde herhangi bir görsel ikaz yoktu uçakta. AUTO PILOT sistemi hiçbir şekilde devreye girmedi ve bütün uçuşu manuel tamamlamak zorunda kaldım.Neyse ki mesafe kısaydı. Bu sabahki uçuşumda ise her şey normale dönmüş görünüyordu. Bunun sebebi ne olabilir diye fikri olan kaptanlarımızın yorumunu bekliyorum.
CMD devreye girmedi
- THY1592
- Officer
- Posts: 435
- Joined: 29 May 2006, 14:52
- Name: Erman PILICOGLU
- PID: 1592
- Vatsim ID: 965504
- City: Ankara
- Location: Turkey
PFD ye bir bakın eksik bir şey görüyormusunuz, nasıl kalktınız (muhtemelen TO/GA yaptınız ) fakat gene farketmediniz kalkışta sürati nasıl tuttunuz size ne referans oldu pembe iki çizgi çıkar artı şeklinde sizi bir yerlere çağırır ona bakarak burun kaldırır veya ezersiniz.... MCP ye bakın eksik bir şey gözünüze çarpıyormu mesela Flight Director off görünüyor Capt. tarafı F/O tarafı açık ikiside açık olmalı kısaca FD devreye almamışsınız hocam.....
EDIT: SS büyükmüş sağa doğru çekince F/O panel de ALIGN olmamış görünüyor... NO-GO uçakla kalkmışsınız
Sevgilerimle
EDIT: SS büyükmüş sağa doğru çekince F/O panel de ALIGN olmamış görünüyor... NO-GO uçakla kalkmışsınız
Sevgilerimle
- THY3061
- Average User
- Posts: 202
- Joined: 05 Jun 2011, 22:20
- Name: Fatih SERPEN
- PID: 3061
- Vatsim ID: 1194888
- City: Kocaeli
- Location: Kocaeli
FD de devreye girmedi zaten, FD "on" konumuna aldığımda pembe çubuklar çıkmadı, screen shot alırken kapalı konumdaymış sadece. Kalkışı da ezbere yaptım mecburen (sürat limitlerini aşmamaya çalışıp belirli bir varyo ile) el terazi göz kantar hesabı... FO dediğiniz gibi Align olmamış, hiçbir zaman kontrol etmem FO tarafını. Asıl sıkıntım niye böyle olduğu???gokmanpi wrote:PFD ye bir bakın eksik bir şey görüyormusunuz, nasıl kalktınız (muhtemelen TO/GA yaptınız ) fakat gene farketmediniz kalkışta sürati nasıl tuttunuz size ne referans oldu pembe iki çizgi çıkar artı şeklinde sizi bir yerlere çağırır ona bakarak burun kaldırır veya ezersiniz.... MCP ye bakın eksik bir şey gözünüze çarpıyormu mesela Flight Director off görünüyor Capt. tarafı F/O tarafı açık ikiside açık olmalı kısaca FD devreye almamışsınız hocam.....
EDIT: SS büyükmüş sağa doğru çekince F/O panel de ALIGN olmamış görünüyor... NO-GO uçakla kalkmışsınız
Sevgilerimle
Fatih SERPEN
ATPL(A) Frozen
B-737NG
ATPL(A) Frozen
B-737NG
- THY4422
- Senior Member
- Posts: 355
- Joined: 30 Apr 2010, 11:24
- Name: Cuneyt ARSLAN
- PID: 4422
- Location: Bursa
Hocam FMC doldururken yaptığınız bir eksiklik buna sebep olmuş. FO tarafında FMC'de REQ yazıyor. Yani sorun orada. Bir şey gözden kaçmıştır. Bir kaç kez bende de oldu. Cold&dark başlıyorsanız prosedürde bir eksiklik yapmış olabilirsiniz. PMDG short panel başladıysanız kesin FMC'de bir eksiklik.
- THY3061
- Average User
- Posts: 202
- Joined: 05 Jun 2011, 22:20
- Name: Fatih SERPEN
- PID: 3061
- Vatsim ID: 1194888
- City: Kocaeli
- Location: Kocaeli
Benim de dikkatimi çeken bir ayrıntıydı fakat FO tarafında REQ yazması sanırım bütün işlemleri CPT tarafında yapmaktan kaynaklı. Bu sabahki uçuşumda da FO tarafında, hiç el sürülmediği için, REQ yazıyordu.udikisilik wrote:Hocam FMC doldururken yaptığınız bir eksiklik buna sebep olmuş. FO tarafında FMC'de REQ yazıyor. Yani sorun orada. Bir şey gözden kaçmıştır. Bir kaç kez bende de oldu. Cold&dark başlıyorsanız prosedürde bir eksiklik yapmış olabilirsiniz. PMDG short panel başladıysanız kesin FMC'de bir eksiklik.
Fatih SERPEN
ATPL(A) Frozen
B-737NG
ATPL(A) Frozen
B-737NG
-
- Junior Member
- Posts: 68
- Joined: 20 Jan 2010, 21:49
- Name: Samet AY
- PID: 4357
- Location: Zonguldak
Öncelikle herkese merhabalar. Fatih kaptanım sanırım cold and dark kokpitle başladınız. IRS kaptan ve f/o switchlerini nav konumuna getirdiğinizde herhangi bir sebepten dolayı f/o tarafı aling olmamıştır ve sorunun nedeni büyük ihtimalle budur.
- THY3537
- VIP Member
- Posts: 431
- Joined: 05 Feb 2009, 20:48
- Name: Uğur BİLGİN
- PID: 3537
- Vatsim ID: 1084376
- City: Ankara
- Location: Turkey
Bende aynı sorunu birkaç kez yaşadım. Nedenini de tespit ettim. Kalkmadan önce F/O nun PFD ve ND sine bakmakta fayda var bazen IRS ler align olmuyor. Cold and dark başlarım ben her zaman. Acele ile yaptığımda bazen onların align olup olmadığını kontrol etmem ve kalkıştan sonra A/P yi devreye sokamayınca haydi bakalım buyrun diye kendime kızarım. Eğer yerde başınıza gelirse, diyelim ki taksi esnasında farkettiniz. Sorun yok orada IRS leri yeniden devreye sokun yani kapatıp baştan align olmalarını bekleyin sorun kalmaz ama havada iken başınıza gelirse eğer, FMC IRS lerin konumunu doğrulamak için sizden koordinat bilgisi istediğinde yerde iken doğrulama yapabiliryorsunuz ama havada iken olursda anlık koordinatlar değiştiği için doğrulama yapılamıyor ve mecbur bütün uçuş manuel e kalıyor. Overhead panelin en arkasında bulunun IRS leri biliyorsunuz değil mi hocam. Onların Align ikazı verdiğini teyit etmeden cold and dark çalıştırma yapmamanızı tavsiye ederim...
İyi uçuşlar.
İyi uçuşlar.
- THY3061
- Average User
- Posts: 202
- Joined: 05 Jun 2011, 22:20
- Name: Fatih SERPEN
- PID: 3061
- Vatsim ID: 1194888
- City: Kocaeli
- Location: Kocaeli
yok be Armağan kaptanım bağırsaydı keşke, uçuşa başlamadan fark eder çekmezdim eziyeti...burcuarmagan wrote:Fatih hocam FO panel IRS IRS diye bağırıyor
Fatih SERPEN
ATPL(A) Frozen
B-737NG
ATPL(A) Frozen
B-737NG