Page 1 of 1

ILS Approach - CWS R?

PostPosted: 01 Sep 2006, 23:57
by yigitaytan
Merhaba..
Online ucmaya baslayali iki ay olmasina ragmen, son gunlerde bir sorun yasamaya basladim. Sebebini de anlayabilmis degilim.. Sorunum soyle:

ATC online oldugunda, ve bana son heading i verip ils appr serbest dediginde ben verdigi headinge mcp yardimiyla donuyorum, ils hattini kesmeye yakin app tusuna basiyorum. fakat bundan sonra VOR LOC ve G/S yazilari beyaz olarak gostergede belirmelerine ragmen, altlarinda kucuk bir sekilde, sari renkte CWS R yazisi beliriyor ve ucak ils i kaciriyor... Fakat ATC olmadiginda, FMC ile STAR uyguladigimda hic boyle bir sorun yasamadan rahat bir sekilde ils e established olup inebiliyorum.

Son 24 saat icerisinde iki defa bu basima geldi ve elle indirmek zorunda kaldim.

Sizce sorun nedir?

Tesekkurler...

Yigit Aytan

PostPosted: 02 Sep 2006, 11:22
by hakan737
hmmm ilginç benimde başıma iki kere aynı şey geldi, uçak nedir?

Hakan737Guven

PostPosted: 02 Sep 2006, 12:08
by yigitaytan
yazmayi unutmus muyum :)
Hocam ucak PMDG B737-800...

Yigit Aytan

PostPosted: 02 Sep 2006, 17:21
by YilmazEfe
Merhaba
CWS=Control Wheel Steering, aktif olduğunda uçak otopilotu devre dışı bırakır fakat FD'ü bir nevi bekleme konumuna alır kapatmaz.Böylece joystick ile istediğiniz hareketi yapabilir işiniz bitincede CMD A veya B ile otomatik pilota geri dönebilirsiniz.

CWS birkaç nedenden dolayı aktif olabilir, CWS butonlarından birine basmadığınızı varsayarsak, Joysticki bir süre oynattıysanız CWS moduna girmiş olabilir.Bunun olduğunuda sanmıyorum.Bide CWS uçak nereye gideceğinin bilgisini almadığında CWS moduna girer.
Örneğin CMD A 'yı aktif ettiniz ama ne HDG ne LNAV yada herhangi bir VOR istasyonuna kitlenmemiş durumdasınız yani nereye gittiğiniz belli değil.O zaman Otomatik pilot nereye gideceğini bilemediğinden CWS R aktif olur (CWS Roll).Aynı şekilde yükseklikte belli olmaz ise CWS P (CWS Pitch) aktif olacaktır.

FMC den STAR Uygulayarak yaklaştığınızda büyük ihtimalle LNAV son ana kadar devrede olduğu için problem yaşamıyorsunuz.ILS Establish olana kadar HDG açık durumdamı eminmisiniz?Değilse ILS Establish olana kadar HDG veya LNAV'ı kapatmayın.Birde ILS'e kitlendiğinizden emin olmak için PFD'de "SINGLE CHNL" ibaresinin gözüktüğünden emin olun.

İyi Uçuşlar!

Efe Doğan TK957
efedogan@gmail.com
Image

PostPosted: 02 Sep 2006, 18:42
by THY166
Madem Efe Kaptan detaya girmiş azıcık daha devam etmekte zarar gelmez ...

CSW Roll durumunda yani AP açık ama HDG / LNAV kapalı iken lövye ile belirli bir dönüş açısını verirsiniz , akabinde lövyeye uyguladığınız kuvveti kesersiniz . Bunu algılayan CWS sistemi uçağı en son bıraktığınız şekilde döndürmeye devam eder yani CWS ROLL çalışır .

Bu sisteme haiz uçaklarda Procedure Turn , Hold Bacağı yada DME ARC uygulaması rahatlıkla yapılır .

CSW Pitch durumunda yani AP açık ama ALT / VNAV / VS kapalı iken yine lövye ile belirli bir tırmanış yahut alçalış açısını belirlersiniz , akabinde lövyeye uyguladığınız kuvveti kesersiniz . CWS aynen yukarıda olduğu gibi uçağını son hali ile tırmanma yada alçalma halinde kontrol eder .

Bunu biraz RJ'lerin VS Hold mantığına benzetebiliriz , hatırlarsanız RJ'lerde istediğiniz varyoyu lövye ile ayarlıyor akabinde AP VS HOLD yaparak bunu koruyabiliyordunuz :)

CWS A ve CWS B durumlarında ise pitch roll kontrolü yoktur , wing level durumunda uçak AP ile devam eder lakin lövyeden yapacağınız hareketlere de belirli ölçüde karşılık verir .

Umarım CWS mantığını biraz açıklayabilmişizdir .

Kazasız inişler ,


B. Fatih Koz

[url="http://gallery.turksim.org"]Turksim Screenshots Gallery[/url]

"İnsanlara Akılları Ölçüsünde Söz Söyleyiniz." Hz. Muhammed (SAV)

PostPosted: 03 Sep 2006, 00:10
by YilmazEfe
Fatih Hocam CWS olayını tamamen açığa kavuşturmuşsunuz valla:)

Aslında bunun gibi az bilinen konuları burda detaylı açıklamak iyi oluyor böylece herkes görüp keşfedebiliyor[;)]

İyi Uçuşlar!

Efe Doğan TK957
efedogan@gmail.com
Image