Birkaç Soru

Questions, comments; documents about Boeing related products (PMDG and others) ...

Birkaç Soru

Postby flywith737 » 04 Jun 2011, 14:59

Merhabalar arkadaşlar pmdg 737-800 hakkında birkaç sorum var.
1)Fmc ye rotamı giriyorum route discontinuity uyarısı alıyorum boşluğun altındaki intersectionu boşluğa yapıştıryorum ama boşluk yine duruyor rota yine kesik acaba gideceğim meydanın default olması bunu etkiler mi?
2)Diyelim LTBS 01r Vor ineceğim Ozyak tan geliyorum 210 radyalini yakalamak için 210 course değerine giriyorum 210. radyalde chartta yazdığı gibi devam ediyorum bir de bakıyorum ki meydan karşımda ama pist bana dik konumda yani pistin karşısında değilim ne yapmam gerekir?
3)Fs2004 te default mesh kullanıyorum acaba bu da meydanın yerini değiştirir mi yani mesh yüklemelimiyim?
Cevaplarsanız Sevinirim Sağolun...
Image
flywith737
Rookie
 
Posts: 37
Joined: 28 Mar 2011, 19:21
Name: Cem Dogan
PID: 3012
Skype: flywith737

Re: Birkaç Soru

Postby THY4752 » 04 Jun 2011, 18:50

merhaba kaptan;

1. Rotaları güncellediniz mi? son versiyon olan Airac'ı yuklemelisiniz. An itibariyle 1106 son versiyondur. Rotanızın kesik olmasının sebebi rotayı kutucuga koydugunuzda FMC'de EXEC düğmesi yanar ve ona tıklamanızı ister. Yoksa onaylamış sayılmazsınız. Default scenery'nin bir etkisi söz konusu değildir.

2.OZYAK'tan gelirken ilk gördünüz pist 19'dur. 01 tersi taraftadır. Bu uyarıdan sonra; Chartta dikkat ettigniz üzere OZYAK 210 radyal pisti karşılamak için değildir. Yalnızca yaklaşmak içindir. Chart okuma işinde biraz eksikleriniz mevcut. Kısaca anlatayım OZYAK üstünde 210 radyal gelirken DAL VOR 'dan 10NM uzaktayken 4500 feette olmalısınız. DAL VOR a inbound a mutakip 13-1 numaralı yaklaşma chartında görüldüğü üzere 190 baş ile 8nm açılıp (burda 2800 feette olmalısınız) sola dönüşle 010 DAL radyaline girip inbound ile pisti tam karşılamış olacaksınız.

3. Bildiğim kadarıyla meydan konumunu değiştirmez. Mesh'ler dağ, tepe gibi yükseltilerin düzenlenmesini sağlamaktadır... Ama gerçekçilik bakımından Mesh yüklemenizi öneririm.
User avatar
THY4752
Average User
 
Posts: 179
Joined: 06 Nov 2010, 00:30
Location: Turkey
Name: Hakan PALIOGLU
City: Istanbul
PID: 4752
Vatsim ID: 1101377

Re: Birkaç Soru

Postby flywith737 » 05 Jun 2011, 10:13

Peki Hakan hocam heading değeri ile course değerini nasıl ayırt etmem gerekir?190 baş açılmak için hdg e 190 mı girmeliyim yoksa course a mı 190 girmeliyim?bir de 8nm açılmak için fmc ye nasıl girmeliyim yada ben nereden anlarım 8nm gittiğimi?
Image
flywith737
Rookie
 
Posts: 37
Joined: 28 Mar 2011, 19:21
Name: Cem Dogan
PID: 3012
Skype: flywith737

Re: Birkaç Soru

Postby THY4752 » 05 Jun 2011, 12:18

öncelik burayı bir oku: http://flythy.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=8438
Heading ve COURSE nedir çok iyi bir şekilde anlatılmış göreceksin.


8NM nasıl anlarsına gelince;
Bu iki linki kesinlikle okumalısın.

http://www.flythy.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=8012
http://www.flythy.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=8254

Training kısmında ne varsa oku. Orası sadece yeni başlayanlar için değil aynı zamanda tecrübeli arkadaşlar içindir de... Ufak ayrıntıları kaçırmak çok kolay olabiliyor. Ben bildiğim konuları bile girer okurum. Hiç bir ayrıntı önemsiz değildir.
User avatar
THY4752
Average User
 
Posts: 179
Joined: 06 Nov 2010, 00:30
Location: Turkey
Name: Hakan PALIOGLU
City: Istanbul
PID: 4752
Vatsim ID: 1101377

Re: Birkaç Soru

Postby Apollo » 05 Jun 2011, 17:05

Cem Kaptanım, aramıza hoşgeldiniz.

Ortama ve uçağınıza biraz acemiliğiniz var gibi.

elbette sorularımıza burada cevap arayacağız. Ancak benden size naçizane bir tavsiye hatta kesin yapın dediğim bir tavsiye bu: 1 ay uçmayın . Uçuşta acemilikten debelendiğiniz zamanınızı önce Management Announcements sonra TRAINING sonra BOEING veya AIRBUS Fleet bölümlerini okumaya önemli kısımları bir word dökümanına özet almaya ayırın.

Göreceksiniz ki hem zamanınızı ve enerjinizi daha dengeli harcayacak hem de kısa sürede deneyimli pilot seviyesine ulaşacaksınız.

Buraya soru yazıp cevabını beklerken sıkılırım diye ben böyle yaptım 3 yıl önce. 2 ay okudum izledim . Meydanda online oldum ATC Pilot hepsini dinledim. FlyTHY Sesli İletişim Usullerini aldım çalıştım sonra ilk uçuşumda ATC ile voice uçmaya başladım.

Saygılarımla.
Saygılarımla
Turkish vACC Enroute Controller (C1)
Whatever the weather,WE MUST MOVE TOGETHER
User avatar
Apollo
Legend
 
Posts: 1245
Joined: 25 Dec 2008, 21:49
Location: Turkey
Name: Erdal ELMACI
City: Ankara
PID: 3195
Vatsim ID: 1059183
Skype: erdal.elmaci

Re: Birkaç Soru

Postby flywith737 » 06 Jun 2011, 11:55

Çok doğru söylediniz Erdal kaptanım.Boşuboşuna simulatörde vakit geçirmektense araştırıp öğrenip uygulamak daha zevkli olacaktır diye düşünüyorum.Hakan kaptanım ilgilendiğiniz için teşekkür ederim.Verdiğiniz linklere baktım okudum kafamdaki soru işaretleri yok oldu.Teşekkürler...
Image
flywith737
Rookie
 
Posts: 37
Joined: 28 Mar 2011, 19:21
Name: Cem Dogan
PID: 3012
Skype: flywith737


Return to Boeing Fleet

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 77 guests