THY65 wrote:artuncs wrote:Degerli pilot'lar,
# Her assignment ucusun, ucus tamamlandiktan sonra sistem uzerinden monior edilip dogru ucus plani, dogru yaklasma ve dogru ruzgara gore dogru pist secimi yapilarak inildiginin anlasilmasindan sonra ucusun bizler tarafindan onaylanmasina.
Turkish Virtual Icra Kurulu Uyeleri adina ...
Hocam bu "doğru rüzgar" konusuna takıldım
Biraz önce baktım Mardin meydanı için rüzgar 28003KT 200V340. 21 pistine Straight In Landing yok, Circling yapacağız. Ben normal şartlarda 3 kts için Circling yapmam. Forumda araştırdım bu konuda çok tartışmalar olmuş :
viewtopic.php?f=4&t=7430&p=42216&hilit=+mardin+21#p42216Son durum nedir? Nasıl hareket edelim?
PS. ayrıca LTCR chartlarda Circling Approach is not Authorized NORTH/NORTHWEST diyor. Bu konuda detay bilgisi olan özel mesaj gönderirse sevinirim (burası bu konuya uygun olmadığı için)
Selam saygı ve sevgilerimle,
Murat kaptanim cok ince detaylara takilmamiza gerek yok, elbette sartlar uygunsa ve gerekiyor ise kuyruk ruzgarini da kullanarak yada prosudurlerin disinda inislerinizi tamamlayabilirsiniz. Biz zaten goruyoruz ve anliyoruz.
Maalesef bazi arkadaslarimiz bir meydana yaklasirken 11kt ruzgari arkasina alarak o anda olmasi gereken VOR inis yerine ILS olani kisa yoldan tercih etmektedirler. Yada hala Ltba'da surekli 05 yerine 35 pistine inen kaptanlarimiz var.
Buna benzer sebepler icin Yakinda egitim departmanimiz bir aciklama yapacaklar ve konulari acikliga kavusturacaklar.
Yinede her seyden once en onemli olan sey oncelikle hepimizin ama oyle ama boyle yaptigi ucuslardan keyif almasi ama bu keyfi alirken de olabildigince gercege uygun ucuslar sergilememiz sanirim her kesi oldugu kadar oncelikle kendimizi memnun edecektir.
Biz ise azami derecede kimsenin ucuslarina mudahele etmemeye calisyoruz her ne kadar surekli gozlemlesek te arada cok gerek gorursek uyarilarimizi yapiyoruz.
Saygilarimizla